אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מחסנים אוטומטיים על בסיס מדפי מתכת

הבחירה במדפי מתכת כחלק ממערכות אחסון גדולות, בינוניות וגם קטנות יחסית אינה אקראית. מדפי מתכת נחשבים למדפים איכותיים, עשויים חומר גלם מעולה. בכל מערכת אחסון הרכב האלמנטים השונים נעשה בתיאום עם צורכי הלקוח, אופי המוצר שעתיד להתאחסן במערכת והאפשרות לניצול מקסימלי של שטח המחסן.

מדפי מתכת מורכבים בתוך המערכות באופן המאפשר בין היתר מודולריות רחבה. המדפים מותקנים על גבי קורות המורכבות לגובה, באמצעות קליפסים הניתנים לפתיחה וסגירה בקלות. את מיקום המדפים ניתן לשנות על פי צורך ובהתאם למוצר המתאחסן באותו היום או העונה במחסן.

כל המדפים וכל מערכות האחסון המיוצרות בחברות גדולות ומקצועיות מותאמות באופן אישי ללקוח ולכן המודולריות היא הכרחית וכן ההתאמה לשטחו של המחסן. ככל שעולים לגובה רב יותר כל נחשב ניצול השטח איכותי ונכון, הקושי להתקין מערכות מידוף לגובה טמון לרוב באמצעי השינוע, לא כל המלגזות יכולות לטפס לגובה של שלושים מטרים, כך שנותר שטח רב שאינו מנוצל.

מחסנים אוטומאטיים – פתרון טכנולוגי מתקדם לניצול מירבי של שטח המחסן

לעומת מערכות אחרות המתמקדות על אחסון עומק בעיקר, מערכות של מחסנים אוטומאטיים מאפשרות אחסון לגובה עצום (גם שלושים מטרים ויותר). באמצעות עגורן רובוטי המותקן במערכת ומנהל אותה ניתן לשלוף כל ארגז, משטח או מטען מכל נקודה במחסן.

גם מחסנים אוטומאטיים שכאלה המצויידים ברובוט חכם המתפעל אותם זקוקים עדיין לחומרי הגלם הטובים והאיכותיים ביותר כקונסטורקציה, לכן השימוש שנעשה במדפי מתכת גם במקרה הזה גדול בהחלט.

מערכת המחסנים האוטומאטיים מותקנת על שטחו של המחסן, מסילות ארוכות ומעברים מאפשרים את תנועת העגורן שנע ביניהם ומתוכנת להיעצר בנקודת האיסוף המתאימה על פי פקודה אותה הוא מקבל ממנהל הבקרה והתפעול שלו.

לא רק שהעגורן הרובוטי מסוגל לשלוף את הארגז הנכון הוא גם מסוגל להעביר אותו אל נקודת טעינה קבועה מראש ואפילו להעמיס את המשטח על גבה של המשאית. מחסנים אוטומאטיים משוכללים המצויידים בטכנולוגיה מתקדמת יכולים לבצע מספר פעולות שינוע, אחסנה או שליפת מטען בו זמנית, למנוע עיכובים ולשמש היטב את עובדי המחסן האחרים.

יתרונות נוספים של מחסנים אוטומאטיים

יתרון גדול ראשון הוא החסכון העצום בכוח אדם. הרובוט מחליף את צוות המלגזנים והמשנעים ואת יתר העובדים שפעלו בשירות הסחורות הנכנסות או היוצאות מן המחסן. כמו כן מאפשרים המחסנים האוטומאטיים סטריליזציה מקסימלית וסדר מופתי, הפקודות כולן ניתנות על ידי מתפעל מומחה ובסחורה לא נוגעת יד אדם, יתרון גדול במקרה של אחסון מזון למשל.

בטיחותם של העובדים במחסני ענק הייתה תמיד בראש מעייני מנהלי המחסנים, כיום עם התקנת הרובוט וניהול המחסן באופן אוטומאטי ניתן לישון בראש שקט, הרובוט מתפעל את מערכת במידוף ואיש אינו יכול להיפגע חלילה. המערכת מותקנת על פי תקני הבטיחות והזהירות נשמרת.

 


אודות מחבר המאמר

http://metallic.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.