אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הטיפול בפצעי בגרות: המיתוסים

אחד מהם הוא המיתוס שאפשר  לייבש פצע.  פנים הפצע הוא אכן שומני. תאי העור מורכבים ממים, וייבוש העור מייבש את המים שבתאים, דבר העלול לפגוע בחומר הבין תאי, אשר עשוי להאיץ את התרבותם של החיידקים בנקבוביות וליצור לתחושה של יובש בעור. פעולת ייבוש הפצעונים אינה מצמצמת את הסיכוי להופעת פצעי הבגרות. למעשה, הפצעונים עשויים אף להחמיר את המצב בגלל עודף שומן. היעד הוא לצמצם כמות ייצור שומן דרך ספיגתו, אך התהליך שונה לגמרי מהדרך של ייבוש העור. הסברה הנוספת שפצעונים מתפרצים בשל עור שאינו נקי, הינה טעות שכיחה הגורמת לאנשים לניקוי יתר של עור הפנים, המגדילה את הסיכוי לגירוי, ולא זו בלבד שאינה מונעת את הופעת הפצעונים, אלא שבנוסף לכך החומרים לניקוי הפנים, עלולים לסתום את הנקבוביות ולגרום להחרפת המצב.

טיפול בפצעי בגרות: הסיבות השכיחות להופעת ה"חצ"קונים"

המיתוס נוסף הוא שישנו טיפול בפצעי בגרות בדרך נקודתית. מוצרים מדף לא מעטים בבת מרקחת מושתתים על הרעיון של הטיפול הנקודתי חצ"קונים, ואולם הרעיון הנקודתי של מריחת משחה איננה הדרך לטיפול בפצעי בגרות הפזורים על רחבי הפנים. טיפול בפצעי בגרות הגלויים לעין אינו הדרך האופטימאלית בשל העובדה ששבועות קודם שפרצו החוצה, הם נוצרו ברבדים התחתונים של העור. טיפול בפצעי בגרות באופן יעיל הוא טיפול במקור שלהם, ולא בתסמינים. דרכי הטיפול באקנה אפקטיביים הם אלו המוצאים את הסיבה להופעת האקנה. הגורמים הנפוצים להופעת הפצעונים הם לרוב הורמונאליים, ייצור מוגבר של שומן בבלוטות, ריכוז תאי עור מתים בשכבת העור החיונית בנקבובית, עד לחסימתן והתרבות החיידקים בהם. רוב בני האדם סובלים מפצעוני בגרות בגילאי ההתבגרות, ואף לאחריהן, בגילאי ה 25-45. הגורם העיקרי לתופעה הוא הורמונאלי. ההורמונים משפיעים על יצור שומן בעור, ורמתם משתנה במיוחד בגילאים הללו. הגורמים ליצירת תנודות ההורמונים הם מחזור, גלולות למניעת הריון, הריון, מתח, ותרופות. מרכיבים מסוימים במזון עלולים אף להחריף את התפרצות התופעה. רבים שואלים מהם אמצעי הטיפול חצ"קונים אך אין לכך תשובה חד משמעית. קיימות דרכים שונות לטיפולי פנים כדי להיפטר מהאקנה, כאשר יתכן מצב של טיפול בכמות מועטה של פצעונים ועד לדרגה של הסרת צלקות אקנה.    

אמצעי הטיפול בפצעי בגרות

לפני ההסבר על אמצעי הטיפול בפצעי בגרות ראוי להדגיש כי רצוי שטיפול פנים יתבצע על ידי קוסמטיקאית רפואית בלבד,בשל העובדה שבשונה מקוסמטיקאית המסורתית, יש לקוסמטיקאית הרפואית הכשרה קלינית, וביכולתה לאבחן את הגורמים לאקנה על מנת להתאים בדיוק את הטיפול ללקוח. הטיפולים השכיחים כוללים בתוכם משחות וכדורים אנטיביוטיים, תוספי מזון וויטמינים ועוד. ישנם מצבים שבהם הטיפול באמצעות כדורים אפקטיבי אך ישנן תופעות לוואי כמו התייבשות או גירויים בעור. לא תמיד קיימת אפשרות לטפל בצלקות אקנה בדרכים הרגילות, ולעיתים רופאים נעזרים בכדורים וטיפולים נוספים בכדי לגרד את השכבה העליונה של העור. בעידן הטכנולוגי של היום קיים הלייזר, שהוא פריצת דרך גדולה בטיפול בפצעי בגרות. הלייזר הוא רב עוצמה ומצליח לחדור מבעד לשכבות התחתונות, ומתרכז בחיידק המהווה את הגורם לדלקת.אם גם לכם ישנה בעיה של פצעי בגרות, ואתם תרים אחרי קוסמטיקאית בתל אביב, שהינה קוסמטיקאית רפואית בעלת ניסיון וידע רב שנים, השאירו כאן את הפרטים שלכם או צרו איתנו קשר טלפוני, ואנחנו נשמח לעזור לכם.

 


אודות מחבר המאמר

יפית אלימלך

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.