אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

כל מה שרצית לדעת על אייפון 5

האם האייפון 5 הוא המלך הבלתי מעורער של הסמארטפונים?מאת: מערכת אתר פריקס25.11.12רבים מאיתנו וודאי יסכימו שמי ששולט היום בשמי הסמארטפונים היא אפל. כל ילד שתשאלו יספר לכם בגאווה שברשותו או לפחות אחד מבני משפחתו מתהדר באחד מהמוצרים של אפל. בין אם מדובר באייפון 4 או "הגרסה המשודרגת" שלו האייפון 4S או אחד מהטאבלטים הנוצצים מכל דור שהוא בין אם מדובר באייפד דור ראשון או אפילו מהדור המתקדם יותר (אייפד 3? אייפד 2? מבחינתי אין הבדל רב..)אז איך באמת בכל פעם שאפל מוציאה גרסה חדשה לאחד מיצירות המופת שלה,כולנו עומדים בתור כאילו היה מדובר ממש בחלוקת זהב כמו שאימי נוהגת לומר!?אז ככה.. נראה שמשהו בתודעה העמוקה שאפל הצליחה להנחיל ברבבות\מליוני מעריצים מושבעים, מצליח לספק לאפל את הסחורה פעם אחר פעם.

אלפי אנשים כפי שנצפו בתור הארוך לקראת יציאתו של האייפון 5אז מה באמת יש לנו כאן?נתחיל מהסוף להתחלה: אם תשאלו רבים שכבר אוחזים במגה מכשיר\סמארטפון\מלך המלכים של עולם הסלולר אלה יאמרו לכם בוודאי ללא שום צל של ספק שמדובר ביצירת מופת ששמור לה מקום מכובד וגבוה מאוד בפנתיאון של המצאות המאה.אם תסתכלו טוב טוב לאותם אוחזי אייפון 5 בלבן של העיניים, תצליחו למצוא רעד קל באישונים אולי אפילו פזילה לא מתוכננת לצדדים.. האמנם? אז הנה כמה עובדות שינסו לעשות לכם סדר בבלאגן.. השווינו את האייפון 4S מול האייפון 5 ולהלן התוצאות:אייפון 4S                                                                                       אייפון 5גודל המעבד 45 ננומטר                                                 לעומת            32 ננומטר של האייפון 5מעבד A5 מהיר 2 ליבות * 0.8 ג'יגה הרץ                            לעומת            מעבד A6 מהיר 2 ליבות * 1.0 ג'יגה הרץזיכרון ראם 512 מגה ביט                                                לעומת            1 ג'יגה ביטמצלמה פנורמית- לא                                                                          מצלמה פנורמית - כןמצלמה קדמית - 0.3 מגה פיקסל                                       לעומת            1.2 מגה פיקסלמצלמה אחורית - 8 מגה פיקסל עם איכות וידאו 1080P           לעומת            8 מגה פיקסל עם איכות וידאו 1080Pמסך תצוגה- 3.5 אינץ' (960*640, 326ppi)                          לעומת            4 אינץ' (1136*640, 326ppi)משקל- 140 גרם                                                           לעומת            112 גרםמידות מכשיר- גובה 11.52 ס"מ רוחב 5.86 ס"מ עובי 0.93 ס"מ לעומת           גובה 12.38 ס"מ רוחב 5.86 ס"מ עובי 0.76 ס"מכרטיס חכם- MICRO SIM                                              לעומת           NANO SIM

