אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיפים לבחירת טכנאים

לא אחת אנו נזקקים לשירותיהם של טכנאים מסוגים שונים: טכנאי מכונות כביסה, טכנאי אלקטרוניקה, טכנאי מיזוג אוויר, טכנאי מחשבים וכדומה. כיצד נוכל לבחור "בראש שקט" טכנאים טובים לביצוע העבודות הנדרשות? להלן כמה טיפים שימושיים שיסייעו לנו במשימה זו.

המלצות של חברים וקרובים

אחת הדרכים היעילות ביותר לאיתור טכנאי טוב הוא באמצעות יצירת קשר עם קרובי משפחה, חברים או מכרים והתייעצות עמם. רבים מהם שומרים לשעת הצורך את פרטי הקשר של טכנאים טובים, המשרתים אותם מעת לעת. הם ישמחו לחלוק איתכם את המידע הזה.

המלצות על בעלי מקצוע באתרי דירוג

קיימים אתרים כמו למשל אתר "מידרג", המדרגים בעלי מקצוע, כולל טכנאים שונים, לפי תגובות הלקוחות. הלקוחות נותנים לטכנאים ציונים המתייחסים למחיר שהם דורשים, איכותם, זמינותם לעבודה ועוד. כדאי גם לחפש באתר "יצאת צדיק", המבוסס על תוכנית הטלוויזיה הפופולארית בהנחיית חיים הכט. המידע המופיע באתרים כאלו יסייע לכם מאוד בבחירת הטכנאי המתאים.

חיפוש באינטרנט

קיים מגוון שיטות לאיתור טכנאים באמצעות האינטרנט, לדוגמה:

  1. הצבת בקשה לקבלת מידע בפורומים רלוונטיים. למשל, בפורום של קורס טכנאי מחשבים נוכל להציב בקשה לקבלת פרטי קשר של כמה טכנאי מחשבים אמינים. לחילופין, פורום של מכונות כביסה הוא מקום מצוין לקבל טלפון של טכנאי טוב למכונות כביסה.
  2. הרצת חיפוש בגוגל הכולל את סוג איש המקצוע הרלוונטי, בתוספת העיר בה אנו גרים, כדי למקד את תוצאות החיפוש. למשל: טכנאי מכונות כביסה בפתח תקווה, או טכנאי מזגנים ברמת גן. אם האתר שאליו הגעתם נראה לכם מעוצב, מאורגן ומלא באינפורמציה רלוונטית – כדאי ליצור קשר עם בעלי האתר ולבקש ממנו הצעת מחיר.
  3. הריצו בגוגל שאילתת חיפוש הכוללת את תאור הבעיה, למשל: מערכת ההפעלה במחשב אינה עולה. הביטו בתוצאות החיפוש וחפשו התייחסויות מקצועיות לבעיה שלכם. מעבר לכך שאתם עשויים בדרך זו לקבל טיפים לפתרון הבעיה, ייתכן ותשובה מקצועית במיוחד "תצוד את מבטכם". כדאי יהיה ליצור קשר עם נותן התשובה הזו (על פי רוב יהיה מדובר בטכנאי מקצועי) ולבקש את סיועו לצורך פתרון הבעיה.
  4. שימו לב לפרסומות המופיעות בצידי תוצאות החיפוש ומתחתן. לעיתים תוכלו למצוא שם מבצעים אטרקטיביים או הצעות משתלמות אחרות, הרלוונטיות למה שאתם מחפשים.

חיפוש באזור מגוריכם

יש כמה דרכים שאינן קשורות לאינטרנט, לאיתור טכנאים הפועלים באזור מגוריכם. מודעות ופתקים התלויים על לוחות מודעות הן מקור מצוין לאיתור טכנאים כאלו. חנויות מחשבים וחשמל ומעבדות אלקטרוניקה הפועלות בסביבתכם ישמחו לספק לכם פרטי קשר של טכנאים המקיימים קשר מקצועי עם בית העסק. גם משרדים ועסקים קטנים יוכלו לספר לכם על טכנאי מחשבים טובים המסייעים להם בשעת הצורך, כמו גם טכנאי מיזוג אוויר או טכנאי מכונות צילום.

השכלה מקצועית רלוונטית

טכנאים טובים הם בעלי תעודה המעידה על השכלה מקצועית ראויה. אל תמהרו להזמין לעבודה כל מי שרק טוען באוזניכם שהוא טכנאי- בקשו לראות תעודה. בוגר קורס טכנאי מחשבים במוסד מוכר ישמח להראות לכם את התעודה שלו. כך גם בוגרי קורסי טכנאים מתחומים אחרים.

פגישה אישית וקבלת הצעת מחיר

בפגישה אישית קל יותר להתרשם מאופיו של הטכנאי, מהליכותיו וממקצועיותו. לכן, אם ניתן להיפגש אישית עם הטכנאי כדי לקבל הצעת מחיר (למשל, אם הוא עובד בחנות הסמוכה לאזור מגוריכם) העדיפו אפשרות כזו.

ניסיון רלוונטי לבעיה שלכם

מומלץ לשאול את הטכנאי אם כבר ניתקל בבעיה כמו שיש לכם והתמודד עמה בהצלחה. במקרה של טכנאי מחשבים למשל, לא כל הטכנאים יודעים להתמודד בהצלחה עם תקלות במערכות הפעלה לא מקובלות, כמו לינוקס למשל.

חיפוש בגוגל על פי שם הטכנאי

איתרתם כמה שמות של טכנאים המתאימים לפתור את הבעיה שלכם? מצוין. לפני שאתם שוכרים את שירותיו של אחד מהם, בצעו חיפוש בגוגל על פי שמות הטכנאים הללו. לא מן הנמנע שבחיפוש זה יצוצו אזכורים שונים, מטוקבקים, פורומים, אתרי אינטרנט, כתבות במקומונים ועוד. כדאי מאוד להתוודע לאינפורמציה הזו לפני שאתם סוגרים עסקה עם אחד הטכנאים.

איסוף הצעות מחיר ותמחור

לאחר שסגרתם רשימה של טכנאים מקצועיים, בעלי ניסיון והמלצות, זה הזמן לתמחר ביניהם, כדי לקבל את הצעת המחיר המשתלמת ביותר. לכן, פרטו בפני הטכנאים באופן מדויק ככל האפשר את מהות התקלה. קחו בחשבון, כי לעיתים עלול להיות צורך בביקור בית, כדי לתת לכם הצעת מחיר. 

 


אודות מחבר המאמר

מכללת IITC מכשירה טכנאי מחשבים ומציעה מגוון רחב של קורסי מחשבים לעתיד התעסוקתי כשכיר או עצמאי. פנו אלינו לקבלת מידע ורשימת קורסים מפורטת.

 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.