אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ג'קוזי לבריאות האדם, האמנם?

 

ג'קוזי לבריאות – היתכן?

ג'קוזי – מה הוא?

ג'קוזי הינו בריכה קטנה, המחוממת לטמפרטורה שבין 30-40 מעלות צלזיוס ובתוכה משאבות משני סוגים שונים: * משאבות מים המפעילות "פיות" או בשמם הלועזי "ג'טים – JETS" המותקנות בדופן הבריכה .

* מפוח אוויר  "BLOWER" – המזרים אוויר  דרך חרירים בקרקעית הבריכה.

כאשר מופעלות המשאבות קורה שני דברים, האחד המים נדחסים בלחץ גבוה ומעורבבים יחד עם אוויר באמצעות מנגנון מיוחד כתוצאה מכך נוצר סילון מים בלחץ המוזרק דרך הפיות החוצה לחלל הבריכה ובכך מניע את המים בזרמים חזקים ומייצר עיסוי שרירים דרך מים. כאשר מפוח האוויר מופעל הוא מזרים אוויר דחוס לקרקעית הבריכה דרך חרירים ובכך מייצר אפקט עיסוי נוסף.

בריכות אלו מיועדות לשיחרור, עיסוי והרפיית שרירים וכמוכן גם להנאה. לבריכת הג'קוזי גדלים שונים החל ממקום לאדם אחד וכלה בעד עשרה מקומות ישיבה ובשל גודלו המוגבל לא ניתן לשחות אלא לשבת ולהנות מעיסוי שרירי הגוף.

הג'קוזי הומצא על ידי האחים JACUZZI האיטלקיים אשר היגרו מאיטליה לארה"ב בתחילת המאה ה – 20 והקימו חברת "ג'קוזי" למשאבות. המצאת בריכת העיסוי מיוחסת לאחד האחים אשר בנו נפצע בתאונת דרכים והיה זקוק לשיקום ופיזיוטרפיה ממושכת. לכן האב החליט לייצר מערכת לעיסוי שרירים מבוססת מים בלחץ גבוה והמציא מערכת שקרויה על שם משפחתו עד היום.

הידרותרפיה והקשר לג'קוזי

השימוש בהידרותרפיה קיים כבר אלפי שנים השילוב בין שלושת פלאי הטבע ביחד שזה: חום, מים ואוויר ממריץ את הדם וגורם לגוף להשתחרר להקל על כאבים קיימים.

זהו טיפול טבעי בטוח לשימוש על ידי בתי חולים, פיזיוטרפיסטים ומכוני בריאות למיניהם ברחבי העולם. כמובן שיש להתייעץ עם רופא המשפחה שלך לטיפול מסוג זה כדי לבדוק אם אכן טיפול מסוגו יוכל להועיל לך. להידרותרפיה צורות טיפול רבות אך מאמר זה יעסוק ביתרונות הטיפוליים שניתן לממש על ידי עיסוי במים וטיפול הידרותרמי.

שלושה גורמים בסיסיים מהווים טיפול בשיטה זו: חום, ציפה ועיסוי. טבילה במים חמים בג'קוזי מעלה את טמפרטורת הגוף וגורמת לכלי הדם להתרחב וכתוצאה מכך ישנה זרימת דם מוגברת. הציפה של הגוף במים מפחיתה למעשה כ 85-90% ממשקל הגוף ובכך למעשה ישנה הקלה של לחץ על מפרקים ושרירים, תוך יצירת התחושה של רחף ממש כמו בחלל.

פעולת העיסוי של הג'קוזי נוצרת על ידי שליחת תערובת של מים ואוויר דרך חרירי סילון הג'קוזי. זרם מים חמים אנרגטי זה מרגיע שרירים חזקים ותפוסים במיוחד ולמעשה ממגר שחרור אנדרופינים (משככי כאבים טבעיים של הגוף).

ישנם אנשים רבים הסובלים מהפרעות שינה כגון נדודי שינה יותר מלילה אחד בשבוע. למעשה, אחרי כאב, נדודי השינה נמצא במקום השני כנתון שאנשים סובלים ממנו ונאלצים לבוא לרופא.

קרן השינה הלאומית ערכה סקר שהראה כי 38% מהגברים, ו 48% מהנשים סובלים מסוג כלשהו של הפרעה בשינה. חוקר בתחום מאמין כי אורח החיים הקדחתני שלנו ומתח הם הסיבות לעלייה בהפרעות שינה אשר לכך ישנם גם השלכות לבעיות בזיכרון, עצבים, אפילו שינויים במצבי רוח ודיכאון. אנשים רבים מבקשים תרופות לבעיה זו אך האם ידעתם שמצוי פתרון יותר קל? האם ידעתם שלמעשה תוכלו ל"הכין" את גופכם לקראת שינה עמוקה ונינוחה? על פי הדיווח אפשר להכין ולהקל את גופך למצב שינה רגועה ורציפה על ידי ירידת טמפרטורת הגוף. הדבר נעשה על ידי שרייה במים חמים כ 90 דקות לפני השינה, דבר זה למעשה מעורר את התרמוסטט הפנימי בגוף וגורם להגדיר לגוף שינה קלה ורגועה יותר.

לאמבטיה חמה, הג'קוזי סגולות רבות על גוף האדם בכל פרמטר ניתן לראות שטבילה בג'קוזי חמה מטיבה עם בריאות הגוף.

 

 


אודות מחבר המאמר

ג'קוזי, ג'קוזי לגינה, משאבות

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.