אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

10 טיפים לכתיבת כרטיס ברכה

 

בחירת מתנה לאהובינו כבר ידוע שאינה מלאכה קלה. במאמרים קודמים באתר דנו על מלאכת הלבטים והחיפושים אחר מתנה עבור יקירנו ונתנו מספר כלים שעשויים להקל על תהליך בחירה וקניית מתנה. במאמר זה נסקור אחר תהליך רשימת הברכה ליקירנו וזאת לאחר שבידנו המתנה האולטימטיבית.

אז כמו שאמרנו מתנה יש. אחרי שעברנו את מסכת התלאות, החיפושים, לבטים, הרהורים אנו נתקלים ולא לעיתים רחוקות כאשר בידנו המתנה אין בפינו מילים כדי להתחיל לרשום ברכה. ולכן נעמוד במאמר זה על מספר דגשים בכדי לנסות ולענות לכם על צורך חיוני זה.

בחירת כרטיס ברכה

תשקיעו מחשבה בבחירת כרטיס כידוע ישנם מספר רב של כרטיסי ברכה: כרטיס ברכה לימי הולדת, כרטיסי ברכה לבר/בת מצווה, כרטיסי ברכה לימי נישואין, כרטיסי ברכה לחגים, כרטיסי ברכה ליום האם, כרטיסי ברכה ליום האהבה, כרטיסי ברכה ליום המשפחה, כרטיסי ברכה לאוהבי כדורגל, כרטיסי ברכה להולדת בן/בת, כרטיסי ברכה קלף, כרטיסי ברכה והוקרה ועוד מגוון רב כל כך של כרטיסים ואיגרות שכל מה שמתבקש הוא רק לבחור כרטיס ייעודי לזר שוקולד ולאירוע שלנו. וודאי לא נבחר כרטיס עם תמונה של חייל לאחל מזל טוב להולדת בן/בת או תמונה של לב וכיתוב "אני אוהב/ת אותך" לאחל חג שמח וכך הלאה.

 

רעיון הכתיבה, השראה

לאחר שבחרנו כרטיס ברכה המתאים לנו מבחינת אירוע, עיצוב, גודל, מחיר (אם קיים) אנו מתחילים במלאכת המחשבה מה לרשום? מחשבות רבות מתרוצצות במוחינו ולכן חשוב לעשות סדר בדברים, לעצור לרגע לספור עד 10 ולחשוב מההתחלה ולפי סדר הגיוני על תהליכי הכתיבה:

 

צורת הכתיבה של כרטיס הברכה

בכרטיס ברכה ניתן לכתוב בצורת שירה, חרוזים או כל סגנון אחר ולכן עלינו לשים לב בסגנון הכתיבה שלנו שהברכה תקבל נופך בהתאם לאירוע, כתיבת חרוזים בדרך כלל מתאימה בסוגה לילדים שכן ניתן לומר שהם יותר מתחברים לכתיבה בחרוזים ואילו לחתן כלה ניתן לרשום בצורה יותר מכובדת עניינית ושאפילו תראה במידה מסויימת קירבה מתוקה ממש כמו שזר מתוקים מקובץ אחד לשני ויוצר זר אחד גדול שכולו מתוק.  

 

להשתדל לרשום כרטיס ברכה מבעוד מועד

דבר נפוץ ומוכר לכולנו הוא רשימת כרטיס ברכה לאירוע כאשר אנו מתארגנים לכבודו ומנסים במהלך זריז של כתיבה ב 5 דקות להיות יצירתיים. יש כאלו שזה בא להם בקלות ומשרבטים ברכה ללא כל בעיה, אך יש כאלו ואולי ניתן לומר לרובנו זה לא בא בכזו קלות ואנו נאלצים לשבת לחשוב ולכתוב בצורה בונה. ולכן מומלץ להכין מבעוד מועד.

 

שלבו משהו אישי

קריצה קטנה, בדיחה או הלצה יחד עם איזה סיפור או חוויה אישי שקרה לכם עם בעל/ת השמחה יכולים מאוד לעורר זיכרונות ורגעים שיגרמו לנוסטלגיה משותפת לעלות ולצוף במחשבותיו/ה ויעלו חיוך רחב. 

 

חיבור בין הברכה למתנה

לנסות ככל שניתן להתאים כרטיס ברכה למתנה שרכשתם למשל מתנות ליולדות נביא כרטיס ברכה עם דמות מודפסת של תינוק/ת. או מתנות לימי הולדת נביא כרטיס עם עוגה ונרות.

 

צרפו משהו קטן ומתוק

בכדי שהברכה שלכם תזכר ותיחקק בזיכרון מומלץ לצרף שוקולד אשר ימתיק את הרגע. (אם יש משהו שזכור מסבא שלי עליו השלום הוא השוקולדים שההיתי מקבל ממנו בתור ילד).

 

מקוריות כרטיס הברכה

לא תמיד מומלץ לרוץ לקנות כרטיס ברכה, לעיתים רצוי ליצור אחד כזו בבית, להקדיש זמן, השראה ומקוריות ולנסות ליצור כרטיס אישי ויחודי רק לכם.

 

משפט סיום על כתיבת כרטיס ברכה

אין על משפט סיום! משפט אשר מתמצת את שכתבתם ומשאיר רושם וחותם הרב ביותר למעשה גם האחרון על הקורא ולכן השתדלו שהוא יהיה...  "פשוט מתוק" .

 

מעטפה

גם למעטפה יש תפקיד, השתדלו לבחור מעטפה יפה, הולמת ומרשימה שתתן את אפקט ה"רושם הראשוני" ותשרה על פותח המעטפה חיוך רחב וציפייה לפתוח את המעטפה ולמהר להביט בתכולתה שמה תיהיה זו תיהיה הפתעה רבה אף יותר!


אודות מחבר המאמר

עידן שיווק זרים מתוקים, מתנות לימי הולדת ומשלוחי פירות.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.