אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיול להודו - יעדים מומלצים למשפחה המטיילת בהודו

 

טיול להודו למשפחות הנו חוויה משפחתית אדירה המשלבת תרבות והנופים המיוחדים להודו טיול משפחות צריך שיכלול מסלול קל יותר עם גורמי משיכה לילדים. טיול להודו במסלול למשפחות כולל את היעדים התואמים ביותר הנמצאים בצפון הודו

טיול להודו  למשפחות המתרכז בצפון הודו כולל בנתיב הקלאסי שלו את  דלהי, ג'איפור, סיקרי, אגרה, גאליאור, קאג'וראו, ואראנאסי

ניו דלהי מול אולד דלהילמשפחה מומלץ להתחיל בדלהי בירת הודו דלהי תפגיש אותנו עם תרבויות רבות, צבעים וריחות אקזוטיים, אוכל מגוון ואטרקציות לכל הגילאים. דלהי מאפשרת שני סוגי חוויות מצד אחד דלהי משלבת כרך מודרני ומטופח- דלהי החדשה (ניו דלהי) מצד שני נחווה שווקים הומי אדם ומבצרים עתיקים- דלהי העתיקה (אולד דלהי). בדלהי החדשה יש שפע מרכזי קניות וגנים מטופחים ובדלהי הישנה, המוקפת חומות, יש מבצרים עתיקים. בדלהי עצמה מלונות ברמות שונות לטובת המשפחה המטיילת.

לאחר ארוחת הבוקר נצא לסיור המשלב את דלהי החדשה והישנה. לאחר ארוחת נצא לסיור המשלב את העיר החדשה עם העיר העתיקה. נבקר בקוטאב מינאר, מסגד איסלאמי בעל חמש קומות המתנשא לגובה של 73 מטרים. לאחר מכן נמשיך לקבר הומאיון שנבנה במאה ה-16 על ידי הקיסר מוגהל השני וניסע דרך שער הודו, המבצר האדום ובית הנשיא. בשעות אחר הצהריים ניסע לעיר ג'איפור. ג'איפור משלבת את מסורות העבר עם המודרניות והקידמה. ראג'ה ג'אי סינג, מייסד ג'איפור, היה אסטרונום וכאשר בנה את העיר היא הפכה למרכז מסחר ודת. כיום ג'איפור התרחבה אל מעבר לחומות הורודות שבעבר שימשו כגבולות העיר. הגעה לג'איפור והעברה למלון. לינה בג'איפור.

המשך טיול לצפון הודו  ביקור משפחתי ב ג'איפור מומלץ לצאת לסיור של יום שלם בעיר ג'איפור. ולהתחיל בביקור במצודת אמבר רכובים על גבי פילים. מומלץ כמו כן לאל לדלג על ביקור במצודה ששימשה בעבר כמקום מושבם של שליטי ראג'פוט ולבקר בארמונות היפיפיים ובמקדש שילאדבי שבו גילופי שיש מרהיבים ודלת כסף. לאחר שנבקר בג'אנטאר מאנטר, שהוא הגדול והשמור ביותר מבין חמשת מצפי הכוכבים המלכותיים נגיע לארמון העיר. הארמון משלב ארכיטקטורה ראג'סטאנית מסורתית. במתחם, החולש על שביעית מהעיר שבין החומות נמצא גם המוזיאון. לבסוף נגיע להאווה מאהל, המהווה ציון דרך בולט בג'איפור, שנבנה בשנת 1799. זהו מבנה של חמש קומות העשוי מאבן-חול ובו מרפסות מרשימות ו-953 נישות וחלונות.

למשפחה מומלץ לטייל באגרה - היעד התיירותי הפופולארי ביותר בכל הודו. העיר נמצאת על גדות נהר יאמונה והיא חלק ממישורי צפון הודו ובה הטאג'מהאל אחד המונומנטים המפורסמים בעולם. אגרה נמצאת במרחק של כ-35 ק"מ מג'איפור כך שבדרך מומלץ לעצור ולבקר בפאטאפור סיקרי, העיר בעלת אבני החול האדומות שנבנתה במאה ה-16 על ידי אקבר קיסר מוגהל, אחד משליטיה הגדולים של הודו יש לציין שהארכיטקטורה במקום משלבת בין סגנון הידני למוסלמי ומבטאת את חזונו של אקבר של שילוב התרבויות. כשנגיע לאגרה, העיר הידועה בשל הטאג' מהאל המפורסם שנבנתה על ידיי  קיסר מוגאל סה ג'האן לזכר אשתו האהובה מומטאג' מהאל. המבנה המרשים בכל שעות היום, משתקף בבריכות הגן. ישנן ערים מעטות בעולם היכולות להשתוות להיסטוריה ולמסורת של אגרה.

