אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

דק אקולוגי

 

בתחומים רבים בתעשייה מנסים למחזר חומרים,  וליצור חלופות למגוון חומרי גלם כדי להאט את תהליך ההתחממות הגלובאלית, ניתן לראות שימוש הולך וגובר בצריכת אנרגיה סולארית, ושיטות שונות ירוקות יותר להפקת חשמל, ניתן לראות את יצרניות הרכב מפתחות רכבים ירוקים יותר המבוססים על חשמל וגז,  על מנת להפחית את רמת הזיהום, ויש עוד אין ספור תחומים אשר בהם אנו רואים ניסיון משמעותי ליצור סביבה ירוקה יותר.

דבר זה נכון גם לתעשיית העץ והבנייה הקלה. אנו רואים יותר ויותר חומרים פולימריים המציפים את השווקים בתעשיית הריהוט והבניה כגון MDF, סיבית ודקים סינטטיים.

גם על תעשיית הדקים לבניה לא פסח הנושא וחברות רבות החלו לייצר דקים סינטטיים אשר מיוצרים מחומרים פולימריים, ופסולת  עץ ממוחזרת.  

יתרונות של דקים סינטטיים

לדק הסינטטי יש יתרונות רבים אשר תורמים לנו בדרכים רבות כגון:

·         דק סינטטי אינו דורש תחזוקה שנתית קבועה, בניגוד לדקים העשויים מעץ מלא. תכונה זו אינה פוגעת במראהו החיצוני, או למבנה  כגון סדקים, עיוותים, ודהיית הצבע. ההיפך הוא הנכון הדק הסינטטי שומר על מראהו לאורך שנים.  ביתרון הזה בל אנו חוסכים מדי שנה כסף רב, וזמן יקר.

·         דקים סינטטיים מתאימים לאקלים החם של ישראל.

·         דק סינטתי בטיחותי ובעלי מקדם החלקה נמוך מאוד, כך שמומלץ מאוד להתקין דקים סינטטים באזור הבריכה בחצר, והג'קוזי. בנוסף אינו גורם לחדירת שבבים לכף הרגל חשופה, וכך גם ניתן להתרוצץ ולשחק עליו ללא חשש ברגליים חשופות.

·         דק סינטטי ניתן להתקנה עצמית קלה ופשוטה, כמובן שניתן להשתמש בברגים סמויים, להשלמת מראה נקי אסתטי וחלק.

·         היות והדקים מיוצרים בתהליך מבוקר, ניתן להגיע לרמת אחידות וטקסטורה מקסימלית, בניגוד לדק העשוי מעץ מלא, ששם אנו לא יכולים לקבל טקסטורה אחידה בגלל השוני בין עץ לעץ.בנוסף ניתן למצוא גוונים רבים של דק סינטטי גמובן בגווני העץ המוכרים לכל כגון דק סינטטי איפאה, או דק טיק, וניתן גם למצוא דק בגוון לבן.

·         מתאים למגוון רחב של שימושים כגון מדרכי רגל, גדרות, פרגולות, חיפוי קירות, חיפוי אלמנטים שונים בנוף הבית והגינה – חיפוי לג'קוזי, חיפוי אדניות.

·         ניתן לבצע תיקון לדק שנשבר או תוספת חדשה של דק, גם לאחר שנים וזאת תוך כדי שמירה על צבע וטקסטורה אחידה.

·         דק סינטטי ירוק יותר – וכמו שהתחלנו דקים סינטטיים ירוקים יותר לא צריך לכרות אפילו ענף אחד בשביל שום פרויקט וכך עצי האיפאה, עצי הטיק והמהגוני ימשיכו לגדול ולשמור על יערות הגשם שלנו.

רבים כבר גילו את היתרונות הרבים אשר טמונים בדק הסינטטי ומה איתך???


אודות מחבר המאמר

פלא דק יבוא שיווק והתקנת דקים סינטטיים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.