אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

גירושין ופירוק התא המשפחתי

גירושין הם פירוק התא המשפחתי, המשפטי של נישואים בין בני זוג. כמעט 30 אחוזים מהנישואין מסתיימים בגירושין בארץ וכמו כל שינוי גדול בחיים, גירושין הוא הליך מלחיץ ומורכב. זה משפיע על כספים, הסדרי מגורים, ניהול משק הבית, לוחות זמנים ועוד. אם המשפחה כוללת ילדים, הם עלולים להיות מושפעים עמוקות.

כשזה מגיע לסיבות לגירושין, יש הבדל גדול בין מצב שבו יש עילה לגירושין ומצבים הגורמים לכשלון הנישואין. רוב הגרושים יענו לשאלה על הסיבות לסיום הקשר, בתשובה שהיו הרבה סיבות בדרך אל הרבנות, אך אלה הן הסיבות הנפוצות ביותר לגירושין:

אם החלטתם שזו הדרך היחידה האפשרית עבורכם, עליכם קודם כל ולפני הכל, לגשת לביהמ"ש לעניני משפחה או לביה"ד הרבני ולפתוח תיק. בכל מקרה, ברוב המקרים את הדיונים המשפטיים מבצעים בביהמ"ש לעניני משפחה, אך את טקס הגט, ניתן לבצע רק בביה"ד הרבני. במידה ואתם הורים לילדים, עדיף לכם להגיע לביהמ"ש לעניני משפחה ולהגיש בקשה לפתיחת תיק גירושין. הגישה הרווחת בביהמ"ש לעניני משפחה היא רחבה יותר, פחות שמרנית ועם רגישות לגבי צרכי הילדים, לפני התייחסות לעובדות אחרות.

כדאי לכם ליצור קשר עם עו"ד לעניני משפחה, לפחות כדי לקבל את התמונה הכללית לגבי הזכויות והחובות שלכם, מה תוכלו לדרוש, שלא קשור לתגובות רגשיות ולכעסים העלולים לעוור את עיניכם ואיך לדאוג לעתידכם כמשפחה מסוג שונה.

לאחר שהגשתם את הבקשה שלכם לפתיחת תיק, תקבלו תאריך לדיון ראשון, בו ידונו בבקשה, בסיבות ובהסכם הגירושין שאתם אמורים להכין. אם כבר אנחנו מתייחסים לנושא הסכם הגירושין, כדאי להגיע לביהמ"ש עם רעיונות כתובים על הנושאים החשובים בהסכם: דמי מזונות, הסדרי ראייה, משמורת ילדים, חלוקת רכוש, הוצאות וכו'.

בנושא משמורת הילדים, תצטרכו להחליט קודם כל מי ההורה המשמורן, אצלו יתגוררו הילדים ברוב הזמן, כאשר ההורה השני יקבל לוח זמנים קבוע, שבו הוא נפגש עם הילדים ו/או הילדים מתארחים אצלו, כולל לינה. אפשרות נוספת, המקובלת היום יותר ויותר, היא משמורת משותפת, כך שהילדים מתגוררים עם כל הורה, למספר ימים, בחלוקה שווה, כך שהילד נהנה מהסמכות ההורית שהיתה לו בעבר, עם השינוי של מגורים ב-2 בתים נפרדים.

הרכוש שצברתם אמור להתחלק ביניכם באופן שווה, בין אם בת הזוג היא עקרת בית ובין אם היא עובדת. במקרה שיש לכם דירה הרשומה על שמכם ויש לכם ילדים, ברוב המקרים תאלצו להגיע לפשרה, כדי שמי שיהיה המשמורן של הילדים יוכל להמשיך ולהתגורר בדירה. זהו חלק חשוב בבריאות נפשם ועתידם של הילדים, לשמור על סביבת חיים מוכרת. לאחר הגיעם של הילדים לגיל 18, תוכלו למכור את הדירה ולהתחלק בכסף.  הסיטואציה הלא נעימה או הקשה, מומלץ שתנסו להגיע לעמק השווה, ללא מלחמת כוחות, כדי שגם בסיום ההליך הכואב הזה, עדיין תשאר לכם תחושת כבוד עצמי ותוכלו לנהל קשר עבור הילדים שלכם ועתידם וגם, אחרי הכל, להמשיך ולבנות לעצמכם חיים חדשים.


אודות מחבר המאמר

פארטי אפ בניית אתרים וקידום אורגני.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.