אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מידע משפטי בתחום עורכי דין לחוזי שכירות

 

חוזה שכירות הוא אחד החוזים השכיחים ביותר ושכמעט כל אדם יתמודד מולו בחייו. על אף שמדובר בחוזה סטנדרטי חשוב מאוד לדעת את תוכנו, לעבור עליו בפירוט ודקדוק מול בעל הבית בכדי למנוע סכסוכים, אי הבנות והוצאות מיותרות בהמשך הדרך. החוזה מהווה מסמך משפטי לכל דבר לכן אין לקחת אותו בקלות ראש. המטרה של חוזה שכירות היא להבטיח את ההתחייבות של כל אחד מהצדדים ולהתמודד עם כך במקרה של הפרת חוזה.

 

מה היא הפרת חוזה שכירות?

במקרה של הפרת חוזה שכירות יכול הנפגע בחוזה לפעול בשלושה דרכים עיקריות: הדרך הראשונה היא ביטול כליל של החוזה וכתוצאה מכך ביטול המחויבות וההסכם בין הצדדים בחוזה. הדרך השנייה היא אכיפה, משמע, אם הפרת החוזה גרמה לנזק ממשי אצל התובע הוא יכול לדרוש פיצוי עבור הנזק שנגרם. האכיפה מאפשרת השבה למצב הקודם שנקבע בחוזה מלכתחילה. הדרך השלישית והאחרונה היא קבלת פיצויים ולשם כך מומלץ להשתמש בעורכי דין מקצועיים לכך. במקרה שלא משתלם ולא כלכלי לאכוף את החוזה יכול לבקש הנפגש פיצוי כלכלי בלבד.

 

מה הם הסעיפים החשובים בחתימת חוזה שכירות? 

ישנם מס' סעיפים מהותיים וחשובים שחייבים להופיע בכל חוזה שכירות שהוא והם כדלקמן: הסכום של דמי השכירות ומועד התשלום. חשוב לשים לב כי השיקים שמועברים מראש לבעל הבית אכן רשומים בחוזה השכירות. סעיף נוסף ומהותי הוא תיקונים בדירה. במקרים רבים בעל הבית גר רחוק מהדירה השכורה ולא יכול לבוא ולבדוק תקלות שדורשות תיקון דחוף, על כן רצוי לסכם זאת מראש בחוזה השכירות. מצד שני בעל הבית יכול לגור באותו בניין ולהפתיע את השוכרים מדי יום, גם זה צריך להיות מעוגן בחוזה השכירות בכדי למנוע ביקורי פתע לא נעימים ומיותרים. סעיף נוסף שרצוי שיופיע בחוזה השכירות הוא עזיבה טרם המועד החתום בחוזה.

 

הפעלת דיני חוזים במקרה של חוזה שכירות

במידה והופר חוזה השכירות, נעשה עוול למשכיר או לשוכר, ניתן לפנות לעורך דין מקצועי העוסק בתחום דיני חוזים, שכן חוזה שכירות על אף שהוא סטנדרטי הוא חוזה משפטי לכל דבר. עורך דין עם התמחות בחתום זה יוכל לתת את המענה הטוב ביותר ולדאוג כי תקבלו את כל הפיצויים להם אתם זכאים.


אודות מחבר המאמר

דוד דגן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.