אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שיקולי ענישה בעבירות מין

 

עבירות מין הן קטגוריה שכרוכה במיניות, ותחתן מצויות תתי קטגוריות נוספות – כמו למשל בפגיעה מילולית עם מילים שיש להן הקשר מיני, בהצגת מראות מיניים למול עיני הקרבן, פעולת אינוס, קיום יחסי מין עם קטינים וכן הלאה. בשטח עבירות המין והחוק בארץ, קיים אינטרס להרתיע את האוכלוסייה מלבצע פעולות דומות, ולפעול לטובת השיקום של האשמים והגמול שלהם מן העניין. מטרת הענישה היא להוקיע את הפעולות הללו מן הציבור, ולהרחיק את התופעה על אף אם אין סכנה ברורה לציבור בעקבותיה. העונש יינתן על פי החוק, לאור שיקול של בית המשפט.

 

מהם שיקולי בית המשפט בנושא?

הפילוסופיה העומדת מאחורי הענישה בעבירות מין שאובה מתוך הדילמה – מה נכון יותר למקרה – דרך הגמול ואלמנט ההרתעה, או דרך השיקום? בית המשפט יעבור על השיקולים כפי שהם נגזרים מהתשובות לשאלות – האם דרך של גמול תואיל לסייע לנאשם לחזור לסורו, מהי חוות הדעת הפסיכיאטרית אודות מסוכנות הנאשם ומהי חוות הדעת של עורך דין פלילי, האם יש שיתוף פעולה מלא מטעם הנאשם, האם הוא מצטער על מעשיו וכן הלאה.

 

איך מטפלים בקטינים שמבצעים עבירות מין בקטינים אחרים?

עם פתיחת הליך משפטי מול קטינים שביצעו עבירות מין בקטינים אחרים, פועלים על פי מערכת חוקים בסיסית שהורכבה מראש. לדוגמה – אם מדובר בקטין מתחת לגיל 12, לא יוגש נגדו כתב אישום, אולם עדיין תהיה מגמה לסייע לו להגיע למצב של שיקום, אלא אם מדובר במקרים חריגים לפי שיקול דעתו של בית המשפט.  

איך עורך דין פלילי יכול לסייע?

תפקידו של עורך דין פלילי הוא להקל על הנאשם את עונשו, להביא לעסקת טיעון משתלמת ואף להוביל מהלך עד לזיכויו. רצוי להתקשר עם עורך הדין למין הרגע שנודע על דבר המעצר, משום שאז ינחה את העצור לגבי זכויותיו והאסטרטגיה שנדרשת ממנו עד למשפט.


אודות מחבר המאמר

דוד דגן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.