אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

התקלות הנפוצות ביותר במחשב ודרכים לפתרונן - שלא יעבדו עליכם!

תקלות מחשבים מתרחשות כל הזמן. מי מאיתנו אינו מכיר תקלת מחשב כזו או אחרת, שקרתה לו דווקא בזמן הכי פחות מתאים מבחינתו (וזה בדרך כלל המצב, לצערנו).  לפניכם מדריך שימושי שיסייע לכם לפתור את תקלות המחשב הנפוצות ביותר.

הבעיה: המחשב אינו מגיב כלל

מה קורה אם אתם לוחצים על כפתור ההדלקה של המחשב ולא קורה דבר? נסו את דרכי הפיתרון הבאות:

1.      בדקו אם יש חשמל בסביבת המחשב. ייתכן ואמצעי ההגנה הביתיים כמו למשל ממסר הפחת או התקן הקרוי "חצי אוטומט" קפצו וניתקו את זרם החשמל המגיע לאזור המחשב. אם זה המצב, כדאי להתייעץ עם חשמלאי (אפילו בטלפון), כי דבר זה אינו קורה ללא בעיה כלשהיא במערכת החשמל.

2.      אם אכן יש חשמל בסביבה, בדקו אם מגיע חשמל למחשב עצמו. נוריות החיווי במחשב אמורות לדלוק במקרה של חיבור חשמלי תקין ומאוורר ספק הכוח של המחשב אמור להסתובב. אם זה אינו המצב, כדאי לנתק את כבל החשמל של המחשב מהתקע החשמלי, להמתין כחצי דקה ואז להחזירו למקומו. אם גם כעת אין תגובה, ישנה ככל הנראה תקלה בספק הכוח וכדאי להמשיך את הטיפול באמצעות טכנאי מחשבים.

 

הבעיה: המחשב נתקע 

אם אתם חווים מצב בו, במהלך העבודה, המחשב נתקע ואינו מגיב לתנועות העכבר או הקשות המקלדת, נסו את ההמלצות הבאות:

 

1.      לחצו על צרוף המקשים Alt+Ctrl+Del . כעת, אם תבחרו באופציית: start task manager,  תוכלו לראות את כל המשימות הרצות באותו רגע על המחשב שלכם. ייתכן מאוד שתבחינו במשימה שהיא תובענית במיוחד במשאבי עיבוד או זיכרון. אם הבחנתם במשימה כזו, סביר להניח שהיא ש"תוקעת" את המחשב. בחרו באופציית end process כדי לסיים אותה.

2.      בצעו אתחול מחדש של המחשב (restart).

3.      אם המחשב נתקע כאשר הפעלתם תוכנה מסוימת או חיברתם אביזר מסוים, סביר להניח שהם הגורם לתקלה. במקרה של אביזר חיצוני, נסו לנתק אותו מהמחשב ולבדוק את התקלה מתרחשת גם כשהוא לא מחובר. כדאי גם לבדוק אם הדרייבר של אותו אביזר מעודכן ותקין. דרייברים בלתי תקינים גורמים לבעיות מחשב רבות. אם המחשב נתקע כשהפעלתם תוכנה מסוימת, פשוט הסירו אותה ובדקו כיצד המחשב מתפקד לאחר מכן.

4.      ייתכן ומדובר במתקפה של וירוס. ערכו סריקה יסודית של המחשב באמצעות תוכנת אנטי וירוס טובה. תוכנות חינמיות רבות יסייעו לכם לא רק לאתר וירוסים אלא גם לבודד ולהשמיד אותם.

 

הבעיה: צג מחשב (מוניטור) חשוך

אם צג המחשב שלכם חשוך לגמרי, נסו את הדרכים הבאות לטפל בבעיה:מסך לפטופ חשוך

 

1.      בדקו את תקינות החיבור של כבל החשמל לצג המחשב. ייתכן והוא רופף וצריך לחבר אותו היטב למקומו.

2.      בדקו את תקינות החיבור של הכבל המוליך מהמחשב לצג החיצוני. גם כאן, ייתכן והחיבור רופף וזקוק לחיזוק.

3.      חברו צג חלופי למחשב. אם התמונה בצג החלופי תקינה- כנראה שקיימת בעיה בחומרה של המוניטור שלכם. במקרה זה, כדאי להתייעץ עם טכנאי.

4.      בצעו אתחול מחדש למחשב. כעת, אם, בעת עליית מערכת ההפעלה, אתם מבחינים כי הצג מקרין את לוגו מערכת ההפעלה ורק אחר כך עובר למצב חשוך, כנראה שהדרייבר של הצג אינו תקין. במקרה כזה, כדאי ליצור קשר עם מחלקת התמיכה של יבואן הצג, לספר על הבעיה ולבקש לקבל לינק להורדת דרייבר עדכני, או כל פתרון אחר שהיבואן מציע.

 

הבעיה: אין קול במחשב

המחשב חדל לפתע מלהשמיע קול? נסו את הדרכים הבאות:

 

1.      אם אתם משתמשים ברמקולים חיצוניים, בדקו שהם מחוברים לחשמל ומופעלים (מצב ON). בדקו שכפתור עוצמת השמע שלהם אינו נמצא על המינימום. בדקו גם את תקינות החיבור של הרמקולים למחשב עצמו.

2.      הסתכלו בשורת המשימות, בחלק התחתון של המסך. שם תוכלו לראות אייקון של רמקול. לחצו קליק אחד על האייקון ובדקו את גובה עוצמת השמע במחוון. ייתכן שתראו שהוא על המינימום, או במצב מושתק. הגביהו את עוצמת השמע עד לרמה הנוחה לכם.

3.      אם אתם משתמשים במערכת ההפעלה חלונות 7, תוכלו להיעזר ביישום המובנה במערכת ההפעלה עצמה, כדי לפתור את התקלה. כדי להפעיל את היישום, לחצו על כפתור start ואז הקלידו בשורת החיפוש את הביטוי sound problems. בתוצאות החיפוש תעלה שורה שכותרתה:  find and fix audio playback problems. לחצו על השורה הזו ואז ייפתח בפניכם יישום אשר יסייע לכם, צעד אחר צעד, לאתר ולפתור את התקלה באופן אוטומטי.


אודות מחבר המאמר

במכללת IITC תקבלו הכשרה מלאה בתחום לימודי מחשבים. המכללה מציעה מגוון רחב של קורסים, כגון: קורס טכנאי מחשבים, CCNA, MCITP ועוד. בקרו באתר שלנו: http://www.iitc.co.il/ ופנו אלינו לקבלת ייעוץ וסיוע בבחירת מסלול הלימודים!

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.