הטאג'מאהל הטאג' מאהל שבאגרה הוא אחד משבעת פלאי תבל, הטאג' מהאל הוא אולי המבנה הארכיטקטוני המרשים ביותר בעולם. המבנה הראוותני ועוצר הנשימה שאין כמוהו, חינני ומרהיב מכל כיוון שמסתכלים עליו - רק כדאי לדעת האתר סגור בימי שישי.לאחר הטאג' אהאל מומלץ להמשיך למבצר אגרה הנמצא על גדות נהר יאמונה. בין הקירות האדומים המאסיביים העשויים מאבן חול נמצא מתחם המבצר שנבנה על ידי הקיסר אקבר. במקום נוכל לראות את הארמונות, המקדשים וההיכלים היפים המשלבים בין המסורת ההינדית לאסלאמית. לבסוף למי שנותר כוח מומלץ לבקר בקברו איטמאד-אוד-דאולה, אביה של המלכה נור ג'האן. המבנה מתנשא לגובה של שתי קומות ובו נוכל לראות פסיפסים משובצים ואבנים יקרות.

נסיעה ברכבת אקספרסלמשפחה הנמצאת באגרה כדאי לשלב נסיעה ברכבת האקספרס שאטאבדי לגאליאור.  בגאליאוד מומלץ לנוח במלון מקומי ובשעות אחר הצהריים לבקר בארמון ומבצר גאליאור. לאחר מכן מומלץ להצפין לאורצ'ה ולבקר את  הארמונות והמקדשים שנבנו על ידי שליטי בונדלה במאות ה-16 וה-17 ונותרו בשלמותם. לרבות ארמון אורצ'ה ובמצבות הזיכרון.

מקדשי קאג'ורו המפורסמים

מקדשי קאג'ורו המפורסמים הם מתנת הודו המיוחדת לעולם. המקדשים מייצגים שיר הלל לחיים, לאהבה ולשמחה. החיים שתועדו בכל צורה אפשרית באבן, מעידים על מלאכתו ואומנותו של צ'אנדלה ראג'פוטס. בניית המקדשים הסתיימה בשנת 1050 לספירה. מתוך 85 המקדשים המקוריים, נותרו כיום 22. המקדשים החשובים ביותר הם מקדש מאהאדב, מקדש צ'אונסט יוגיני המוקדש לאלה קאלי, מקדש צ'יטראגופטה או בהאראטג'י שבו תמונה מקסימה של וישנו בעל 11 הראשים, מקדשי וישוואנאת ונאנדי, מקדש לאקשמאנה, והמקדש הגדול ביותר, מקדש וישנה המוקדש לשיבה.

וראנסי למרגלות נהר הגנגאס

החיים כיום בואראנאסי, או בשמה הקודם קאשי, מתנהלים לאורך מדרגות נהר הגנגס, היכן שרוב המקדשים נמצאים. מהזריחה ועד השקיעה נוהרים למקום מאות מאמינים המבצעים טקסים דתיים ליד נהר הגנגס הקדוש. העיר היא מבוך של רחובות קטנים וסמטאות המחביאים בתוכם לא פחות מאלף מקדשים. הגעה לשדה התעופה בואראנאסי שם יחכה לנו נציג החברה המקומי שילווה אותנו למלון. בשעות הערב המוקדמות נגיע לגדות נהר הגנגס ונצא לשיט בסירה על מנת לחזות בטקס שעות הערביים אארטי, טקס שבו סוגדים לנהר הגנגס ומדליקים מנורות שמן.

למטייל בוראנסי בשעות הבוקר המוקדמות כדאי לצאת לשיט בנהר הגנגס ולמשכימים עדיף לשלב צפיה בזריחה זהו הזמן הטוב ביותר ביום לראות את מדרגות הנהר מבעד לערפילי הבוקר. בעיר ואראנאסי. מונומנטים רבים : מקדש בהאראט מאטה, מסגד הקיסר אאוראנגאזב שנבנה במאה ה-17. המקדש המוזהב, מקדש וישוואנאת שנבנה ב 1776 על ידי ראני אהלאיבאי הולקר. את המקדש הזה ניתן לראות רק מבחוץ מכיוון שהכניסה אסורה למי שאינו בן הדת ההינדית.סארנאת המקום בודהה נשא את דרשתו הראשונה לפני חמשת תלמידיו בפארק דיר שבמקום, וקידש את עקרונות ההוראה שלו לתוך חוקים. סטופת דאהמק מציינת את המקום בו עמד פעם המנזר. צפונית לסטופה נמצא מתחם גדול בו נמצאות הריסות המנזרים. בציורי הקיר שנעשו על ידי אומן יפני נוכל לראות את האירועים החשובים בחייו של בודהה. במתחם יש מוזיאון ארכיאולוגי מעניין שבו שימרו את עמוד סאראנת שבירתה מהווה את הסמל הלאומי של הודו. לאחר מכן נשוב למלון. לינה בואראנאסי.

 

המלצה למי שמתכנן שהות ארוכה יותר לערוך טיול משלים במזרח הרחוק הוא טיול להודו ונפאל המפגיש את המטיילים עם התמונה המשלימה של תרבות המזרח הרחוק ונופיה.


אודות מחבר המאמר

 

דוד קילשטיין - איסט טרוול טיולים למזרח הרחוק לנוסע העצמאי, טיול אישי ליחידים, זוגות, משפחות, וקבוצות קטנות  טיול להודו , טיול לויאטנם, טיול לתאילנד טיול לסרי לנקה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.