אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אל תסתפק במועט, לך על גדול! אם לא הולך לך בקטן, למה שלא תנסה בגדול?! חלק 2

אל תסתפק במועט, לך על גדול! אם לא הולך לך בקטן, למה שלא תנסה בגדול?! חלק 2

אל תסתפק במועט, לך על גדול! אם לא הולך לך בקטן, למה שלא תנסה בגדול ?! חלק 1.

האדם עם כוחות הנפש שלו דומה למי שבאמת מסוגל להיות מנכ"ל, אבל הוא מנסה להיות איזה פקיד. וכאשר הוא לא מתקבל בתור פקיד, אז הוא מציע את עצמו לתפקיד קטן יותר במקום לתפקיד גדול יותר! אם לא הולך לך בלעשות דברים קטנים חיצוניים, נסה להתעסק בדברים הפנימיים החשובים יותר. הם הרי התכלית של הפעולות החיצוניות והם גם מאפשרים לך לתפוס המון ציפורים בבת אחת.

לפעמים האדם דומה לפיל שמושך אותו באף עכבר קטן והוא לא מגרש אותו בגלל השטות של הפיל שאינו יודע שיש לו כוח. האדם מסוגל להשיג דברים גדולים, אבל הוא מתעסק בדברים קטנים, בגלל שאין לו מושג שהוא יכול יותר.

תרשה לעצמך לחלום כי במציאות האמיתית אין אגדות ובמציאות האמיתית הכל אפשרי! בכל פעם שאתה נתקל ברצון כלשהו שאינך מצליח להשיג אותו, אל תסתפק במועט בלרצות משהו קטן יותר. במקום זה שב עם עצמך לרגע אחד ותחשוב בגדול.

תשאל את עצמך את השאלה הפשוטה הבאה: מהי התכלית והמטרה שלשמה אני בעצם מנסה להשיג את הדבר שאותו אני לא מצליח כרגע להשיג? מה יתן לי הדבר שאותו אני רוצה כרגע? איזו מטרה הוא משרת. שים לב לכך, שככל שאתה חושב יותר קדימה, כך אתה חושב יותר על הדברים החשובים יותר, שהם בעצם המטרה של מה שאתה רוצה כרגע.

ככל שאתה מבין טוב יותר מהן המטרות של הפעולות שאתה עושה, כך עליך לנסות ולהתמקד בדברים החשובים יותר. ככל שתחשוב על הדברים הגדולים יותר, כך במכה אחת תפתור המון בעיות. אם לא מצליח לך בקטן, אז תתחיל לחשוב בגדול! תחשוב 3 צעדים קדימה. ואם עדיין אינך יודע מה לעשות, תחשוב 10 צעדים קדימה וכן הלאה. תמיד תנסה להבין מה בעצם אני רוצה, את הנעליים, או את הבטחון העצמי וכולי כנ"ל. זכור תמיד את המטרה הסופית החשובה יותר ולך ישירות אליה. אל תסתפק במועט, לך על גדול!

וכמובן שמחכה לך הפתעה. ההפתעה היא שככל שתלך על הדברים הגדולים יותר באמת והחשובים יותר באמת, כך פתאום תגלה שבכלל קל יותר להשיג אותם! לא רק שהם חשובים יותר, לא רק שהם מביאים לך במכה אחת המון פתרונות להמון תחומים בחיים, גם קל יותר להשיג אותם. כי מי שיתבונן סביבו יראה, כי ככל שמשהו חשוב יותר לאנושות כך קל יותר להשיג אותו. לדוגמא, מים, אויר וכולי. ככל שמשהו פחות חשוב, כך קשה יותר להשיג אותו, כגון יהלומים וכולי.

הדברים החשובים באמת, קל מאוד להשיג אותם. ככל שקשה לך יותר להשיג משהו, כך באפשרותך לדעת כי אתה עדיין לא הגעת למטרה הבסיסית ביותר שלך. ככל שקשה לך יותר, כך זה אומר שאתה לא מספיק חושב נכון. לא שאתה לא עובד מספיק קשה ולא מתאמץ מספיק, אתה פשוט לא ממוקד בדבר החשוב יותר ממנו. ככל שהדבר חשוב יותר באמת לנפש שלך, כך אמור להיות קל יותר להשיג אותו בדרך פשוטה יותר. כי החיים מספקים לכל אחד את האפשרות להשיג את השלמות הנפשית שלו. זה הדבר החשוב ביותר והקל יותר לביצוע אם רק מתמקדים בכך.

