אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תפקידה של רואת חשבון בעסק

נשים רבות חושבות להקים עסק אך אינן יודעות כיצד עליהן להתחיל, בתור רואת חשבון אשר תומכת בנשים יזמיות רבות במאמר זה אסקור את השלבים בהקמת עסק חדש ואת תפקידי בתור רואת חשבון בשלבי ניהול העסק.

עולם העסקים נתפס בעבר כעולם גברי אמנם ימים אלו חלפו מן העולם וכיום נשים רבות מקימות עסקים או מתאגדות בתור בעלות עסק עצמאי, כאשר מחליטים על פתיחת עסק יש מספר פעולות מובנות שיש לבצע על מנת שניתן יהיה לספק שירותים או למכור מוצרים בתמורה לתשלום מלקוחות העסק.

לפני פתיחת עסק יש להיוועץ ברואת החשבון שלכן, רואת חשבון תוכל לסייע לכן בהבנת הפעילות הפיננסית ולבדוק אתכן את סיכויי ההצלחה של העסק שלכן, לדוגמה האם המכירות שאתן צופות יניבו רווח מספק, האם לקחתן בחשבון את כלל הוצאות העסק וכן תסביר לכן מושגים שונים בניהול העסק כגון הון חוזר הנדרש לתחילת פעילות, המשמעות של תזרים מזומנים בעסק, ספקי אשראי ועוד.

פתיחת עסק מתחילה בשלוש רשויות בהן יש לבקר

פתיחת תיק במס הכנסה - יש לפתוח תיק במס הכנסה, מס הכנסה בוחן את הכנסתכן השנתית מכלל מקורות ההכנסה שלכן, בהתאם הוא קובע את המס שעליכן לשלם, (לא באופן שרירותי כמובן, אלא בהתאם למדרגות מס הקבועות בחוק), כמו כן בהתאם לרווחים ולמחזור השנתי נקבעות מקדמות שיהיה עליכן לשלם לאורך שנת המס הבאה.

פתיחת תיק במס ערך מוסף - כל בעל עסק נדרש לפתוח תיק במע"מ, גם מי שמוגדרת עוסקת פטור נדרשת לפתוח תיק במע"מ, על אף שאינה נדרשת לשלם מס ערך מוסף על ההכנסות אותן היא מפיקה, במע"מ מקבלים תעודה של עוסק מורשה או פטור.

פתיחת תיק בביטוח לאומי - יש לפתוח תיק של עצמאי בביטוח הלאומי, שם נקבע הסיווג שלכן לעניין ביטוח לאומי, יש לכך משמעות לדוגמה במידה והעסק קטן במיוחד לעתים לא נדרשים בביטוח של ההכנסה מהעסק ולכן לא משלמים ביטוח לאומי בגין הכנסות אלו.

בפועל רואת החשבון שלכן פותחת את התיקים עבורכן, אמנם חשוב לדעת כי שלוש רשויות אלו ילוו אתכן לאורך כל הפעילות העסקית שלכן, וההתנהלות מולן צריכה להיות מקצועית ועניינית.

דיווחים שוטפים לרשויות

בתור בעלי עסק תדרשו לדווח ולשלם לכל אחת מן הרשויות האלו מדי חודש או חודשיים מקדמות או תשלומים הנגזרים מגובה ההכנסה או הרווח שלכן, התשלומים האלו נצברים כאשר בסוף השנה אתן זכאיות להחזר בגין מס עודף ששולם או להוסיף מס בגין רווח נוסף שנעשה במהלך השנה.

דיווח שנתי לרשויות

יש לדווח בסוף שנה באמצעות דוח שנתי למס הכנסה, דוח אשר עובר לרשויות נוספות, הדוח כולל את ההכנסות וההוצאות שהיו במהלך השנה לעסק, באמצעות דוח זה מס הכנסה יכול להבין את העסק שלכן ולדעת מה היה הרווח הכולל שלכן ואף לבדוק אם הרווח הגיוני בהתאם לידע שלו על אופי העסק.

רואת החשבון שלכן תלווה אתכן לאורך הקמת וניהול העסק, מלבד ניהול החשבונות בעסק, ביקורת הדוחות הכספיים של חברה ועדכונים בנושאי הוראות ניהול ספרים תפקידה של רואת החשבון לבחון את העסק ולסייע בהתאם לניסיונה בכל הנוגע לנושאי החשבונאות, המיסוי וחלק מהפיננסים בעסק. 


אודות מחבר המאמר

משרד שור רואה חשבון בניהול רואת חשבון לירון שור מתמחה בעסקים קטנים ובינוניים וממוקם בתל אביב והרצליה.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.