אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

היעד הבא: הודו – יצוא חקלאי של תשומות וידע לתת היבשת תופס תאוצה

לעיתים נדמה כאילו העולם הכלכלי והשיווקי שלנו כבר רווי אנשי עסקים, חברות, גופים עסקיים וכדומה. נדמה שכבר אין לאן לצמוח ולהתפתח. התקווה היחידה טמונה באיתור שווקים שנמצאים כיום בשלבי הצמיחה הראשוניים ביותר ולהיכנס אליהם במלוא הכוח. יצוא חקלאי להודו הוא דוגמא לכך. אך לא מדובר ב'סחורה' שעליה רובינו חושבים.

גם חקלאי רוצה להתפתח ולהתרחב. אך כיצד?

כידוע, חקלאי ישראל וענף החקלאות הישראלי נהנים ממוניטין גבוה ברחבי העולם בכלל ובהודו בפרט. לצד ייצוא ושיווק התוצרת החקלאית המסורתית, גם יצרני תשומות וספקי ידע, הדרכה זוכים להצלחות בינלאומיות. את כל אלו, אנחנו מייצאים היום בכמויות למדינות מתפתחות, כמו הודו.

החקלאות בישראל מפותחת מאוד. על שטח קטן יחסית אנחנו עושים הרבה מאוד, וזה בעיקר הודות למוחות שיש כאן. הם למעשה מאפשרים להוציא את המקסימום מהמינימום הקיים - משום שיחסית להודו, כמות השטחים החקלאיים שיש בישראל היא מזערית, אפסית כמעט. עם זאת, בכל הקשור לתוצרת, אנחנו בהחלט מחזיקים בתוצאת מרשימות.

כאן, בישראל, יכולות ההתפתחות מצומצמות. השוק הישראלי לא משתנה בקיצוניות וממשיך לעמוד על אותה רמה של ביקוש לגידולים חקלאיים. אם כך, כיצד יוכל אדם בעל ידע חקלאי נרחב להתפתח עסקית, לקפוץ מדרגה? בעזרת היצוא הוא יוכל לעשות זאת ללא גבולות.

יצוא חקלאי מאפשר לחדור לשווקים עצומים.אפשר לעשות זאת גם באמצעות הידע

פריצת גבולות המדינה הקטנה שלנו וחדירה לשווקים גדולים בהרבה, יכולה לפתח ולהעצים את מומחי החקלאות, יצרני התשומות ויצואני התוצרת הטריה מישראל, פי כמה. המעבר מהשוק המקומי לשווקים אחרים, בינלאומיים, היא מרתקת. כיום אפשר לעשות זאת על ידי יצוא חקלאי של ידע - ולא של סחורות - למקומות בהם הידע מצומצם מאוד.

לכן, חשוב מאוד לבדוק אילו שווקים יקבלו בזרועות פתוחות יצוא חקלאי של ידע ישראלי ויאפשרו למומחה לבצע פרויקטים שכאן הוא יכול רק לחלום עליהם. הודו היא בהחלט מדינה שתתאים לייצוא כזה - מדינה שבה החקלאים נמצאים רגע לפני הפריצה קדימה.

שוק מתפתח, צומח וצמא לשחקנים חדשים. זהו מתכון מושלם להצלחה

ישנן חברות ישראליות רבות אשר מספקות יצוא חקלאי לכל רחבי העולם. הודו מציגה בשנים האחרונות כלכלה מתפתחת ללא הפסקה ושיעורי צמיחה מהגדולים בעולם והיא יעד מרכזי וחשוב לפיתוח יצוא ישראלי חקלאי

זוהי הזדמנות נהדרת להתפתח ולגדול  בשוק שצמא לידע ומוצרים ישראליים, בכל הקשור לעסקים. הודו צפויה להפוך בתוך כמה שנים למדינה בעלת מספר התושבים הגדול בעולם, ליהנות מצמיחה כלכלית מהירה יותר מסין והכי חשוב: לייבא סחורות בהיקף הגדול בעולם.

כאמור, יצוא להודו מישראל הולך ומתפתח בשנים האחרונות בקצב גבוה. אדם שרוצה להתפתח יחד עם האפיק הזה, ישקיע בתת היבשת (אשר צמאה לפיתוחים חקלאיים ברמה גבוהה), על ידי יצוא חקלאי של ידע ותשומות חקלאיות.


אודות מחבר המאמר

יעוץ עסקי ממנכ"ל בעל ניסיון בסחר בינלאומי המשלב הבנה שיווקית ופיתוח עסקי מעמיקים עם ניסיון נוסף בסוגיות מימון, גיוס כספים ועבודה מול בנקים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.