אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

איך חוקר פרטי בודק שאין האזנות סתר?

אחד מהפעולות של חוקר פרטי היא בדיקות האזנות סתר עבור לקוחות פרטיים ולקוחות עסקיים החושדים כי קיימת האזנה על קו הטלפון שלהם, או כי מצותתים להם באמצעות האזנות סתר.  האפשרות לקיום האזנות סתר בבית או ברכב, באמצעות מכשיר הטלפון או הסלולר, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים משוכללים ביותר, קיימת בהחלט, ובעיקר בשל מכשירי הציתות המודרניים והזעירים מאפשרים כמעט לכל אחד לבצע האזנות לא חוקיות. משרדי החקירות מעסיקים חוקרים מורשים ומקצועיים המומחים באיתור הציוד המשמש להאזנות הסתר.

האזנת סתר היא פעולה לא חוקית של ציתות גלוי או סמוי, והחוק קובע עונש מאסר על האזנה לא חוקית. התחומים בהם מתבצעים מספר רב של ציתותים והאזנות הם התחום העסקי והריגול התעשייתי, והתחום הפרטי, בעיקר בענייני אישות. ראיות שנאספות באמצעות האזנות סתר אינן קבילות בבית המשפט. חוקרים פרטיים אינם רשאים לבצע האזנות סתר, אם כי רישיון החוקר הפרטי  מאפשר לחוקרים לבצע מעקבים ותצפיות הכוללים ציוד מעקב וצילום לצורך איסוף ראיות.

האזנות סתר מבוצעות באופנים שונים ובצורות מתוחכמות ביותר. השימוש בתוכנות סלולר מאפשר האזנות לטלפונים ניידים המבוצעות באמצעות התקנת תוכנות במכשיר הסלולר. התקנה של תוכנות ריגול במחשבים מאפשרת שליטה סמויה על התכתובת שמבוצעת דרך המחשב. ברכב או במקום העבודה מבוצעות האזנות סתר באמצעות שימוש במכשירי הקלטה זעירים המסוגלים לפעול למשך זמן רב, באמצעות מכשירי GPS  ובאמצעות התקנת מכשירים אלחוטיים זעירים המשדרים למכשירי הציתות והקליטה.

מכשירי זיהוי האזנות סתר קיימים במידות שונות של תחכום ושכלול. משרדי חקירות מבצעים עבודות מקיפות לזיהוי ציוד האזנה ומעקב באמצעות ציוד מקצועי משוכלל. כיום קיימים בשוק אביזרים ומכשירים פשוטים רבים לגילוי האזנות סתר, שמתאימים לשימוש פרטי. בדר"כ בעקבות חשד שצריך לבצע חקירות אישות האזנה לתקשורת מחשבים נכללת בתחום האזנות הסתר. תוכנות מעקב במחשבים בדרך כלל מתוחכמות ולא ניתנות לזיהוי. במקרים בהם יש חשד לחדירה למערכת מחשבים יש צורך בעבודת זיהוי וניטור של תוכנת המעקב על ידי איש מקצוע.

סוגים שונים של ציוד ומכשור לזיהוי האזנות:

מכשיר ידני לזיהוי האזנות סתר עם טווח של 10 מטר

תוכנה לזיהוי מספרי טלפון חסויים

מכשירים לאיתור משדרי רדיו

סורקי תדרים לבית או למשרד

גילוי ציוד האזנה לווידאו ולאודיו

איתור משדרים אלחוטיים רדומים

גלאי אלקטרוני סלקטיבי לזיהוי אותות של מכשירי ציתות

למרות כל התחכום המלווה לתחום הטכנולוגי של האזנות הסתר, לעתים ניתן לזהות האזנת סתר בטלפון בגלל  הצפצופים הנשמעים על קו הטלפון. שימוש במכשירים ידניים לזיהוי האזנות סתר עשוי למנוע ציתות ואף לאתר את מקורו.

מידע נוסף שיכול לעניין אותך: חוקר פרטי בגידות


אודות מחבר המאמר

ביטחון חקירות מקצועיות היא חברה בעלת וותק וניסיון רב בחקירות פרטיות

http://www.privateinvestigators.co.il/

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.