אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שייט רומנטי זה לא

הבעלים של היאכטה אמר לי "היאכטה בפנמה, טוס לשם ותלמד אותה, אתה תצטרך להעביר אות לצ'ילה בחודשים הקרובים.

כך זה התחיל!

רק "התאוששתי" מעבודה האחרונה שלי ושל בת הזוג שלי חצי שנה באיים הקריביים. האמת ששם זה היה משחק ילדים שייט רומנטי ממש. חצי שנה עם בגד-ים במזג אויר טרופי אוכלים לובסטרים ושומעים מוסיקה קריבית. הלבנים שפגשנו הם בעיקר אמריקאיים מבוגרים שעושים שייט רומטי בקריביים על אוניות פאר.

בארץ כבר הקמנו עסק של השכרת יאכטות ובהתחלה לא היה ברור לי איך אוכל לעזוב הכל (עסק, ילדה, אישה..) ולטוס להרפתקאה של 7000 מייל.

המסע התחיל בטיסות קצרות של שבועיים שלושה בכל פעם לפעמים הפלגתי עם איש צוות אחד ולפעמים עם הבעלים של היאכטה או אורחים שלו.

עברתי במדינות רבות, איים וחופים שונים מפנמה לקולמביה לפורטטו ריקו, איי הבתולה של ארצות הברית, איי הבתולה של ברטניה, הפלגתי דרך כמעט כל אי במזרח הקריביים: סנט מרטין, אנטיגה, גוודאלופ, דומינקה, מרטיניק, סנט וינסט והגרנדינז, סנט לוסיה, גרנדה וקריאקו והאי הקריביי האחרון היה טובגו שבמדינת טרינדד וטובגו.

המסע עד כאן היה ארוך ובהפסקות בהם חזרתי לארץ. התברר לי שלמרות שהשייט בים הקריביי הוא שייט רומנטי ויחסית פשוט עדיין היאכטה סובלת מבלאי שנובע משימוש בלתי פוסק מצד אחד ומחוסר טיפול מספיק מצד שני. בכל פעם שחזרתי לארץ היאכטה צברה תקלות רבות דבקה מחוסר שימוש וטיפול שוטף.

ככל שהפלגנו דרומה יותר היה קשה יותר למצוא חניות ובעלי מקצוע ליאכטות דבר שגרם לי לדאוג לאור העובדה שרוב הדרך הקשה עוד לפני.

הבנתי שאת החלק הגדול של ההפלגה אצטרך לעשות ברצף ולא אוכל להשאיר את היאכטה לבדה. מצד שני לא אוכל לעזוב את אישתי ובתי לחודשיים שלושה בארץ.

לכן החלטתי לצרף אותן אלי לחודש לכל הקטע של חופי ברזיל (4000 מייל).

מטובגו הפלגתי עם איש צוות אחד עד סלוודור בברזיל דרך גויאנה הצרפתית ופורטה לזה.

בסלוודור פגשתי את אשתי והבת שלי שהיתה אז בת 11 חודשים.

יצאנו  לשייט הקשה ביותר שעברתי בחיי! קשה לשכנע את כל החברים שלנו שלא היינו בשייט רומנטי. אחרי הכל אם משהוא היה מספר לי שהוא טס לברזיל עם אשתו והבת שלו להפליג על יאכטה מפוארת במשך חודש גם אני הייתי חושב שהוא יוצא לאיזה שייט רומנטי ומפנק, אבל ממש לא. עבדנו כלכך קשה והים לא היה לטובתנו לרוב. העציורות היו קצרות ובעיקר כדי להצטייד וטפל בתקלות.

אשתי והבת שלי ירדו בדרום ברזיל בעיר שנקראת ריו גרנא כ 5 ימי הפלגה לפני היעד המתוכנןן.

משם המשכתי לבד לאורך כל חופי ארגנטינה ועד צ'יללה.

היום זוגות מגעים אלינו לעשות שייט רומנטי ביאכטות בארץ שותים כוס יין, מביטים בשקיעה ואומרים לי "איזה עבודה טובה יש לך"

האמת שזה נכון!


אודות מחבר המאמר

 

 

David Uyar| דוד אויירהשכרת יאכטות לאירועים LEE-YAMwww.lee-yam.co.ilmobile: 054-4524313office: 077-5080537

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.