אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מהי שיטת NLP?

NLP –  ניתוב לשוני עיצבי (Neuro linguistic programming)

NLP, היא למעשה טכניקה בפסיכולוגיה אשר התפתחה בארצות הברית בשנות ה-70, טכניקה זו התפתחה על ידי ד"ר ריצ'ארד בנדלר ופרופסור ג'ון גרינדר אשר ניסו לפצח את חידת המצויינות של אנשים מסויימים ביחס לאחרים, בכדי לפצח חידה זו, הם עקבו אחרי ארבעה אנשים הידועים בתקשורת הטובה שלהם, צילמו אותם, ריאיינו אותם ותיחקרו אותם לעומק, לאחר ניתוח זה של אותם ארבעה אנשים מוצלחים, הם ניסו לחפש את המכנים המשותפים ביניהם ועל ידי כך הגיעו למסקנות ושיטת טיפול חדשה אשר מטרתה היא , הבאת האדם למצויינות אישית בכל תחומי חייו.

 

NLP, בניגוד לשאר השיטות הפסיכולוגיות, הינה שיטה הדוגלת בטיפול קצר ואינטנסיבי שתוצאותיו מיידיות, היום כ- 40 שנה לאחר עבודתם של בנדלר וגרינדר, שיטתם הפכה לשיטה מקובלת ונפוצה, אשר עקרונותיה מועברים דרך ספרים, דיסקים, סדנאות וכנסים שונים, כמובן שמהלך השנים השיטה התפתחה לרבדים חדשים וכיום ישנם טיפולי NLP רבים ומגוונים בשלל תחומים ושלל שיטות. אחת השיטות לטיפול על ידי NLP, היא בעזרת דמיון מודרך.

אחת מהשיטות הידועות לטיפול בבעיות נפשיות, הינה מדיטציה, שיטת המדיטציה הגיע לעולם המערבי מהמזרח הרחוק, שם הגיעו להבנה כי כמה רגעים של מירכוז פנימי ביום, יכולים לחולל הבדל עצום במהלך היום, הן מבחינה תפיסתית והן מבחינה פיזית ונפשית. אולם אנשים רבים מתקשים לשבת בשקט ולהתנתק מהלחץ היומי ולהיכנס בעצמם למצב של רוגע כזה, דמיון מודרך למעשה יכול להביא אדם למצב מדיטטיבי ללא מאמץ גדול מידי. כאשר מדובר על דמיון מודרך בעזרת שיטת ה- NLP, יש ערך לכל סוג של טיפול.

כאשר תיגש למומחה של NLP לעבור טיפול על ידי דמיון מודרך, תיחשף לעובדה כי ישנם אינספור אפשרויות, דמיון מודרך לשיפור הזוגיות, להרמת הביטחון העצמי, לטיפול בפוביות מסויימות, לעזרה בקבלה עצמית, שיחרור כעסים וטינות, טיפול בהפרעות אכילה ובעיות התמכרות שונות ועוד, למעשה שיטת ה- NLP אינה בוחלת בדבר ויכולה לטפל בכל בעייה נקודתית שיש לאדם.

 

לימודי NLP – היכן, איך ובשביל מה?

אין ספק כי בשנים האחרונות, אנשים רבים נחשפו לשיטת ה- NLP, התנסו בה, רבים הרגישו שינוי מהותי מיידית, על אחרים ההשפעה ניכרה מאוחר יותר, אולם בין אם הטיפול הורגש מיידית ובין אם לאחר מספר ימים או שבועות, השינוי וההצלחה ניכרו במטופל, על כן המודעות לשיטה הלכה וגברה וכיום אנשים רבים מתעניינים בשיטה זו, הן בכדי לטפל בעצמם והן לצורך לימודים, כיום ניתן להירשם לקורס של לימודי NLP . לימודי NLP , בניגוד לשאר לימודים אחרים שתבחרו ללמוד, ישנו את חייכם מהקצה אל הקצה, במובן החיובי כמובן. על ידי הטיפול שתעברו בלימודים, תחשפו לעצמכם ולרבדים שלא הכרתם בעצמכם, תיפתחו לאפיקים שלא חשבתם עליהם לפני כן, ותוכלו ליישם את כל הלימודים, יום יום ורגע רגע בחייכם.

אחד המודלים שתחשפו אליו כשתחליטו על לימודי NLP הינו המודל של ד"ר אריקסון שפיתח מודל אשר יוצר שפה משותפת בתקשורת הבינאישית בין בני אדם, כלומר אריקסון טען שאמנם ישנן מחשבות והרגשות סובייקטיביות של כל אדם ואדם, אולם במקביל ניתן ליצור שפה משותפת ועל ידי כך להרגיש את האחר ולהיכנס לנעליו, לימודי NLP לרוב מתבססים על מודל זה של ד"ר אריקסון. אם כן אם אתם מעוניינים לשפר את רמת חייכם, מבחינה נפשית, רוחנית, ואף חומרית, תוכלו לעשות זאת על ידי הרשמה לקורס לימודים של NLP, מובטחת לכם חוויה מעצימה שתשפר את חייכם מן הקצה אל הקצה.

 


אודות מחבר המאמר

גרין וואב כותבים על מגוון תחומים ובניהם לימודי NLP, דמיון מודרך ועוד.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.