אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תשכחו מבטון, יש גבס.

 

 

איך הופכים את הבית שלכם לאידיאלי עבורכם ומנוצל עד תום? הודות לגבס, בקלי קלות.

הזמנים משתנים, הטכנולוגיה מתפתחת ואיתה גם מגמות העיצוב. כך כיום בניית דקים כבר אינה מחייבת שימוש בעצים טבעיים, בגינות מעוצבות  כבר כמעט ולא שותלים דשא טבעי ועיצוב קירות הפנים של הבית כבר אינו מחייב שימוש בבטון, לבנים או מלט.

שיר המעלות

את מקומם של הבטון והמלט בעיצוב הפנים של הבית תופס כיום הגבס, ולא בכדי. העיצוב בגבס מציע שלל יתרונות לעומת קודמיו בתפקיד. הגבס נחשב לפתרון מהיר, שכן הוא אינו מצריך לא יציקות מקדימות ולא זמן רב להתייבשות.

בנוסף, העיצוב בגבס מאפשר בניית רהיטים, מדפים וכיוצא בזה עליהם ובתוכם ניתן לאחסן משקל רב. הדבר מתאפשר בשל השימוש בפרופילים העשויים מאלומיניום מתחת למעטפת הגבס.

גם לחומר הגבס עצמו תכונות רבות המתורגמות לכדי יתרונות נוספים. הגבס הינו חומר מבודד, ולכן יעיל בסינון חום, קור ואפילו רעש. תכונה נוספת של החומר היא היותו חומר מעכב בערה, תכונה אשר הופכת אותו לבטיחותי לשילוב בסביבת המגורים. בנוסף לכל אלו, הגבס נחשב לחומר גלם זול יותר במידה ניכרת מאשר חומרים אחרים המשמשים לאותה המטרה, ביניהם בטון, בלוקים, טיח ועוד.

מה עושים עם כל היתרונות?

השימוש בגבס, כפי שוודאי הסקתם מרשימת היתרונות, הינו כדאי ומומלץ לכל מי שמעוניין לחולל שינוי בסידור הבית ועיצובו. אם אתם רוצים, אבל לא יודעים איך הנה מספר רעיונות מה לעשות עם כל הטוב הזה.

לנצל כל פינה

בעזרת הגבס ניתן לבנות בכל גודל ובכל צורה הנחוצים לנו. בשל כך, ניתן להיעזר בגבס לעיצוב וניצול כל חלל בבית שלא נמצא לו שימוש, כמו למשל נישות בקיר. בעבר, נישות אלו שימשו לכל היותר לצורך בניית ארונות קיר, אך לא בכל חדר יש בכך צורך. הגבס מאפשר לנצל נישות אלו גם אם הן ממוקמות בחדר הסלון למשל.

ניתן לבנות בנישה יחידת מדפים, אשר תשמש לאחסון של חפצים, ספרים או סתם דברי נוי שיתרמו לעיצוב החדר. כמו כן, ניתן לבנות בנישה ספסל ישיבה שישמש אותנו לאירוח, במיוחד אם מדובר בסלון קטן למדי. אופציה נוספת לניצול הנישה היא בניית מסגרת גבס לאקווריום בגודל נתון, או לחילופין בניית מסגרת גבס בהתאמה אישית לאקווריום הנבנה במיוחד למידותיכם, כפי שתוכלו לראות ללמוד בקישור זה.

לחולל את החלל

הודות לגבס ניתן גם לחלק ולהגדיר מחדש כל חלל בבית, על ידי בנייה של מחיצות ואפילו קירות פנימיים. כך תוכלו ליהנות מחדר עבודה, חדר ארונות, מזווה וכדומה ובניגוד למה שאתם חושבים, לא רק שמדובר בעבודה פשוטה ומהירה למדי, אלא גם לא יקרה במיוחד.

בדרך זו ניתן לייעל את החלוקה אשר כבר קיימת בבית, במיוחד כאשר מדובר על מבנים ישנים, שכן בעבר היה נהוג לבנות חדרי שינה ענקיים שבאו על חשבונם של מטבחים קטנים וכן הלאה. אך בעזרת הגבס תוכלו לחדש כל בית שנבנה בשיטה הישנה.

על קצה המזלג

על רעיונות נוספים לעיצוב בגבס תוכלו לקרוא באתר אולדיזיין, שכן במאמר זה נגענו ביכולות החומר רק בקצה המזלג. היכנסו, קראו ולימדו איך תוכלו להיעזר בחומר לשינוי הבית שלכם ולעיצובו מחדש.


אודות מחבר המאמר

אולדיזיין:סידור הבית , עיצוב בגבס 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.