אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

סדקים בקירות: סרט אימה, או דבר חסר חשיבות?

אתם מכירים את זה מעשרות סרטי אימה: סדקים בקירות מתהווים אל מול עיניו של הצופה, מהווים עדות ניצחת לנוכחות שלילית כלשהי בבית. במציאות, כמובן, הסיבות להיווצרותם שונות בתכלית. אנחנו ננסה לעזור לכם להבין מדוע הדבר קורה, ומה ניתן לעשות כדי להתמודד עם הבעיה? (רמז: התעלמות לא תעזור).

ממה נגרמים סדקים בקירות?

סדקים בקירות, אם כן, עלולים להיגרם עקב שורה ארוכה של גורמים. הראשון נוגע לליקויים שונים בבניה או באחזקה של הנכס- תנודות שונות של המבנה או הקרקע עליה הוא מוקם, שקיעות יסוד או יסודות לקויים, בניה על קרקע לא יציבה, חוסר אחידות בין המרכיבים השונים של הקיר וכן הלאה. גם בלוקים לא איכותיים, הנשחקים עם הזמן, ניתן לצרף לקטגוריה הזו.

יש לזכור כי גם שינויי טמפרטורה יכולים להביא לסדקים בקירות. רטיבות או לחות מביאים להצטמקות או להתרחבות של הבלוק, בהתאמה, דבר שמביא להתנתקות של כל אותם שכבות שמרכיבות את הקיר. אחת התוצאות של זה היא, כמובן, סדקים.

כגודל הסדק, גודל הנזק

סדקים בקירות יכולים להופיע במגוון צורות או "גדלים", ואלה מביאים להשלכות אפשריות שונות. כאשר הסדק קטן באופן יחסי, הרי שהפגיעה היא בעיקרה אסתטית. כך, יש שבוחרים להסתיר זאת באמצעות צביעה מאסיבית של הקיר- פתרון שאינו יעיל ברוב המקרים, כפי שנראה מיד.

הסוג השני הוא סדקים אשר עלולים להביא לפגיעה במערכות הבידוד או האיטום של הבית, לתזוזת דלתות ולשאר סיבוכים, ואלה פוגעים באיכות החיים של המתגוררים בבית. סדקים עמוקים עוד יותר בקיר מסכנים את המבנה כולו, חד וחלק, ומהווים סכנת התמוטטות- לכל הבניין, או לחלק ממנו.

אז מה עושים?

בהתאם לאבחנה הקודמת, הרי שעובי הסדק הוא שישפיע על הטיפול הנדרש בו. כאשר הסדק קטן, חומר אטימה יכול לבצע עבודה נאמנה בסתימתו. באותה מידה, סדקים רחבים ועבים יותר פועלים על פי עיקרון ההתפשטות, כך שנדרש איטום מאסיבי שלהם, ורצוי מוקדם ככל האפשר. המקרים החמורים  יותר יצריכו כבר שימוש באמצעים פולשניים.

בכל מקרה, רצוי מאד להשאיר את העבודה למומחים, וכן לבדוק את מצבם של הקירות בכל ביצוע של בדק בית. אחרת, תיווכחו במו עיניכם כי סדקים בקירות יכולים להיות סרט אימה.

 

 

 


אודות מחבר המאמר

המאמר נכתב על ידי צביקה כהנא, מנכ"ל חברת גלאור מהנדסים ויועצים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.