אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

דשא סינטטי- חומרי גלם וטכנולוגית יצור

 

ניתן להבחין בארבעה גורמים עיקריים אשר מהווים את מקורו ואיכותו של דשא סינטטי והם, סוג ואיכות הטכנולוגיה של אריגת המרבד, טיב חומרי הגלם אשר מהם הוא יוצר, אופן התקנתו ואיכותה ולבסוף איכות ואמינות החברה המייבאת והיצרן.

טיב חומרי הגלם של דשא סינטטי

הסיב משמש למעשה כחומר גלם עיקרי של הדשא המלאכותי. כיום, TENCATE הוא אחד מהיצרנים המובילים ביותר בעולם של סיבים. מדובר ביצרן ותיק מאד בתעשייה אשר מחזיק בידע הנדרש ובמחלקה של מחקר ופיתוח חדשניים. TENCATE איננה מתעסקת ביצור של דשא סינטטי אלא אך ורק ביצור של חומרי הגלם שלו, היינו סיבים. כל החברות או היצרנים של דשא מלאכותי יכולים לרכוש ממנה סיבים איכותיים, ניתן גם להבחין בכמה יצרני דשא סינטטי סינים, אשר מייבאים את הסיבים מחברת TENCATE.

כאשר מדובר ביצור הסיני מדובר מעשה ביצור של סיב מקומי, סיני מה שהופך את איכותו לירודה ביחס לסיבים שבהם משתמשת חברת TENCATE. חברה זו עושה שימוש בסיב יותר מקצועי ואיכותי. מה שהופך את הסיבים הסיניים לבעייתיים הוא העובדה שהתוספים והרכיבים הנדרשים לדשא מבחינת עמידותו לטווח הארוך, הם מאד יקרים וכמעט ולא ניתן למצוא אותם בקרב התעשייה הסינית.

כמו כן יבואנים שונים בעולם, דוגמת ישראל, של דשא סינטטי לא אחת לוחצים על היצרנים הסינים להוריד מחירים, מה שמאלץ את הסינים לחסוך בחומרי גלם ובפיתוח של טכנולוגיות יצור.

טכנולוגית אריגת מרבד

שימוש בחומרים מתאימים וחזקים וכן במכונות ייעודיות, עתיד להכריע בדבר איכות אריגת המרבד. איכות החומר שנמצא בבסיסו של המרבד וכן עוביו,משפיע בצורה ניכרת על משך הזמן של הדשא המלאכותי ועל עמידותו. מרבית יצרני הדשא המלאכותי בסין, עושים עדיין שימוש במכונות חליפיות על מנת לייצרו, ולא אחת ניתן להבחין בייצור ידני אשר לוקה בחסר בעיקר בשל חוסר דיוק. היצרן הסיני, במטרה לחסוך בעלויות עושה לא רק שימוש לקוי במכונות לייצור הדשא, אלא גם משתמש בחומרי גלם לא מתאימים בעלי איכות ירודה.

אורגים את הדשא המלאכותי על אריג של פלסטיק אשר יש צורך לחזק אותו אל האריג באמצעות חומרים מסוימים ושכבות נוספות. ברוב המקרים החיזוק ייעשה על ידי יצור של שכבה נוספת עשויה רשת וכן עוד שכבה עשויה מחומר הנקרא לטקס.


אודות מחבר המאמר

דשא סינטטי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.