אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ללמוד לשיר נכון - מהן הסיבות לצרידות?

 

הרבה זמרים מתחילים לעיתים סובלים מבעייה של צרידות.  כאשר הם מתחילים ללמוד לשיר אצל מורה לפיתוח קול בתל אביב (בדרך כלל) הם מופתעים לגלות שהם סובלים מצרידות או מבעיות שעלולות להוביל לצרידות. אז למה זה קורה? צרידות יכולה לנבוע ממספר סיבות,שחלקן לימוד פיתוח קול יכול לפתור וחלקן ייפתרו רק על ידי התערבות רפואית או קלינאי\ת תקשורת. בתור מורה לפיתוח קול בתל אביב אני נתקלת הרבה פעמים בשאלה- איך זה בכלל קרה לי? לא צעקתי, אני לא חולה.. להלן פירוט על הסיבות השכיחות ביותר לצרידות ...

סיבה ראשונה- מתח.לחץ.עצבים. בתהליך לימוד פיתוח קול מגלים לאט לאט כמה מתח הצטבר בגוף התלמידים, השפיע על הגב, הכתפיים והצוואר שלהם ו"תפס" אותם. מתח הוא לעיתים משהו שאנחנו נוטים לא להקדיש לו יחס מיוחד או להימנע ממנו, למעשה בתרבות של היום אדם מתוח ועסוק נתפס כאדם מצליח שעובד קשה. קצת מגוחך כשחושבים על זה, כי בעצם כשאנחנו מתוחים אנחנו מצליחים להספיק פחות ומבזבזים המון אנרגיה על הלחץ והחרדה שיכולנו להפיק ממנה יותר תועלת. ללמוד לשיר נכון זה בעצם גם ללמוד לשחרר ולהרגע ביום יום-אחרת שרירי הגוף ימשיכו להיתפס ולהכביד על מיתרי הקול או להפריע לנשום כמו שצריך.  

סיבה שנייה לצרידות - עישון. אני בתור מורה לפיתוח קול בתל אביב - עיר בה חיי הלילה הם מרכיב חשוב שלעיתים סוחף למקומות קצת  פחות חיוביים, נתקלת בהמון תלמידים תושבי המקום שמעשנים באופן קבוע או מזדמן. העישון סוגר את הריאות ומשפיע גם על המיתרים עצמם, ואת ההשפעות ממש ניתן להרגיש בכל שיעור ושיעור. ללמוד לשיר נכון במיקרה זה לא יעזור, פשוט צריך להפסיק לעשן. אחרת הבעיה לא תיפטר. כבר קיבלתי דיווחים מתלמידים שעישנו שהם משתעלים דם, מתעייפים מאוד בקלות כשהם מנסים לשיר או לתרגל את השיעורים בבית- ושלאחר שהפסיקו לעשן השירה הפכה לדבר קל וקולח עבורם. הרבה אנשים חושבים שלימוד פיתוח קול יכול לפתור את הבעיות שהעישון גורם- אך זו טעות.יש להתחיל ללמוד לשיר ובמקביל למצוא דרך להפסיק לעשן. מי שכבר נמצא בתהליך של לימוד פיתוח קול ורוצה להפסיק לעשן אני ממליצה על ספר שעזר להרבה מתלמידיי: "הדרך הקלה להפסיק לעשן" של אלן קאר.

סיבה שלישית- יציבה לא נכונה. תתפלאו, כל מורה לפיתוח קול בתל אביב (ויש לא מעט כאלה) תגיד לכם שאחזקת גוף לא נכונה עלולה להכביד על מיתרי הקול ולגרום לצרידות. זה לא אומר שצריך להתחיל להסתובב עם ספר מעל לראש ברחוב!  למרות מה שחושבים, ומה שאמא תמיד אמרה לנו (שב ישר)- לעמוד ישר כמו סרגל לא מועיל לשירה ולנשימה.. אחזקת גוף נכונה היא ענין מורכב שאפשר לפתור אותו דרך לימוד פיתוח קול והדרכה של מורה לפיתוח קול בתל אביב.(או בעיר אחרת, כמובן :))

סיבה רביעית- שימוש לא נכון בקול בשעת דיבור ושירה. זו הבעיה הנפוצה ביותר לטעמי, והפתרון שלה הוא ללכת למורה לפיתוח קול בתל אביב ולהתחיל בתהליך לימוד פיתוח קול.

ללמוד לשיר כמו שצריך יכול לעזור לכם גם לדבר כמו שצריך וייפתור את הבעיה. אם לא דואגים ללמוד לשיר בדרך כלל משתמשים הרבה בשרירי הצוואר בכוח כדי להוציא את הקול מהגרון-ובכך פוגעים במיתרי הקול. אלה הסיבות העיקריות הגורמות לצרידות. ללמוד לשיר באופן מקצועי ונכון יכול לפתור הרבה מהבעיות שציינתי, אך כמובן שתמיד יש להיבדק אצל רופא אף אוזן גרון ולשאול אותו על מה הוא ממליץ- טיפול רפואי, קלינאי תקשורת או מורה לפיתוח קול בתל אביב  לעיתים הבעיות בקול נגרמות כתוצאה ממחלות כרוניות או מגידולים על מיתרי הקול (לא עלינו) לכן יש לקחת את הענין ברצינות ולטפל בו בהקדם לפני שיחמיר. שיהיה לכולנו קול בריא וצלול- בהצלחה!

 

 

הכותבת היא מעיין טל, מורה לפיתוח קול ומייסדת

New Voice Studio

סטודיו לפיתוח קול ומוסיקה

לפרטים והרשמה לשיעורי פיתוח קול:

0503373123

www.newvoicestudio.com


אודות מחבר המאמר

 

 

הכותבת היא מעיין טל, מורה לפיתוח קול ומייסדת

New Voice Studio

סטודיו לפיתוח קול ומוסיקה

לפרטים והרשמה לשיעורי פיתוח קול:

0503373123

www.newvoicestudio.com

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.