אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מהי ההגדרה להטרדת עד

 

 

 

מהי ההגדרה להטרדת עד

הטרדת עד נחשבת לעבירה פלילית שיש בה מן ההחמרה, משום שבגין זאת נמנעת הוצאת האמת לאור. כדי שעד יעיד באופן שיאיר על הסוגיות המשפטיות ועל חריצת הדין במשפט, חשוב לשמור על טוהר ההליך ולמנוע עדות שקר, עדות לא מלאה או המנעות ממתן עדות. על פי סעיף 249 הקבוע בחוק, ישנו איסור הטרדת אדם באשר למה שהוא מסר או למה שהוא אמור למסור כעדות, ואילו העובר על איסור זה – דינו עד שלוש שנות מאסר. עצם העניין מתמקד בכך שנעשה מעשה על מנת לנסות ולשבש את החקירה.

 

הטרדת עד – מה היא?

למונח "הטרדת עד" ישנם פירושים רבים במשפט הישראלי ובכלל ובא לידי ביטוי בפסיקות שונות במקרים משפטיים שקרו לאחרונה. אלו יכולים להיות בין השאר הפעלת מעקבים גלויים או סמויים, פניה ישירה של הגורם המאוים או פניה של מי מטעמו (בלשים, קרובי משפחה ואחרים) אל העד או אל הקרובים לו. ניתן להטריד גם באמצעות אמצעי התקשורת למיניהם: טלפונית או באמצעות תכתובות דואר אלקטרוני, השארת הודעות בתיבת הדואר, איומים מילוליים מרוססים על קירות הבית ועוד מעדי הפחדה ואיומים.

 

על פי מה ניתן לתבוע בגין הטרדת עד?

עורכי דין פלילי נעזרים בחוקים שונים על מנת לטפל בנושאי הטרדת עד. בין השאר, יכולים לגייס לטיעוניהם את חוק ההגנה על הפרטיות, החוק להגנת עדים, חוקים בעבירות פליליות שונות בהתאם לצורך ועוד, הכול כדי להוכיח זדון או כדי לתבוע את האמת וקבלת פיצויים בגין העניין.

 

מתי לנתבע תהיה הגנה?

במידה ואותו אדם שנתבע כי ניסה להניא את העד ממתן עדות תקין, נמצא כמנסה לעודד את התובע למסירת עדות אמת ינתן למעשיו גיבוי חוקי, היות וזה לגיטימי כל עוד זה כפוף לנורמות משפטיות ולפעולות המותרות על פי הדין.


אודות מחבר המאמר

הגהדגה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.