אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חשמלאים – טיפים לבעיות נפוצות

ניסיון להתמודד עם מערכת החשמל בבית לבדך או עם חשמלאי לא מוסמך עלול להסתיים בפגיעות חמורות ולכן יש לוודא שהחשמלאי שהזמנת רשאי ומוסמך לעסוק בעבודות חשמל. בישראל פועלים בעלי מקצוע חשמלאים ברמות שונות שמוגדרות לפי עוצמת הזרם במערכת בה מדובר.על ההבדלים שבין חשמלאי מוסמך וחשמלאי ראשי ניתן ללמוד מבעלי המקצוע עצמם. עם זאת, קיימות שתי בעיות חשמל נפוצות, אותן תוכל לנסות ולפתור בעצמך ללא עזרת חשמלאים, מאחר והן אינן מצריכות פעולות העלולות לסכן אותך:

 

  1. הפסקת חשמל כתוצאה מעומס יתר - עלולה להיגרם כתוצאה ממצב שבו פועלים מספר מכשירים הצורכים הרבה זרם. המפסק הראשי 'יקפוץ' וינתק את אספקת החשמל לבית. כל שיש לעשות הוא לכבות את אחד הצרכנים הכבדים או יותר (מייבש כביסה, דוד חימום, תנורים), לגשת לארון החשמל ולהחזיר את המפסק הראשי למצבו הקודם.
  2. הפסקת חשמל הנגרמת מקצר - אחד המכשירים בביתך נפגם מסיבה כלשהי, אפילו כתוצאה מחדירת מים ו'הקפיץ' את המפסק הראשי. במקרה זה יש לנתקו מהחשמל ולהחזיר את המפסק למצבו הקודם. את המכשיר רצוי לבדוק אצל בעל מקצוע לפני שימוש נוסף.
  3. בלי קשר לאלה, מומלץ לבדוק את תקינות מפסק הפחת בביתך על ידי לחיצה על הכפתור שלצידו. המפסק אמור לרדת ('לקפוץ') ולהפסיק את אספקת החשמל לבית. אם זה לא קורה יש להזמין חשמלאי מוסמך במהירות האפשרית מאחר שאתה עכשיו חשוף לסכנת התחשמלות או שריפה.

 

כאשר חשמלאי מגיע לביתך, וודא שהוא אכן מוסמך לבצע את העבודה. בקש לראות רשיון או תעודת בעלי מקצוע רשמית מטעם משרד העבודה. היה ערני ושים לב לאיכות העבודה של אותו חשמלאי. אל תתבייש לשוחח איתו, לשאול אותו על עבודתו והחלטותיו. גם אדם שאינו מיומן בחשמל יוכל לזהות בעייתיות באיכות העבודה. חיבורים רופפים, אלתורים שאינם נראים מקצועיים, חוסר סימטרייה וניקיון מעידים על בינוניות מקצועית ועלולים לעלות ביוקר תרתי משמע. חיבורים רופפים, טיפול שגוי במכשיר חשמלי ובשקע אליו הוא מחובר, שימוש בחוטי חשמל לא מתאימים - כל אלה עלולים לגרום להתחממות או לניצוצות שיובילו לשריפה או התחשמלות. חיווט הארקה לא נכון או העברת חוטי חשמל ללא מבודד מתאים עלולים לגרום להתחשמלות. בכל אחד מהמקרים הללו יש להיעזר בשרותיו של חשמלאי מוסמך.

 


אודות מחבר המאמר

בעלי מקצוע מומלצים - יצאת גדול. כל המידע על מגוון בעלי מקצוע אמינים שנבדקו: אינסטלטורים, חשמלאים, שיפוצים ועוד. כנס ומצא בעל מקצוע עוד היום

 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.