אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

כיצד לבחור כלי מטבח?

 

 

כיצד לבחור כלי מטבח?

כלי מטבח אינם קישוט או אביזרי אמנות. כלים ואביזרים למטבח נועדו לעבודה עם חומרי מזון שונים ומגוונים, עם חומרים חמים וקפואים, דביקים, חומצתיים ושמנוניים. לפיכך כלי מטבח צריכים להיות מאד שימושיים ועמידים לאורך זמן, ובמיוחד מאד נוחים לשימוש. כלי מטבח הגורם לאי נוחות אצל המשתמש אינו כלי מטבח טוב. כלי מטבח איכותיים הם אלה שעונים לכל ההגדרות הללו והם עשויים מחומרים מעולים, לא מחלידים ומאד נוחים לשימוש. כדי לדעת אודות בחירת כלי מטבח איכותיים הוציאו אותם מהאריזות בחנות והחזיקו אותם ביד. וודאו שהם לא כבדים מידי שהידיות חזקות וכדומה. אז איך לבחור כלים ואביזרים למטבח?

חומרי גלם לייצור כלי מטבח

חומרי הגלם שמהם עשויים כלי מטבח הם שונים ומגוונים וכל הזמן נכנסים חומרים חדשים לשוק. ציפויי סיליקון או ציפויים קרמיים הם דוגמה טובה לחומרים שנכנסו לא מכבר למטבח וכיום הם נחשבים לכלים "חמים". בכל בחירה של כלי מטבח יש לשים לב לחומר שממנו הוא יוצר ולא להתפשר. חומרים איכותיים ונפוצים לייצור כלים ואביזרים למטבח הם:

נירוסטה – נירוסטה היא פלדת אל חלד שאיננה מחלידה, היא קלה מאד לניקוי, ניתן להכניס כלי נירוסטה למדיח הכלים, נירוסטה אינו סופג נוזלים ומתאים מאד לחימום ולהקפאה.

סיליקון – זהו אחד החומרים המומלצים כיום. הוא אינו נדבק למשטחים ולאף חומר אחר. הוא היגייני לחלוטין, קל לניקוי ולאחסנה. כלי סיליקון כמו תבניות לאפייה שעשויים מחומר איכותי מתאימים לכל סוגי האפייה וההקפאה.

חרס – כלי חרס מאד קשים לניקוי והם סופגים נוזלים ובנוסף הם שבירים. אך רבים בוחרים לבשל בהם בישול ארוך בגלל הטעם המשובח של התבשילים היוצאים ממנו.

עץ – כלים מעץ מאד מגוונים החל מקרשי חיתוך, כפות ערבוב, קערות שונות וכדומה. העץ הוא חומר זול במטבח, מאד זמין וקל לשימוש. הוא אינו שורט או פוגע בכלים אחרים בזמן השימוש, אך הוא סופג נוזלים ולכן חשוב לנקות כלי עץ היטב מייד לאחר השימוש בהם.

אלומיניום – סירי אלומיניום מאד נפוצים וכן כלי מטבח נוספים מחומר זה. אלומיניום אינו מחליד והוא קל יותר מנירוסטה והוא עמיד מאוד. חסרונו הוא הנטייה של חומרי המזון להידבק לדפנותיו.

פלסטיק – כלי פלסטיק משמשים יותר לאחסון, אך ניתן למצוא כל מיני פטנטים מפלסטיק המקלים על החיים במטבח כמו: פורס ביצים, קולפנים, פותחני בקבוקים וכדומה. פלסטיק איכותי יהיה קל ומאד עמיד.

כלי מטבח איכותיים – המחיר כן קובע

כמו בהרבה תחומים אחרים גם בכל הקשור לכלי מטבח וגם אביזרים למטבח האיכות כן קובעת ועבור איכות משלמים יותר. כלי מטבח איכותיים עולים יותר אבל ההשקעה כדאית. לאורך זמן יהיו המחבתות והסירים היקרים הרבה יותר זולים מהחלפת הזולים כל כמה שנים. כלי מטבח אחרים כמו כותש שום או מסחטה ללימונים ניתן בהחלט לרכוש פשוטים וזולים.


אודות מחבר המאמר

רוסולינג חברה אשר מתמחה בהבאת סכיני שף, תבניות אפייה, כלים ואביזרים למטבח משנת 1969. אנו המשווקים הבלעדיים למס' מותגים בתחום הבישול, אפייה, ואיבזור המטבח. אנו משווקים את המוצרים לשוק הפרטי והמוסדי.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.