אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אירידולוגיה וצורת אבחון אירידולוגי

אירידולוגיה וצורת אבחון אירידולוגי

מהי אירידולוגיה?

אירידולוגיה היא מדע העוסק בזיהוי חולשות אברי הגוף על ידי אבחון כפי שמשתקפים על פי מקומם בגלגל העין. קרבת העין למוח ולמרכזי העצבים הרבים השולטים בו, עוזרים למפות את אברי הגוף השונים, לזהות בהם חולשות גנטיות או נרכשות, העלולות להביא לתחלואים ומחלות אם לא ישמור האדם על בריאותו.

מקור השם אירידולוגיה עוסקת הינו בחלק הצבעוני של העין – האיריס IRIS, ומכאן השם אירידולוגיה. ברם, אבחון אירידולוגי כולל גם הסתכלות ובדיקה של האישון –PUPIL, הממוקם לרב במרכז האיריס (הקשתית), ושל החלק הלבן של העין המצוי סביב האיריס ונקרא סקלרה ((SCLERA.

אירידולוגיה התחיל כבר לפני אלפי שנים במזרח בכלל ובטיבט בפרט, אך לא ככלי עבודה שגרתי. רק לפני כ-150 שנה התפתחה האירידולוגיה ככלי אבחוני וטיפולי. אדם בשם אינגרד פון פצלי מצא ינשוף עם רגל פגועה, והבחין בעינו של הינשוף שינויים בצבע ובגודל עם כל הליך ריפויי של הינשוף. כשהחלים הינשוף – כבר נראתה עינו לגמרי אחרת. פצלי החל לחקור את הדבר והיה למעשה בין פורצי הדרך בחקר אירידולוגי. בעקבותיו קמו ממשיכים שהידועים ביניהם הם פרופ' שמידט הגרמני, וג'נסן האמריקאי, כל אחד בשיטתו, וכל אחד עם המיפויים המיוחדים לו .

למה מתייחסים במהלך אבחון אירידולוגי?

במהלך אבחון אירידולוגי מתייחסים למבנה העין וגודלה (גם ביחס לגודל הפנים), לשלושת צבעי היסוד של העין (כחולה, חומה או מעורבת), כאשר כל צבע נושא עימו אפיונים אחרים.

התייחסות לצבע במהלך אבחון אירידולוגי יכולים לעזור, למשל, באיתור מוקדם של קטרקט או גלאוקומה – לחץ תוך עיני, אבחון בעיות הורמונליות, אבחון נטייה לסכרת ובעיות אחרות.

צפיפות הסיבים – הסטרומה שמרכיבים את הקשתית הם עוד מרכיב חשוב של אבחון אירידולוגי. פרמטרים אלה מלמדים על חולשות במערכות, ברקמות, או באברים שונים, תוך חלוקה לקונסטיטוציות.

בעזרת אבחון אירידולוגי ניתן לעמוד על סימנים שונים בגלגל העין, המלמדים גם הם בנוסף לצבעים על מצבם של איברים, רקמות, בלוטות, מערכת העצבים, מערכת העיכול, דם ולב, לימפה, מערכת השלד ואחרים.

אבחון הסקלרה (לובן העין) הינו חלק נוסף של אבחון אירידולוגי, אבחון החושף מצב פתולוגי נוכחי של המטופל. סימנים וצבעים שונים על-גבי הסקלרה ילמדו במהלך אבחון אירידולוגי על מצבים כמו בעיות בכלי דם, הימצאות או נטייה לפרזיטים, בעיות פיזיות נוספות כמו אפילו אפשרות להתפתחות גידולים, וכן על בעיות רגשיות מהן סובל המטופל והיכולות להשפיע על מצבו הפיזי. גם לסקלרה יש מיפוי של האברים התואמים את מיקומם למיקום האברים כפי שמופיעים על-גבי האיריס, כך שהתייחסות ללובן העין וגם לקשתית העין נותן אבחון אירידולוגי מושלם.

 


אודות מחבר המאמר

אלישבע הניג עיסוי רפואי (ללא אופי מיני) אבחון אירידולוגי בן גוריון 254, גבעתיים 03-7322668, 054-4657977 www.elisheva.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.