אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בדק בית – ללילות שקטים ורגועים בלי הרהורים

כולנו רוצים לדעת שהבית שאנו חיים בו, המקום ממנו אני הולכים ואליו אנו חוזרים כל יום הוא מקום בטוח שנבנה בקפידה, מקום שאנו יודעים כי יעמוד בתנאי מזג האוויר השונים: חום, קור, גשמים עזים וכדומה.

בדק בית – למעוניינים באיכות חיים

מרבית הבתים, חדשים או ישנים, משופצים או לא זקוקים למה שהיום כבר רבים מכירים ונקרא בדק בית. אם אתם תוהים מה ניתן לעשות על מנת להבטיח שביתכם תקין תוכלו לבצע בדיקת מבנה בו יבדקו מגוון רחב של סעיפים אשר בסוף הבדיקה ייקבע האם המבנה בטוח למגורים ושהייה או שאולי עליכם לבצע בו תיקונים מסוימים. ביצוע בדיקת המבנה הינה חשובה במיוחד לפני רכישת דירה, בייחוד כשמדובר בבית שאינו חדש. כמובן שגם בבית חדש מומלץ לבצע בדיקה אך בבית שאינו חדש העניין רגיש עוד יותר. בבית ישן אין אנו יודעים מה עבר עליו במרוצת השנים, איזה שיפוצים עבר, אילו תקלות היו בו ומה הבלאי שלו. אתם רוכשים דירה ומוצאים סכום כסף לא מבוטל ובכל זאת כדאי להשקיע עוד כמה שקלים על מנת להשקיט את מצפונכם ולדעת שאתם גרים בבית עמיד ויציב, כזה שלא יעשה לכם צרות שהיו יכולות להתגלות בבדיקה אחת פשוטה.

כל הבדיקות הנוספות של חברות בדק בית שלא חשבתם עליהם

בדיקת בדק בית הינה בדיקה מקיפה שכוללת מספר סעיפים חשובים:ראשית נבדקת דירה שהיא יד שנייה לפני רכישה של קונה. הבדיקה הינה בדיקת פגעים וליקויי בניה. הבדיקה למעשה היא בדיקה של המבנה הפיזי של הדירה. עוד ייבדקו מקומות בהם עשויה להיות נזילת מים, מקומות פוטנציאליים לרטיבות וכמו כן את מצב האטימות בדירה. דבר נוסף חשוב ביותר שייבדק הוא עמידת הדירה בפני רעידת אדמה ונזקים נוספים. במקרה זה בדיקת בדק בית תתבצע על ידי מומחה מוסמך ובהתאם לממצאים תקבע דרגת הסיכון של המבנה בעת רעידת אדמה וכך גם ייקבע המשך טיפול בדירה. אחד הסיכונים הגדולים ביותר של בתים ישנים הוא רעידות אדמה, במיוחד בשל גורם ההפתעה המאפיין תופעה זו.  תיבדק גם עמידות הדירה בפני שיפוצים נוספים שכן אם הדירה ישנה במיוחד ועברה שיפוצים רבים ייתכן כי חלקים בה נפגמו כמו כבלי וחוטי חשמל, צינורות מים ועוד ולכן חשיבות הבדיקה. שירותים מתקדמים

לא רבים יודעים אך גם מבנה בתהליך של בנייה זקוק לבדיקת תקינות, בדיקת בדק בית. הרי ייתכן מצב בו יהיה ליקויים גם בתהליך הבנייה עצמו ויחד עם זאת ייתכן מצב בו לא תהיה תשומת לב לכך. לכן כדאי לעקוב אחר הבנייה בקפידה שהרי יפה שעה אחת קודם. שירות נוסף אותו תוכלו לקבל יחד עם בדיקת בדק בית הוא שירות של אחריות לתקופת הבדק ואפילו ביקורת. תקופת האחריות הינה בין שנה לשבע שנים.

בנוסף, תוכלו לקבל שירותי שמאות של שמאי מומחה. השמאי יסייע לכם בהערכת שווי הנכס בין אם מדובר בנכס מסחרי או פרטי. עוד יסייע לכם השמאי בהערכת נכס שנפגם וכדומה. בדיקה נוספת שתוכלו לעשות אם תהיה רלוונטית עבורכם הינה בדיקה אקוסטית. בעיה ידועה בבתים משותפים הינה מעבר הרעשים ממבנה אחד למבנהו המשותף שנובעים מבידוד אקוסטי לא נכון ולא תקין. הרעשים והרחשים יכולים לנבוע ממגוון רחב של סיבות ובעיקר מפריעים לדיירים ומפירים את שלוותם ומנוחתם. לכן בדיקה אקוסטית יכולה לפתור את העניין. את חוות הדעת תקבלו ממהנדסים מוסמכים שעליהם תוכלו לסמוך בעיניים עצומות.


אודות מחבר המאמר

המידע הובא לכם על ידי חברת טרמינל בדק בית

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.