אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מגנט חזק: מתי זקוקים לכזה?

 

במהלך השנים, הפכו מגנטים לחשובים ביותר עבור גורמים שונים. במפעלים הם לוקחים חלק משמעותי בתהליכי הייצור, עסקים משקיעים את מיטב מאמצי השיווק שלהם בהפצת מגנטים ייעודיים ללקוחות, ואפילו הרפואה המודרנית מצאה להם שימוש. כך, ניתן למצוא כיום מגנטים בלא מעט מקומות. נקודה חשובה שנסתרת מעיני רבים נוגעת לחוזקו של המגנט. כי בתחום זה, העוצמה קובעת בהחלט.

חוזק הוא עניין של פיזיקה

ברור כי על מנת להבין לאשורו את הנושא של עוצמת המגנט, נדרשים ידע פיזיקלי עצום, וכן נכונות להתיישב מול נוסחאות מורכבות. עם זאת, וממש על קצה המזלג, חשוב להבין שמגנט הוא וקטור לכל דבר ועניין, ולכן מאופיין בגודל ובכיוון מסוימים. מגנט חזק הוא כזה שעוצמת השדה המגנטי שבתוכו גבוהה. במצב כזה, הרי שהיכולת שלו למשוך אליו חפצים מתכתיים, או לחילופין להרחיק אותם ממנו, גוברת במידה משמעותית.

מדוע זקוקים למגנטים עוצמתיים?

הזכרנו כבר שלמגנטים כיום יש לא מעט שימושים. מכיוון שעוצמת המגנט היא למעשה המשתנה החשוב ביותר בו, הרי שהייעוד של המגנט הספציפי יביא לבחירה בתרכובת מתכות מסוימת- ובהתאם לכך, יביא לעוצמות משתנות של שדה מגנטי. ברמה הכללית, אפשר להגיד כי מגנטים חזקים משמשים בעיקר לתעשיה, וזאת להבדיל מהמגזר הפרטי. במילים אחרות: לא זקוקים למגנט חזק במיוחד כדי למתג עסק כלשהו על המקרר, אך בהחלט הוא דרוש בלא מעט מקרים אחרים.

בתעשיה, אם כן, הדרישה תהיה כמעט תמיד למגנטים בעלי עוצמה חזקה. זה ברור כשמתבוננים על השימושים השונים שלהם שם. ראשית, מגנטים מתפקדים כ"מנופים" לכל דבר ועניין, ונושאים באמצעות השדה המגנטי שלהם פריטים שמשקלם רב ביותר. מעבר לכך, הרי שמגנטים נכללים כחלק מרכזי ממערך השינוע והייצור, בעיקר בכל הנוגע להפרדת מתכות: הם למעשה מפרידים את הפריט המיוצר מהרכיבים אשר מאפיינים את פס הייצור, ובכך מאפשרים את פעילותו.

דגשים בבחירת מגנט

מיותר לציין, כמובן, כי ככל שעוצמתו של המגנט תהיה חזקה יותר- כך גם עלותו תגדל. לכן, ברור כי אין טעם לרכוש מגנטים חזקים במיוחד במקרים בהם את העבודה יכולים לבצע באותה מידה בדיוק עמיתיהם ה"חלשים" מעט פחות. מעבר לכך, הרי שלמרבית האנשים הזקוקים למגנטים, בין אם לתעשיה ובין אם לכל צורך אחר, חסרים ההכשרה והידע שיאפשרו להם לבחור בסוג המגנט המתאים ביותר עבורם.

חשוב להדגיש כי מגנטים חזקים מהווים, לא פעם, תוצר של תהליכי הנדסה ופיתוח ממושכים, הנעשים על ידי גורמים מקצועיים בתחום. הם יותאמו לדרישות הלקוח ולצרכים האישיים שלו, לעיתים אפילו במתכונת של ייצור אב טיפוס. לכן, חשוב מאד להתייעץ עם גורם הבקיא בתחום טרם הבחירה, ובכל מקרה לא לוותר על הליווי שלו.


אודות מחבר המאמר

...

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.