אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

היום שאחרי השריפה - בדיקת מבנים

 

לפעמים החיים מסתירים מאיתנו הרבה יותר מאשר הם חושפים. לא תמיד נוכל לסמוך על מראה עינינו. במקרה של שריפה שהתרחשה בביתך הפרטי, הערכת הנזק לא יכולה להיעשות על פי מראה עיניך בלבד. יש צורך לבצע בדיקת מבנים.

 

גם אם נראה שאין נזק משמעותי, מלבד כמה קירות מפויחים ורהיטים שניזוקו, ייתכן שרב הנסתר על הגלוי. לחזור ולהתגורר בבית כאילו שום דבר לא קרה, יהיה מעשה חסר אחריות. עליך לבדוק היטב את נזקי השריפה באמצעות חברת בדק בית מקצועית.

 

נזקי שריפה

 

חשוב להבין מה עוצמת האירוע שהתרחש בין קירות ביתך. האש שפרצה בביתך היא עוצמה משתוללת של מאות מעלות צלזיוס השורפות ומכלות כל דבר שנקרה בדרכן, ועלולות להמיס ולהתיך גם את מה שאינך יכול לראות כי נפגע.

 

קירות הבית, שלד הבטון של המבנה, תומכות התקרה – כל אלו ייתכן שנפגעו באופן חמור מאוד עקב החום האדיר של הלהבות. הסיכוי, למעשה, שתקרת הבית שלך נפגעה קשה מהשריפה הוא גדול כיוון שהחום מהלהבות טיפס למעלה כל עוד השריפה המשיכה להשתולל. התוצאה עלולה להיות שלד מבנה ותקרה שנחלשו מאוד ומהווים סכנה שקטה אך חמורה ליציבות המבנה שבו אתה ומשפחתך מתגוררים.

 

בדיקת מבנים – כדי להחזיר את השקט שאחרי השריפה

 

הדרך היחידה בה תוכל לדעת בוודאות שהמבנה בו אתה חי בטוח למגורים, היא ביצוע בדיקת מבנים על ידי מהנדס בניין מוסמך. למהנדס בניין המתמחה בבדק בית יש אלפי שעות לימוד וניסיון מעשי בנושאי שלד ומבנה.

 

מהנדס הבניין יוכל להעריך את הנזק שנגרם לביתך ולוודא כי הוא עדיין יציב ומסוגל לעמוד בעומסים עבורם נבנה ותוכנן. אם ישנם נזקים חמורים, יוכל מהנדס הבניין להעריך את שווי ויכולת תיקונם, ולבצע זאת על הצד הטוב ביותר.

 

אם נזקי השריפה חמורים ביותר, ייתכן כי המהנדס ייאלץ להכריז על המבנה כמסוכן, ואתה יחד עם משפחתך תיאלצו להתפנות ממנו עד אשר יחוזק כראוי ויקבל הצהרה על תקינות מחודשת. רק על ידי בדיקת מבנים מקצועית תוכל לוודא שהאסון שפקד את ביתך לא יוסיף לסכן אותך ואת בני המשפחה שלך. זוהי הדרך היחידה בה אתה יכול באמת להיות בטוח.


אודות מחבר המאמר

 

המאמר נכתב על ידי צביקה כהנא, מנכ"ל חברת גלאור מהנדסים ויועצים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.