אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מאמץ קטן, חיסכון גדול: כיצד לבצע השוואת מחירי ביטוח רכב

לא צריך להסביר לכם את החשיבות של פוליסות ביטוח רכב, ועל אחת כמה וכמה אלה שפשוט חייבים לרכוש- דוגמת ביטוח חובה. בדרך כלל, אנחנו נאנחים ומשלימים עם רוע הגזירה הפיננסית, מתוך ידיעה כי "אחזקת רכב ממילא אינה דבר פשוט כיום". אולם, מה שרבים מאיתנו לא יודעים הוא שניתן לחסוך כספים עצומים במחירי הביטוח באמצעות כלי פשוט ביותר, והוא השוואת ביטוחים.

המהות של השוואת ביטוח רכב

השוואת מחירי ביטוח רכב, אם כן, היא צעד מרכזי בדרך לרכישת פוליסה מותאמת וזולה. היא מבוססת על הליך פשוט ביותר, שבו בודקים בדיוק את הצעות חברות הביטוח השונות עבור פוליסה מוגדרת, כלומר, בהתאם לסוג הביטוח, מאפייני הנהג, דגם כלי הרכב וכן הלאה. ברור, לדוגמא, כי ההצעות של ביטוח צד ג' יהיו שונות בתכלית מאשר ביטוח מקיף.

ההשוואה מאפשרת, אם כן, לדעת את תמונת המצב הביטוחית ברגע נתון. בהתבסס על ההצעות השונות, אפשר להבין לא רק את טווח המחירים, אלא גם איזו פוליסה היא המשתלמת ביותר- ובעולם המבוסס על תחרות ובחירה חופשית, חשיבותם של אלה מכרעת. בכך ניתן, כמעט ללא מאמץ, לחסוך כספים עצומים. אבל מאיפה בדיוק מתחילים?

החבר הכי טוב שלכם: האינטרנט

בעבר, השוואת מחירי ביטוח רכב הצריכה שיחות מרובות עם אנשי החברות הפועלות בתחום, בין אם בארבע עיניים ובין אם בצורה טלפונית. הדבר גרם לבזבוז זמן יקר עבור רבים, מה שהביא לכך שהם ויתרו על עריכת ההשוואה מלכתחילה. מכאן ועד לבחירת עסקה שאינה משתלמת כלל, הדרך קצרה מאד.

בשנים האחרונות, נכנס לתמונה האינטרנט, והוא האמצעי המרכזי דרכו מבצעים מרבית האנשים את ההשוואה כיום. באמצעות אתרי השוואת מחירים יכול הגולש, בלחיצת כפתור, להגדיר בדיוק את מאפייני הביטוח שהוא מעוניין בו, ולקבל את ההצעות הרלוונטיות מהחברות הפועלות בתחום. ישנם אתרים אשר מרחיקים לכת ומאפשרים לגולש אף לסגור באופן ישיר את הביטוח דרכם, ללא צורך בתיווך אנושי, דבר שמקל עוד יותר על התהליך. אתר Wobi הוא האתר המוביל בתחום השוואת ביטוחי הרכב.

שימוש באתרי הבית של החברות

אפשרות אחרת, מורכבת מעט יותר, היא להשתמש בבסיסי הנתונים של כל חברת ביטוח, אשר יוצגו לרוב באתר האינטרנט שלה. אלה מאפשרים גם הערכה של העלות הכוללת: באמצעות מחשבון ביטוח המובנה בחלק מהאתרים, ניתן לראות, אם כן, את הצעת חברת הביטוח הרלוונטית.

הגדירו לעצמכם מטרות מראש

בישראל, פועלות כיום מספר חברות ביטוח רכב, גדולות וקטנות כאחד. אין נוסחה מתמטית שתאפשר לנו לדעת איזו חברה תהיה הזולה ביותר, ואיזו תציע פוליסות שאינן משתלמות כלל. לא ניתן לוותר על הבדיקה, אך אפשר בהחלט להפוך אותה לפשוטה יותר באמצעות הגדרת היעדים.

ראשית, כמובן, נדרש להחליט על סוג הביטוח הרצוי- כאן יש לתת את הדעת על כך שחברות רבות מציעות מחירים מוזלים עבור רכישה של מספר ביטוחים גם יחד. את מאפייני הנהג או הרכב לא ניתן לשנות, אך רצוי בהחלט להשקיע מחשבה בציפיות מהפוליסה.

בהתאם לכך, צריכות להישאל לא מעט שאלות לגבי הפוליסה, למשל: האם היא תעניק כיסוי במקרה של גניבות? האם סל השירותים שלה צריך שיכלול גם הוצאות משפטיות? וכן הלאה. כך ניתן, למעשה, לצמצם את ההצעות הרבות, ולהתמקד רק באלה שרלוונטיות באמת.

גם מיקוח הוא בגדר אפשרות

נקודה חשובה נוספת, ונוגעת בעיקר במקרים שנדרש תיווך אנושי, היא היכולת לבצע מיקוח. כאשר עורכים השוואת מחירים, לומדים למעשה על מגמות בשוק. כך, פשוט הרבה יותר לדרוש מכל אחת מהחברות "להתגמש" לקראת הלקוח, פשוט מכיוון ש"חברות אחרות מציעות תנאים טובים יותר". מיקוח הוא חלק חשוב ברכישה של כל ביטוח רכב, והוא הופך פשוט יותר בעזרת השוואת מחירים והכרת התחום.


אודות מחבר המאמר

Wobi השוואת מחירי ביטוח מקיף לרכב

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.