                                  השוואה אייפון 5 מול אייפון 4S

אז אם לשפוט על פי הנתונים לעיל, ניתן לומר בבירור שידו של האייפון 5 על העליונה.אין ספק שמדובר במכשיר קל יותר, חכם יותר, מהיר יותר, דק יותר..אך האם אותם נתוני פתיחה מרשימים שמציג האייפון 5 אל מול האייפון 4S אכן שווים את ההמתנה הארוכה בתור המשתרך כאורכו של הגלות?תלוי את מי שואלים. בין ההבדלים שקשה לשים עליהם את האצבע נמצא שזמן חיי הסוללה בזמן דיבור והמתנה אמנם נוטה לכיוונו של האייפון 5 אך ההבדלים כל כך מזעריים שעל זה היינו אומרים "לא יפול דבר".חידוש נוסף שהוציאו אפל בתחום האביזרים לאייפון הצליח להרגיז לא מעט אנשים וביניהם מעריצים מושבעים שבחדרי חדרים יספרו לכם שכנראה מותו של סטיב ג'ובס הביא איתו רוח חדשה וכנראה מהכיוון הלא נכון.אפל הוציאה בגרסת האייפון 5 חיבור טעינה חדש אשר נקרא Lightning (ברק) ועימו שלל הבטחות: הוא ב-80% קטן יותר מקודמיו בסדרת האייפון 3G, אייפון 4, אייפון 4S, אייפד 1,2,3 ושלל המיני וננו למיניהם (אייפודים), מהיר יותר, גמיש יותר, ודיגיטלי לחלוטין. אך מה שאפל שכחה להזכיר שמי שמעוניין לצרף לשורותיו את ה"ברק" (ולא אובמה) יצטרך להיפרד מ -29$ שהם בערך 115 שקלים חדשים. סכום לא מבוטל כאשר מדובר במחבר אחד בלבד!!! ועוד לא דיברנו על אותו ילד בתחילת המאמר שהתגאה כל כך שהרבה מבני משפחתו מתהדרים במכשירי אפל למיניהם. האם אפל חזתה את היום שאחרי יציאתו של האייפון 5? כך קרה למעשה שבפעם הראשונה בתולדותיה סיקור יציאתו של האייפון 5 לא שודר בלייב אלא היה סגור לעיתונאים שנבחרו בקפידה בלבד.(כנראה מרמז שהמהלך של אפל היה מתוכנן מראש)בדקנו נתון נוסף והוא מחירו של האייפון 5 אל מול האייפון 4S:מחירו של אייפון 4S חדש בנפח של 16GB, נע היום בין 3100-3800 ש"ח לעומת מחירו של אייפון 5 חדש בנפח של 16GB שנע היום בין 4850-5200 ש"ח.  ההפרש נע בין 1750 ש"ח -1400 ש"חבואו נסכם: אם תשאלו אותי האם הייתי מוכן לקבל במתנה את האייפון 5 ולהחליפו באייפון 4S שלי? התשובה כנראה נמצאת בגוף השאלה. אך בואו ננסה להקשות מעט את השאלה- האם הייתי מוסיף בין 1400-1750 ש"ח על מנת לשים את ידי על האוצר הבלום מבית המופת של אפל "האייפון 5 הנכסף"? כנראה שהפעם התשובה תשתנה.תראו, ממש לא איכפת לי להתפנק באייפון 5 - אחלה רעיון למתנת יום הלדת!!! (אמא, אבא מאמר זה מכוון אליכם בעיקר :-) ) אבל כנראה שחלומות לחוד ומציאות לחוד. ואם ננסה שניה להיות רציניים אז בעיני כל אותם חידושים (וגם כאלה שלא סיקרנו במאמר זה- למשל הממשק החדש באייפון 5) אין בהם חדשה מרעישה לפחות בכל מה שקשור לשוק הישראלי,שכן רבים מהחידושים אינם נתמכים בארצנו הקטנטונת.מה שנשאר חברים זה רק לחכות ולראות כיצד ישתלט שוב (לדעתי) האייפון 5 על חיינו או אולי הבשורה מגיעה השנה דווקא מבית היוצר של סמסונג? (אבל זה כבר למאמר אחר)


אודות מחבר המאמר

אתר מערכת פריקס

http://www.freax-tech.co.il

פריקס בפייסבוק

אביזרי סלולר וגאדג'טים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.