אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

צילום ביוב, צילום צנרת – מה זה ואיך זה עובד

 

צילום צנרת וביוב הוא תהליך שבו מוחדר רובוט זעיר עם מצלמה למערכת הצנרת והביוב כדי לאתר מקור של תקלה קיימת או לסקור מערכת קיימת כדי לדעת אילו ליקויים עלולים להתפרץ בעתיד. כך שאם בכוונתכם לשפץ את חדר האמבטיה תוכלו להיערך בהתאם. חבל יהיה אם תשימו מרצפות שיש יקרות ותאלצו לעקור אותן לאחר שנה עקב נזילה. שיטה זו חשובה במיוחד כאשר מתכננים בנייה על שטח שבו קיימת כבר מערכת צנרת וביוב. קניתם דירה, צילום צנרת יחסוך לכם עלויות עתידיות.

 

יתרונות השיטה

בנוסף לחיסכון בזמן ולכלוך בעת איתור מקור הבעיה, נחסכת פגיעה יקרה בתשתיות. אין צורך לפתוח את הרצפה או הקיר. שערו בלבכם שיש רטיבות בקיר שמקורה אינו בצנרת שלכם. שרברב רגיל היה פותח את הקיר, חלק אחר חלק, בניסיון נואל לאתר בעיה שאינה קיימת. רק לאחר שהקיר היפה שלכם היה נהרס, החדר היה מלוכלך והרהיטים מלאים אבק, הוא היה מגלה שמקור הדליפה הוא אצל השכנים או מחיבורים בתקרה, או במרזבים.

 

שיטות שונות של צילום צנרת

ישנן שיטות מיוחדות של שיקוף לצורך צילום קירות בעוד צילום ביוב ביתי נעשה בעזרת רובוט זעיר המחובר למצלמה. צילום צנרת של מובילי מים נעשה בעזרת רובוט גדול יותר. ישנן שיטות מיוחדות לצילום כל סוג של צנרת, אם כי לעתים יש מגבלה של רוחב הצינור. יש לזכור שהשיטה מתאימה גם לצילום צנרת הנמצאת בקירות ועמודי בטון. איתור הבעיה יוביל לעתים להחדרת בלון לסתימת צינור פנימי. אך לפני כן חשוב לאתר את סוג הבעיה בצורה מדויקת על ידי צילום צנרת.

 

שורשים בביוב – פתרון שרשי

יש מקרים רבים שבהם שרשים של עץ, חודרים למערכת הביוב ועם הזמן סותמים אותה. ישנם חומרים שניתן להזריק לשורש ובכך לקטול אותם אך הם שבים וצומחים תוך מספר חודשים. לעתים, יש צורך לעקור את העץ מן השורש. ללא צילום צנרת , שרברב יכול לנקות את מקום הסתימה אך הוא לא יכול לראות את השטח הרב שאליו כבר הצליחו לחדור שורשים חדשים. ישנם שרשים שהורסים את הצנרת וצילום יגלה את היקף הבעיה לפתרון איכותי לאורך זמן.


אודות מחבר המאמר

יועץ בכיר בחברת נקסטסייט מומחים לקידום אתרים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.