אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הבנה עצמית, להבין את עצמך, מודעות עצמית, איך נוצרת הבנה? מהי הבנה? איך המוח מבין? שאלה רקורסיבית, להבין את עצמך, להבין את החיים, הבנה מלאה

להבין את עצמך, איך נוצרת הבנה, איך המוח מבין, שאלה רקורסיבית, להבין את החיים, הבנה מלאה, מטפל התנהגותי קוגניטיבי, מאמן אישי ועסקי

שאלה: איך מבינים משמעות של משהו?

אליעד: כל מה שאגיד לך, אתה עדיין תבין את זה, אז מה זה נתן?

למשל אתה שואל אותי, איך אני מבין שיש פה קיר? אני אסביר לך, ואז תשאל, איך אני אבין את מה שהסברת לי? תכנס ללופ, לא תוכל לסיים אף פעם.

כול אסבר שאסביר לך הוא בתוך מנגנון ההבנה עצמו, וכאשר אתן לך אסבר למשל, איך אתה מבין שיש פה שולחן? ואז אתה תשאל, איך אני מבין את ההסבר שלך?

אתה צריך להבין מה אתה רוצה להבין.

אם אתה אומר שהבנה לא מספקת אותך, ואתה רוצה להבין, איך אני מבין את הדבר?

זה שאתה מבין שיש פה שולחן לא מספק אותך, אתה רוצה לדעת איך הבנתי שיש פה שולחן? ואפילו שאתן לך הסבר, לא יספק אותך ההסבר שלי, אתה תרצה לדעת איך הבנת את ההסבר שלי.

מה אתה רוצה בסוף?

שאלה: אני רוצה להבין הכל.

אליעד: אתה צריך להבין קודם כל מה היא הבנה. הבנה זה שאתה חווה דברים מסויימים כשונים מדברים אחרים, ואז אתה קורא לחוויה הבנה. אז תשאל, איך אני חווה דברים? אז אנחנו שוב פעם בלופ, כל מה שאסביר לך, אסביר זאת במילה אחרת, ותמיד תהיה לך שאלה על זה.

אני משתמש במושגים שאתה לא מבין, כדי להסביר לך מושגים אחרים שאתה לא מבין.

האם אתה מבין מה הבעיה? אתה שאלת שאלה, וכדי לתת לך תשובה אני צריך להשתמש במושגים שאתה מבין אותם, אם זה שאתה מבין משהו לא מספק אותך, אז אתה גם לא תבין את מושגי היסוד שאיתם אני יענה לשאלה שלך.

כול מה שאני אסביר לך לא יספק אותך כי זה לא במאה אחוז.

שאלה: אז מה אתה מציע?

אליעד: אם היית מבין את מה שאמרתי וחווה את זה, אתה היית בעצם מגיע ללא יודע כלום. כי אז אתה רואה שאתה בעצם לא מבין שום דבר.

שאלה: אני מבין זאת.

אליעד: האם כל הבנה שעוברת לך בראש, אתה רואה שמאחוריה אין שום מחוייב?

מה שאמרתי עכשיו זה בעצם התשובה לשאלה. כי אם אתה מבין, שעל כל הבנה שאני אתן לך, תהיה לך עוד שאלה, אז במכה אחת כל מה שאתה מבין נעלם לך, כי אתה רואה שמאחורה אין שום דבר שאתה יכול להיות בטוח בו.

מה ההבנה הבסיסית ביותר שיש? שאני מבין שיש ואין. אז השאלה היא, איך יש ואין? וכל הסבר שאני אתן הוא בתוך היש והאין, ולכן אם הבנת את זה באמת, המשמעות של זה, שזה אומר שמאחורי היש והאין אין כלום.

מאחורי כל ההבנות שלנו, אין משהו שאפשר להיות בטוח בו במאה אחוז. אין שום דבר שאני יכול להבין אותו בפני עצמו, אין משהו שאני באמת מבין אותו.

ואם אין משהו שאני באמת מבין אותו, אז מה אני באמת מבין? כלום, ואז סיימת.

אני אומר שכעיקרון, כל דבר בעולם אם תבין אותו יותר, הוא יוביל אותך לסוף. ולא משנה מה. אם אתה שואל שאלה כל...

המאמר מאת מאמן אימון אישי / עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | ייעוץ אישי, מאמן אישי מומלץ קואצינג מומלץ, מורה רוחני, יועץ טיפולי, טיפול נפשי

הכנס לאתר ותהנה מעוד מורה רוחני, טיפול אישי, הסוד, מודעות עצמית, מודעות עצמית, הסוד, יעוץ נפשי, להבין את החיים, המוח מבין, להבין את החיים ועוד ...


אודות מחבר המאמר

המאמר להבין את החיים, הבנה מלאה, להבין את עצמך, איך המוח מבין, הבנה עצמית, שאלה רקורסיבית, מטפל התנהגותי קוגניטיבי, מורה רוחני

מאת מאמן אימון אישי / עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | קואצ'ר, אימון אישי מומלץ, מטפל, קואצינג מומלץ

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.