אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אלמנט ההמלצות באתר שלך

היום אני מעונין לדבר איתכם על נושא שכולם ראו באתרים שונים, יודעים, שמעו עליו איכשהוא ברקע אבל לא ממש היתייחסו אליו - מה שנקרא אלמנט "ההמלצות" באתר שלך. אלמנט זה תומך בשיווק העסק ואם מיישמים אותו כמו שצריך, ברגע הנכון ובמקום הנכון, יש ביכולתו לעשות הבדל עצום בתוצאה ובכמות הפניות מהאתר.

הבעיה...

כיום כשהשוק רווי בהצעות, מתחרים, אתרי אינטרנט שמציעים כל מה שאפשר להעלות על הדעת יש בעיה של אמון בקרב קהל הצרכנים ההגולשים באינטרנט. חוץ מזה, חלקם התאכזבו קשות מאתרים ועסקים שהציעו, הבטיחו ולא קיימו לצערנו יש כאלה. המוצר שלנו הוא ייחודי ואיכותי ועשינו עבודת שיווק נפלאה. האתר שלנו עומד בכל הקריטריונים הנדרשים להצלחה שיווקית. הצלחנו ליצור תעבורה של כניסות איכותיות לאתר שלנוולמרות זאת קיים מחסום של אמון בין האתר שלנו לבין הגולש.

מחקרים מעמיקים הראו שלוקח לגולש ממוצע להיכנס לאתר כמה פעמים עד לביצוע ה רכישה. לפעמים אפילו עשרות פעמים. מדובר בגולש שמעוניין לבצע את הפעולה אך מהסס בעיקר בגלל חוסר אמון. תופעה זו גורמת לכמות עצומה של לקוחות פוטנציאלים מפוספסים שברובם גם לא יחזרו יותר לאתר וממילא לא יהיה לנו עוד אפשרות ללשכנע אותם באמיתות ובאיכות המוצר או השרות שלנו.

אמון וסמכות

המלצות של צד שלישי וולפעמים גם יצירת פורום באתר של שאלות נפוצות, במידה ומיושמים נכונה , יהוו כלי חזק מאוד לפתרון בעיית האמון והשכנוע הסופי. אנשים שקשה להם לקבל החלטות מעריכים קבלת המלצה ועצה מגורם אחר. בנוסף, אנשים אוהבים ללמוד מנסיונם של אחרים (להתגלח על הזקן) ברור שמאוד חשוב מקור ההמלצות ואמינותן. היו מקרים באתרים אותם קדמנו, שהוספת אלמנט זה שילשה את כמות הפניות האיכותיות והלקוחות החדשים לבית העסק.

אפקטיביות אלמנט ההמלצות תלויה ב:

1. מיקום – חשוב לתת את הדעת למיקום המודול בדף. ההמלצות צריכות להיות מורכבות ממודול המציג תקציר של מספר המלצות מרשימות בלבד כאשר לכל תקציר יש קישור להמלצה כולה. חשוב למקם את המודול במקום הנכון בעמוד, מקום בו נמצא הגולש אשר מתעניין במוצר שלנו אך עדיין בשלב שבו הגולש עדיין לא בטוח לגבי רכישת המוצר. בדיוק בנקודה הזו ההמלצות יכולות לעשות את העבודה ולשכנע את הגולש לרכוש את המוצר.

2. אמינות – המלצה שאינה אמינה תגרום לפעולה הפוכה. קיימים לא מעט מקרים בהם אנו רואים באתרי אינטרנט המלצות שברור למדי שהם פרי דמיונו של בעל האתר. המלצות אלו מתאפיינות בדרך כלל בהגזמת יתר. הדרך הנכונה ביותר ליצור המלצות אמינות היא להשיג לבקש מלקוחות אמיתיים להמליץ. אם ניתן לצרף תמונת הממליץ, עדיף (בתנאי שמקבלים רשות). במקרים רבים כשאני מבקש מלקוחותי לארגן המלצות לשילוב באתר שלהם, אני נתקל בתגובה שזוהי עבודה קשה ובעייתית. ולמרות זאת וודא תתפלאו, לקוחות אוהבים שמבקשים מהם טובות כאלו וברוב המקרים הם ישמחו לעזור. גם קיבלתם המלצה אמינה וגם יצרתם דרך נוספת ליצור קשר עם הלקוחות ולשאול לשלומם.

3. שאלות נפוצות – זהו אלמנט אשר פועל בדומה להמלצות ויכול להיות כגיבוי ועיבוי. גולש שנכנס לאתר והמוצר סיקרן אותו אבל הוא בספק, יקבל עידוד מההמלצות משם יפנה לשאלות הנפוצות שכבר נשאלו על ידי אחרים ויקבל תשובות. כמו כן, משאלות אלו הוא יוכל להתרשם במורה טובה לגבי טיב המוצר ואיכות השרות. מאוד חשובה אמינות השאלות והתשובות והצורה הנכונה להשיג שאלות אמינות היא להשתמש בשאלות אמיתיות שנשאלו על ידי לקוחות העסק שלך.

זכור, אתר אינטרנט יכול להיות כלי שיווקי עוצמתי ולספק לכם לך לקוחות חדשים ובאופן שוטף. ולכן חשוב וכדאי לך לתת את תשומת הלב הראויה לאתר והתוצאות לא יאחרו להגיע...


אודות מחבר המאמר

רמי בן עמי, בומבהסייט

שיווק, בנייה וקידום אתרים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.