אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ובכן, אין תשובה נכונה לשאלה זו מאחר ומדובר בשני יצורים מדהימים וחכמים אשר יכולים להוות אושר רב בחיק המשפחה שלך... אם מעניין אותך לדעת, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ערכה בעבר בדיקה בעניין והתגלה כי רוב הישראלים מעדיפים לאמץ דווקא חתול על פני כלב. ההבדלים העי

ובכן, אין תשובה נכונה לשאלה זו מאחר ומדובר בשני יצורים מדהימים וחכמים אשר יכולים להוות אושר רב בחיק המשפחה שלך...

אם מעניין אותך לדעת, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ערכה בעבר בדיקה בעניין והתגלה כי רוב הישראלים מעדיפים לאמץ דווקא חתול על פני כלב.

ההבדלים העיקריים בין כלב לחתול:

1. מידת התלותיות. כלבים הם חיות אשר נחשבות הרבה יותר תלותיות מאשר חתולים. אימוץ כלב ידרוש ממך הרבה יותר יחס ותשומת לב מאחר שכלב היה חייה הרבה יותר חמה. הכלב יחפש באופן ברור את היחס שלכם, הוא יגרה אתכם שתשחקו איתו ואפילו ידרוש את הטיול היומי שלו (אם כך הורגל). לעומת זאת, חתול היא חייה הרבה יותר עצמאית. היא מנקה את עצמה, יוצאת לטיול לאן שמתחשק לה ובוחרת לחזור מתי שתבחר. החתול יודע להסתדר ולהישמר טוב  יותר ויתרחק מכל דבר שעלול לסכן אותו, הכלב יותר סקרן ולכן דורש יותר מעקב ותשומת לב.

 

2. נאמנות. בעניין זה אין עוררין. לא סתם יש פתגם ידוע שאומר ש"כלב הוא חברו הטוב ביותר של האדם".כלבים יעניקו מידת חום, אהבה ונאמנות כפי שיקבלו מהבעלים שלהם. תהיו בטוחים שתמיד הכלב יהיה שם כדי לשמוח שהגעתם הביתה, לשחק אתכם, ולהפגין את נאמנותו. החתול לעומת זאת נחשבת לחייה פחות נאמנה. היא תהיה נאמנה למקום בו היא תקבל באופן שוטף שתייה ומזון. היא יותר נאמנה לעצמה מאשר לבעלים שלה.

 

3. עלויות גידול. בעניין זה העלויות הן פחות או יותר די דומות. בשני המקרים יהיה עלייך לדאוג לחיית המחמד שלך למזון, טיפול מונע, טיפול וטרינרי בשעת הצורך, מוצרים נלווים (כמו מיטה, קערות וכד'), טיפול נגד מזיקים, טיפול אצל וטרינר ועוד...אך עניין זה יש המון משתנים וייקבע בהתאם ל: זן חיית המחמד (זן גזעי תמיד יותר יקר), איכות האוכל ורמת הטיפול הווטרינרי שתעניקו לחיית המחמד.

 

איך לדעת מה עדיף בשבילך?

אחרי שהסכמנו שמדובר בשני יצורים מדהימים, הנה שיטה שתעזור לך להבין מה עדיף עבורך ביחס לשגרת החיים שלך... לכן, שאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

-          האם יש לך העדפה או הרגשה פנימית בנוגע לחתול או לכלב?

-          האם יש לך זמן לטפל בחיית מחמד? אם כן, כמה?

-          האם את/ה טיפוס שאוהב/ת המון יחס?

-          עד כמה היית רוצה שחיית המחמד תהיה מעורבת בחייך?  

לסיכום, אין זה משנה איזו חיית מחמד תבחרו לאמץ העיקר שתעניקו לה תנאים טובים, חום ואהבה ותאפשרו לה את הזכות לחיות טוב וליהנות מסביבה טובה....  

רוצה מידע נוסף >>


אודות מחבר המאמר

מקווה שהצלחתי להעניק לך ערך אמיתי בנוגע לשאלה שלך האם לאמץ כלב או חתול...

אני מזמינה אתכם להנות מטיפים נוספים בנוגע לחיות מחמד כמו: איך לשמור על חיית המחמד שלך, טיפול מונע לגור, אודות מחלת הכלבת, ועוד...

רוצה טיפים נוספים >>

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.