אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

דרכי טיפול בסרטן הקיבה

דרכי טיפול בסרטן הקיבה

 

סרטן הקיבה הינו אחד מסוגי הסרטן הקשים ביותר והוא מתגלה לרוב בשלב מאוחר של המחלה. דרכי הטיפול בחולי סרטן הקיבה כוללים כיום שיטות קונבנציונאליות שהיו קיימות כבר שנים רבות בשילוב עם שיטות חדשות יותר.

ניתוח לפרוסקופי להסרת סרטן הקיבה

בניתוח לפרוסקופי להסרת סרטן הקיבה מבצעים מספר חיתוכים קטנים בבטן ובעזרת מצלמה וכלי ניתוח קטנים אחרים המשמשים לחיתוך, הידוק ותפירה מסירים את הגידול. יתרון גדול לניתוח לפרוסקופי לעומת הסטנדרטי שכן החתכים קטנים יותר ותקופת החלמה קצרה יותר.

 

כימותרפיות והקרנות לטיפול בסרטן הקיבה

מחקרים אחרונים מנסים למצוא דרכי טיפול יעילות יותר. אחת מן הדרכים היא לשלב בין טיפולים כימותרפיים קיימים. מחקרים אחרים מנסים לשלב כימותרפיה עם הקרנות לפני או אחרי ניתוח להסרת סרטן הקיבה. וכמו כן, מחקרים קליניים כיום בודקים שילוב של גישות אימונותרפויטיות וטיפולים ממוקדים (ראה הסבר מטה) יחד עם השיטות הקונבנציונאליות של כימותרפיה והקרנות לשיפור תוצאות הטיפול בסרטן הקיבה.

 

טיפול ממוקד בסרטן הקיבה

כימותרפיה – טיפול תרופתי המתמקד בתאים סרטניים אשר מתחלקים מהר יותר משאר התאים בגוף. אך יחד עם זאת, טיפול כימותרפי מלווה בתופעות לוואי אמנם אינדיבידואליות לכל אדם אך לא קלות בהחלט. בשנים האחרונות חוקרים היו המסוגלים לאפיין את תאי סרטן הקיבה באופן מדויק יותר ולקבוע איזה שיבוש בתא גרם לו להפוך לסרטני. מספר השיבושים שיכולים להוביל לסרטן הקיבה אמנם לא קטן, אך פותחו תרופות ממוקדות מטרה אשר מטפלות בתאים עם שיבוש גנטי ספציפי – כלומר הכוונה מדויקת של התרופה לתאים הסרטניים. תרופות ממוקדות אלו גורמות לתופעות לוואי חמורות פחות ומשיגות תוצאות טובות לא פחות מתרופות כימותרפויטיות אחרות.

 

אימונותרפיה – טיפול חיסוני בסרטן הקיבה

אימונותרפיה היא למעשה טיפול בסרטן הקיבה בעזרתה של המערכת החיסונית. שיטה חדישה למדי המערבת שימוש בתרופות אשר מעוררות תאים ספציפיים במערכת החיסון שעוזרות להרוג את התאים הסרטניים. מחקרים מראים כי שילוב של כימותרפיה עם אימונותרפיה הצליח להאט את סרטן הקיבה מלחזור כאשר ניתן לאחר ניתוח כטיפול משלים. כמו כן, הטיפול אף הצליח להאריך את החיים לחלק מחולי סרטן הקיבה.

למידע נוסף אפשר לקרוא על סרטן הלבלב , סרטן ריאות , כורכומין

 


אודות מחבר המאמר

למידע על התמודדות עם מחלת הסרטן 

ולקבלת תמיכה עידוד והמון פתרונות להקלה 

אפשר לפנות אלינו cancerhope

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.