עיקר הקשיים שיש לאדם בחיים, נובעים מכך שהוא לא ממוקד בתכלית הסופית.

ככל שהאדם מתקרב יותר אל התכלית הסופית שהיא זו שמניעה את רצף כל הפעולות שהוא עושה, כך קל לו יותר להשיג אותה. אם קשה לך להשיג משהו, אל תלך אחורה, פשוט תלך קדימה אל משהו חשוב יותר, דהיינו התכלית של מה שאתה לא מצליח להשיג כרגע. הדבר היחיד שיכול לצאת מכך, הוא שתצליח יותר בגדול. ואם עדיין לא תצליח להשיג את המטרה החשובה יותר, אז תמשיך הלאה לחפש את המטרה החשובה יותר וכן הלאה כנ"ל.

לסיכום: אם אתה לא מצליח בקטן, תחשוב יותר בגדול! תחשוב כמה צעדים קדימה. תעשה פעולות קטנות יותר כדי להשיג דברים גדולים יותר. תחשוב תמיד על הסוף של הסוף, מהי המטרה הסופית, מה אני באמת רוצה, את הנעליים או משהו גדול יותר וחשוב יותר מעבר לנעליים. תעשה פעולות קטנות כדי להשיג את הדברים הגדולים ביותר. תזכור את הכוחות הנפשיים שבך שמאפשרים לך להשיג את הדברים החשובים ביותר באמת. בהצלחה.

לקריאה נוספת : רצונות. איך הם נוצרים? מה אנחנו רוצים ולמה? למה רע לאנשים? ועוד

 

 

ציטוטים: רבי נחמן מברסלב

אם לא הולך לך בקטן, תחשוב בגדול!

"הַאי גַּבְרָא [אותו האיש] דְּאָזֵל בָּעֵי אִתְּתָא [שביקש את ידה של אישה] וְלָא קָיָהֲבִי לֵהּ [ולא הסכימה האישה לכך], מַאי חָזֵי [מה ההיגיון בכך] דְּאָזֵל לְהֵיכָא דְּמִדְלֵי מִנַּהּ [שהוא הולך לחפש מישהי מיוחסת יותר ממנה. אם העממית לא הסכימה, למה לחפש מישהי מיוחסת יותר] ?

שְׁקַל סִכְּתָא [לקח סיכה], דָּצָהּ לְתַתָּא [ניסה להכניס אותה לתוך נקודה בחלק התחתון של קיר] לָא עַאל [והסיכה לא נכנסה]. דָּלֵי דָּצָהּ לְעֵלָּא [הרים את הסיכה וניסה להכניס אותה למקום גבוה יותר בקיר שהיה בו רווח], עָאל [ונכנסה הסיכה]. אָמַר: הַאי נַמִּי מִתְרַמִיָא לֵהּ בַּת מַזָּלֵהּ [לכן אותו האיש הלך לחפש מיוחסת יותר, כי אולי היא דווקא תסכים]... "

לך לשורש של הכל. אם תפתור אותו, תפתור את הכל!

"וּלְתַקֵּן כָּל [הדברים]... בִּפְרָטִיּוּת [לפרטי פרטים] הֵם רַבִּים מְאד, וְכָבֵד עַל הָאָדָם, וְאִי אֶפְשָׁר לְתַקֵּן אוֹתָם, כִּי יֵשׁ דִּקְדּוּקִים וּפְרָטִים רַבִּים... בְּכֵן צָרִיךְ לְתַקֵּן כְּלָלִיּוּת... וְאָז, עַל יְדֵי... כְּלָלִיּוּת..., נִתְתַּקֵּן מִמֵּילָא כָּל [השאר]...

כִּי יֵשׁ מְקוֹמוֹת צָרִים וְדַקִּים שֶׁאִי אֶפְשָׁר לָבוֹא לְשָׁם שׁוּם תִּקּוּן, כִּי אִם עַל יְדֵי תִּקּוּן הַכְּלָלִי"

אל תשכח את הכוחות הנפשיים שלך.

