אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ביטוח רכב ביבוא אישי

כיום, רכישה של רכב אינה דבר פשוט מבחינה כלכלית. אם נעזוב לרגע את עלויות האחזקה, הרי שגם שיעור המס הגבוה בישראל מעלה את מחיר העסקה בעשרות אלפי שקלים. עם זאת, ניתן להימנע מתשלומים אלה באמצעות ייבוא אישי של הרכב, דבר שמצריך התייחסות מיוחדת מבחינת ביטוח רכב- ובעיקר ביטוח חובה.

על ייבוא אישי של כלי רכב

הנקודה הראשונה שיש להבהיר היא שכל אזרח ישראלי רשאי לייבא כלי רכב באופן אישי, וזאת בתנאי שיש לו רישיון תקף לסוג הרכב האמור. יש לציין כי אפשר לייבא עד שני כלי רכב מדי שנה, ולשימוש פרטי בלבד: האפשרות "לעשות קופה" באמצעות רכישה מאסיבית של מכוניות במחיר מוזל אינה קיימת. כמו כן, נדרש מהנהג להחזיק ברכב שנתיים לפחות, וכן לבצע את הייבוא ממדינות אשר מותרות עסקאות סחר מסוג זה איתן.

למרות המחיר הנוח באופן יחסי, הרי שלרכב מיובא לא תהיה לרוב "אחריות" של ממש, לא גמישות רחבה בתנאי התשלום ולא שירות של החברה המייבאת אליו ניתן לפנות בעת הצורך. ועדיין, לא מעט ישראלים בורחים לבצע את הייבוא: העובדות מדברות על כ-3,000 נהגים שעושים זאת מדי שנה, מספר שרק הולך וגדל מדי שנה.

על המעוניינים לעשות זאת לדעת שיש כללים מוגדרים של ייבוא, הליך מסוים הנדרש לצורך שחרור הרכב מהמכס וכן עלויות שנדרש לשלם על הייבוא. ובתוך כל אלה, גם הנושא של ביטוח חובה עולה מיד. כפי שתראו בעצמכם, הרי שבמקרה של כלי רכב בייבוא אישי ביטוח החובה הוא.. ובכן- חובה הרבה יותר.

רוצים לנהוג? מהרו לבטח

הנושא של ביטוח חובה מהותי הרבה יותר אצל כלי רכב מיובאים מאשר כאלה הנרכשים בישראל. למעשה, כאן זהו תנאי מהותי ל"שחרור" הרכב מהמכס. לכן, רצוי להסדיר זאת טרם הגעתו ארצה, באמצעות חברות ביטוח או סוכני ביטוח שמתעסקים בנושא זה באופן ייחודי. "השחרור" עצמו יבוצע יחד עם פעולות חיוניות אחרות: תשלום המכס, הנפקת רישיון תקף במשרד הרישוי, הנפקת קוד מיוחד המגדיר את שווי הרכב וכן הלאה.

מרגע שנרכש ביטוח החובה, הרי שהרכב עומד, פחות או יותר, בתנאים הקיימים בישראל. ניתן לפנות לחברות הביטוח השונות ולבצע ביטוח מקיף או ביטוח צד ג', למשל. למעשה, קשה למצוא אנשים שלא יבחרו בביטוח המקיף עבור "חיית המחמד שלהם", יהיה המחיר אשר יידרש לכך. כאן אנחנו נכנסים להיבט אחר של כלי הרכב המיובאים – העובדה שחלק ניכר מהם מיובא באופן אישי פשוט כי זו הדרך היחידה להשיג אותם בישראל.

רכב נדיר? ייתכן שתשלם יותר

כלי רכב בייבוא אישי מצריכים, לא פעם, התייחסות ביטוחית שונה מטעמן של חברות ביטוח שונות. הדבר נוגע, למשל, לחלקי החילוף. היות ואלה נדירים עבור דגמים שאינם קיימים בארץ בכמויות מספיקות, החברות המבטחות צריכות לא פעם לבצע ייבוא שלהם מחו''ל. דבר זה מייקר, כמובן, את עלויות הפרמיה החודשיות.

במקרים אחרים, התמונה מורכבת עוד יותר, ועשויה ללכת דווקא לכיוונו של הנהג. יש חברות אשר מעריכות, ויש שיאמרו שבצדק גמור, כי נהיגה ברכב שיובא באופן אישי, על כל המאמץ שבדבר, פשוט חייבת להיות יותר זהירה. לכן, נהגים זהירים ממילא יכולים לקבל הטבות שונות ברכישת הביטוח עבורו, דבר שהופך את המשימה לפשוטה מעט יותר.

היכונו למסע ארוך

ראינו, אם כן, שייבוא רכב אישי אינו דבר של מה בכך. הוא מצריך התעסקות בירוקרטית רבה, הוצאות נלוות וכן תיאום עם מספר רב של גורמים. המעוניינים לעשות זאת צריכים, כאחד הצעדים הראשונים, לברר את עלויות רכישת ביטוח חובה (והביטוחים המשלימים). משם, הדרך הופכת לפשוטה הרבה יותר


אודות מחבר המאמר

Wobi - השוואת מחירי ביטוח רכב

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.