אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שלמה ארצי בלילה לא שקט

למרות שמו של המאמר יכול הזמר והיוצר שלמה ארצי לישון מאד בשקט בלילה. בשנה שעברה חגג הזמר יום הולדת ששים, וארבעים שנות קריירה. ב- 2008 הוא זכה בתואר "זמר הששים" במסגרת חגיגות השישים למדינת ישראל. בחירה זו הייתה מגובה בשלוש הצבעות שונות ובכולן הוא זכה. ב- 2009 הוא זכה בפרס מפעל חיים מטעם אקו"ם על שם נעמי שמר ז"ל, ותוכניתו "עוד לא שבת", ששודרה במשך כשלושים שנה ברדיו בגלי צה"ל, יצאה לפגרה שלוותה בהוצאת ספר אוסף מתוך הסיפורים וההגיגים שעליהם דיבר בתוכנית.

כל הפרסים הללו, הסיכומים, לכולם יש ריח של סוף, של אחרי. אבל שלמה ארצי לא ממש נח על שמריו והוא ממשיך לחדש, להופיע וליצור. בימים אלו הוא מופיע עם מופע הנקרא "הופעה קטנה בזאפה" שאף יצאה בדי.וי.די אותו צילמו שבעה אנשים בקהל והקטעים נערכו לכלל מוצר מוגמר. רק בחודש האחרון הוא הופיע, בנוסף, גם במופע התרמה למען עמותת ילדים בסיכון ומרכז "חוסן" בלא פחות מאשר היכל התרבות, והאלבום האחרון שלו, שאינו אלבום אוסף, עדיין טרי יחסית.

לכבוד ארבעים שנות קריירה מתכנון שלמה ארצי בקייץ לחדש מסורת שלא נתקלנו בה כבר למעלה מעשור ולהרים מופע פארק ענק המיועד לכחמישים אלף צופים. המופע הזה מתוכנן להיות מופע חד פעמי והוא יכיל שירים וחידושים לשירים מכל הקריירה הארוכה והמפוארת שלו. בנוסף יתארחו במופע אורחים מיוחדים, כיאה למופע חד פעמי המסכם ארבעים שנות פעילות שחלק לא מבוטל ממנה הביא אמנים אחרים לכלל בשלות והליכה בדרך עצמאית: דני רובס, אתי אנקרי, מיקה קרני, רונית שחר, יעל דקלבאום, צילי ינקו, ולאחרונה במופע האחרון שלו – קרן טננבאום. בנוסף הקריירה הארוכה שלו הניבה דואטים נזכרים עם מיטב הזמרים בארץ כגידי גוב, יהודה פוליקר, שמעון בוסקילה, שושנה דמארי ובנו – בן ארצי.

בנוסף למופע מתוכנן לנו בקיץ גם מחזמר אותו יעלה תיאטרון "הקאמרי" וייקרא "לילה לא שקט". מחזמר זה, שהחזרות אליו מתחילות בימים אלו ממש, יכיל כשלושים משיריו ויספר על משפחה תל אביבית שאחד מילדיה הופך לאמן מצליח. ליהוק המחזמר מכיל אחדים מהשמות הגדולים בעולם מחזות הזמר בארץ: יעל בר זהר, אקי אבני, עידו מוסרי, הזמרת אפרת גוש, רוני הדר, ניר זליכובסקי, אמיר דדון, אבי גרייניק וטרי מאולפני כוכב נולד גם מיי פיינגולד. את המחזמר תביים יעל רונן והתפאורה תורכב, ככל הנראה, מקליפים לשיריו של שלמה ארצי אותם יכינו משתתפי המחזמר.


אודות מחבר המאמר

בתקווה לעשור נוסף אף מוצלח מקודמו

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.