"וְאַל תִּהְיֶה כַּפִּיל הַגָּדוֹל וְכַגָּמָל, [אשר] אֲפִלּוּ כְּשֶׁמָּשְׁכֵהוּ בְּחָטְמוֹ הָעַכְבָּר לא יִבְעַט בּוֹ, וְכָל זֶה מֵחֲמַת שְׁטוּת שֶׁאֵין יוֹדֵעַ מִכּחוֹ"

חשוב על התכלית הסופית החשובה יותר

"דַּע, כִּי לְכָל דָּבָר יֵשׁ תַּכְלִית, וְלַתַּכְלִית יֵשׁ עוֹד תַּכְלִית אַחֵר, גָּבהַּ מֵעַל גָּבהַּ לְמָשָׁל: תַּכְלִית בִּנְיַן הַבַּיִת כְּדֵי שֶׁיְּהֵא לָאָדָם מָקוֹם לָנוּחַ, וְתַכְלִית הַמְּנוּחָה כְּדֵי שֶׁיּוּכַל בַּכּחַ הַזֶּה לַעֲבד אֶת הַשֵּׁם, וְתַכְלִית הָעֲבוֹדָה וְכוּ' וְתַכְלִית שֶׁל כָּל דָּבָר הוּא מְחֻבָּר לְהַמַּחֲשָׁבָה וְהַשֵּׂכֶל, יוֹתֵר מֵהַדָּבָר שֶׁזֶּה הַתַּכְלִית בָּא מִמֶּנּוּ, וְקָרוֹב הַתַּכְלִית לְהַמַּחֲשָׁבָה בְּקֵרוּב יוֹתֵר מֵהַדָּבָר, כִּי סוֹף מַעֲשֶׂה בְּמַחֲשָׁבָה תְּחִלָּה; נִמְצָא שֶׁהַסּוֹף וְהַתַּכְלִית הוּא תְּחִלָּה בַּמַּחֲשָׁבָה וְקָרוֹב לָהּ, וּמֵהַתַּכְלִית נִשְׁתַּלְשֵׁל הַמַּעֲשֶׂה לְמָשָׁל: כְּשֶׁעוֹלֶה בְּמַחֲשָׁבָה לִבְנוֹת לוֹ בַּיִת, בְּוַדַּאי הַבַּיִת אֵינוֹ נִבְנֶה בְּבַת אַחַת, אֶלָּא צָרִיךְ לְהָכִין עֵצִים, וּלְסַתֵּת וְלִבְנוֹת כָּל עֵץ וָעֵץ לְפִי צָרְכּוֹ, וְאַחַר כָּךְ נִבְנֶה וְנִשְׁלָם הַבַּיִת נִמְצָא שְׁלֵמוּת הַבַּיִת, שֶׁהִיא תַּכְלִית הַבִּנְיָן וְסוֹפוֹ, הָיָה בְּמַחֲשָׁבָה תְּחִלָּה נִמְצָא שֶׁהַתַּכְלִית הוּא קָרוֹב לַמַּחֲשָׁבָה בְּיוֹתֵר מֵהַתְחָלַת הַמַּעֲשֶׂה"

באפשרותך להשיג אושר פנימי ללא עלות כספית

"רֶווַח הָעוֹלָם הַזֶּה אֵין לְשַׁעֵר, דְּהַיְנוּ מַה שֶּׁהָאָדָם יָכוֹל לְהַרְוִיחַ בְּזֶה הָעוֹלָם, וְאֵין צָרִיךְ עַל זֶה הוֹצָאוֹת מִשֶּׁלּוֹ, רַק מִמַּה שֶּׁהֵכִין לְפָנָיו הַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ, יָכוֹל לְהַרְחִיב יָדוֹ וּלְהַרְוִיחַ הַרְבֵּה מְאד"

המאמר מאת ידע - הדרך שלך להצליח

הכנס לאתר וקרא עוד מאמרים על שכחה, נפש, חלומות, מחשבות ועוד ...


אודות מחבר המאמר

המאמר אל תסתפק במועט, לך על גדול! אם לא הולך לך בקטן, למה שלא תנסה בגדול?! חלק 2

מאת להצליח בכח המחשבה | ידע - הדרך שלך להצליח

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.