אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

כיצד משיגים משכנתא בתנאים הטובים ביותר?

בשעה טובה, הגיע הרגע שבו אתם מעוניינים לרכוש דירה חדשה. כמעט באופן מיידי, ניתן לצרף אתכם גם למעגל לוקחי המשכנתאות- כי, בינינו, מי כיום באמת יכול להרשות לעצמו את תשלומי הדירה ללא ההלוואה החשובה הזו? מה שחשוב לדעת לפני ההחלטה הוא שקיימים הבדלים עצומים בין הצעות המשכנתא השונות, כך שיש מספר דגשים עליהם רצוי לתת את הדעת טרם הבחירה.

מהי משכנתא בתנאים טובים?

לפני שנבין איך ניתן להשיג משכנתא בתנאים טובים, חשוב להבהיר מתי היא מוגדרת ככזו. למעשה, זוהי אינה משימה פשוטה: קשה למצוא היום נוסחה חד משמעית למשכנתאות. אדרבא, הלוואה שתהיה אידיאלית לאדם אחד, פשוט לא תתאים לחברו. בניגוד לעסקאות רכישה פשוטות יותר, כאן יש משתנים רבים שיש לקחת בחשבון, כל אחד בעל יתרונות וחסרונות משלו.

ברמה הכללית, ניתן לומר כי משכנתא "טובה" היא כזו שרוכש הדירה יוכל לעמוד בה בהתחשב במצבו הפיננסי, בהכנסות או בהוצאות שלו, או לחילופין מבלי שהנכס עצמו יעמוד בסכנה. משכנתא צריכה קודם כול להתאים לצרכים האישיים של הרוכשים, לא רק בהווה- אלא גם בטווח של עשרות שנים קדימה.

משתני המשכנתא השונים

יחד עם הנאמר מעלה, ברור כי ישנם פרמטרים אשר אנחנו יודעים, ללא כל ספק, מהו "הכיוון" הרצוי שלהם. אחד מהם הוא ריבית, שעה שישנה תמימות דעים לגבי חשיבותה של ריבית נמוכה, ולפרק זמן ארוך ביותר. כך, למשל, ריבית אטרקטיבית ביותר בשנתיים הראשונות, אשר תופחת בשני העשורים שלאחר מכן למימדים מפלצתיים, כנראה שאינה העסקה החכמה ביותר שניתן לעשות.

אולם, כאן יש להדגיש שוב כי מסלולי הריבית הנבחרים תלויים כבר בצרכים האישיים של רוכש הדירה, כמו גם פרמטרים אחרים בעסקה. לאחרים יתאים מסלול המבוסס על ריבית פריים, בעוד אחרים יעדיפו לדבוק דווקא במדד המחירים לצרכן, וכן הלאה.

היתרונות של סקר שוק

כפי שכבר רמזנו, כל בנק או מוסד פיננסי, גדול וקטן כאחד, בוודאי יציע מסלולים שונים למשכנתא. הגם שהנטייה הטבעית של רבים היא לבחור ב"בנק הבית" שלהם, במקרים לא מבוטלים החלטה זו מתבררת כשגויה. כך, לא מעט בנקים מציעים תנאים אטרקטיביים ביותר דווקא למצטרפים חדשים, אפילו אם לקיחת המשכנתא היא הפעולה היחידה שהם יעשו בבנק האמור.

עקב כך, ישנה חשיבות מכרעת להכרת שדה המשחק התחרותי הזה. רצוי מאד לבדוק את ההצעות של המוסדות הפיננסיים השונים, בהתבסס על הצרכים והרצונות של רוכשי הדירה. כך ניתן לא רק לבחור בהצעה המשתלמת ביותר, אלא גם לנהל משא ומתן יעיל אל מול הגופים הללו.

לא חייבים לעשות זאת לבד

צעד אפשרי נוסף בדרך להשגת משכנתא בתנאים הטובים ביותר הוא פנייה לאדם הבקיא בתחום, ויוכל להעניק ייעוץ אובייקטיבי, ונטול אינטרסים, על מסלול המשכנתא המשתלם ביתר. לרוב, ייבחן יועץ מסוג זה את הצעות הבנקים השונות, וינסה להדריך את הלקוח לעבר ההצעה אשר תתאים לו ביותר. 

אודות מחבר המאמר

מאיר וידר, יועץ משכנתאות

מנכ"ל וידר משכנתאות

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.