אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

צילום ביוב וצנרת

 

בעבר כאשר שרברב רצה לפתור בעייה של סתימה בביוב הוא היה משער, על פי נסיונו, היכן הבעיה וחופר שם. רק אז הוא היה מגלה מה התקלה, אם אכן היא שם, ומתארגן לטיפול בה. אך מה אם הוא טעה? הדבר היה כרוך במאמץ רב. בימינו הגיעה הטכנולוגיה המתקדמת גם לתחום זה והיא מביאה את חידושיה גם לתחום עתיק זה.

 

איך מתבצע צילום ביוב

בפרוצדורה של צילום ביוב משתמשים במצלמות וידאו המוחדרות לצנרת. זוהי מצלמה זעירה שיכולה לאתר את מקור הבעיה בצורה מדויקת. למצלמת ביוב הזעירה, שהיא למעשה רובוט זעיר, יכולת לצלם 360 מעלות ובכך לתת תמונה מדויקת של מצב הביוב במקום הבעיתי ומצב הצנרת באופן כללי. מובן שדרך עבודה זו חוסכת עבודה, לכלוך והיא חסכונית יותר מן השיטות המיושנת. הרובוט הזעיר  יכול לחדור לעומק רב והצילומים מוצגים בצג של טלויזיה במעגל סגור.

 

צילום צנרת

היא למעשה אותה שיטה. היא מתמקדת בצנרת ויכולה לאתר מפגעים במערכות המים והצנרת הביתית. צילום צנרת משמש גם כדי לאיתור ליקויים במערכת ניקוז מי הגשמים. משתמשים בשיטה גם כדי לערוך סקר כללי של מערכת קווי הביוב בבית קיים לאיתור מפגעים עתידיים. כן ניתן לצלם את צינורות הדלוחין שמובילים את המים לתוך מערכת הביוב. ישנן חברות המתמחות בצילום מובילי מים גדולים שאליהן מוחדר רובוט עם מצלמה.

 

היתרונות של צילום ביוב

היכולת למקד את מקור הבעיה ואף לראות את הצנרת המוליכה אליה חוסכת זמן, לכלוך ונזק שכן אין צורך לחפור במקומות שונים, להרוס את הצנרת המוליכה אל הבעיה, ולפגוע בפני השטח במרחב גדול. אין ספק שיעילות השיטה חוסכת גם כסף.

 

עלויות של צילום צנרת

עלויות השימוש בתהליך של צילום ביוב וצנרת משתנות וכדאי לערוך השוואת מחירים, יחד עם זאת מומלץ לעבוד עם בעל מקצוע מנוסה. יש שרברבים שאינם גובים מחיר מיוחד עבור הצילום והם מגלמים את העלות בטיפול עצמו. יש חברות שבתום פתרון הבעיה מספקות דיסק שבו ניתן לראות את תהליך הצילום והטיפול בבעייה. חברות אלה מוסיפות לעתים דו"ח של הליקויים השונים שנמצאו במערכת הצנרת והביוב, בנוסף לבעיה שטופלה עם המלצות להמשך טיפול.


אודות מחבר המאמר

יועץ בכיר בחברת נקסטסייט מומחים לקידום אתרים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.