אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בדוק את בידוד הבית שלך

החידושים והפיתוחים האחרונים, המוצעים לנו בתחום הבידוד, ובידוד הבית בפרט, מאפשרים לנו ליהנות מרמת בידוד גבוהה, ובמקביל גם לחסוך באנרגיה באופן משמעותי. תכנון הבית באופן הנכון ביותר ושילוב מערכות שונות בו על מנת להציע את החיסכון הנדרש והבידוד המתאים, מסייע לנו לשמור על איכות הסביבה ולנצל נכון וטוב יותר את המשאבים הקיימים. באילו דרכים ניתן ליהנות מבידוד מתאים ואיכותי ואילו מערכות שונות בבית יכולות לסייע לנו לחסוך גם באנרגיה? על כך, במאמר הבא.

בידוד ואיטום נכון – כיצד לעשות זאת

אנו שומעים לאחרונה יותר ויותר על המונח "בידוד", ובעיקר בהקשר של חיסכון אנרגטי ושמירה על איכות הסביבה. וכשמדובר על ביתנו הפרטי, החשיבות לכך רבה מאד. בידוד הבית כולל, במסגרתו, חומרים ושיטות שונות המאפשרים לנו לכלוא את הקור או את החום, שבו אנו מעוניינים, בחלל הבית, מבלי ש"יברח" החוצה. הטמפרטורה הרצויה לנו בבית, החום או הקור שבבית, עשויים לברוח החוצה דרך הקירות או דרך תקרות הבית, במידה ואינם מבודדים באופן יעיל. באמצעות שיטות נכונות לחימום וקירור, ובעיקר – בזכות פתרונות הבידוד הקיימים כיום, אפשר לעשות זאת נכון ולחסוך באופן משמעותי.

בידוד הבית שלנו מתחיל בבידוד הקירות החיצוניים. כדי לשמור על הטמפרטורה בבית, בהתאם לרמת הנוחות שלנו, יש לדאוג לבודד באופן נכון את קירות הבית, ובמיוחד את קירותיו החיצוניים. שימוש בחומרי איטום איכותיים, בחירת דלתות וחלונות אטומים נכון, כל אלה ועוד, יכולים לעזור לנו לחסוך באופן משמעותי בצריכת האנרגיה ובחימום או קירור הבית. גם לבידוד הגג ישנו תפקיד חשוב בכך. מכיוון שלאוויר ישנה נטייה לעלות כלפי מעלה, הקור או החום שבבית עלולים לברוח דרך התקרות, ומשם ישירות דרך הגג. אולם, איטום נכון ומקצועי שלו, איננו מאפשר זאת ומציע בידוד מתאים.

איטום ובידוד מעברים ופתחים באופן יעיל יותר

על מנת ליהנות מחימום או קירור הבית שלנו באופן יעיל יותר, עלינו לדאוג, כאמור, לרמת הבידוד גבוהה. כדי לאפשר לטמפרטורה הרצויה להישאר בתוך הבית, בין אם בחודשי החורף הקרים או בחודשי הקיץ החמים, חשוב גם שנדאג לבודד את החלל הפנימי באופן הנכון. קיימות שיטות שונות לבידוד. בעת בחירתן יש להתייחס לכל המעברים והפתחים השונים הקיימים בבית. אפשר למצוא כאלה לא מעט בכל שלב, אך חשוב להקפיד לבודד אותם בעזרת זיגוג כפול כדי להציע אטימה נכונה או בידוד מתאים שיכלא את האוויר וימנע את בריחתו החוצה.

שימוש במערכות חסכוניות לחימום וקירור מוצעות כיום

לצד שמירה על בידוד ואיטום נכון, יש לבחור גם במערכות מתאימות ובעיקר חסכוניות לצורך חימום וקירור הבית שלנו כמו מערכת הסקה מרכזית. בידוד מקצועי יאפשר לנו לנצל את יתרונותיהן הרבים של מערכות מן הסוג הזה. מערכות כמו משאבת חום לחימום מים, מערכות אקלים ביתיות, המשלבות כמה פתרונות שונים, חימום תת רצפתי,  ומערכות נוספות מוצעות כיום כחלק מהתייעלות אנרגטית. גם מערכות סולאריות שונות, שהפכו לפופולאריות מאד, מאפשרות לנצל את אנרגיית השמש לצורך חימום או קירור של מבנים ולעשות זאת באופן חסכוני ויעיל. אולם, לצד הטכנולוגיות המתקדמות והפתרונות היעילים, יש להבטיח קודם כל את בידוד הבית ולעשות זאת בעזרת אנשי מקצוע המתמחים בכך. 


אודות מחבר המאמר

רונן שחר - מהנדס חברת גדיר מערכות בע"מ, החברה המובילה בתחום של אספקה ותכנון מערכות לחימום מים באמצעות משאבות חום. צלצלו עכשיו כדי שתוכלו גם אתם לחסוך אלפי שקלים בהוצאות החשמל שלכם וליהנות מזרם בלתי פוסק של מים חמים, כל היום, כל השנה 03-9204877

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.