אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עצה טובה - מהי עצה טובה ובכמה מאמץ היא כרוכה?

עצה טובה - מהי עצה טובה ובכמה מאמץ היא כרוכה?

את כל העצות שיש בעולם ניתן לחלק ל 2 סוגים. 1 - עצות שיוצרות אצל האדם מאבק פנימי. 2 - עצות שלא כרוכות בשום מאבק פנימי, אלא רק בחיזוק הנקודות החיוביות שיש לאדם.

הדבר דומה לאדם שהלך לאיבוד בדרך, והוא צריך עצה איך להגיע ליעדו. עצה אחת יכולה להיות כרוכה בכך שהוא צריך ללכת עכשיו לכיוון ההפוך, ולחזור חזרה את כל הדרך לצד הנגדי, ומשם להגיע אל היעד הסופי. אך עצה אחרת יכולה להראות לבן אדם דרך קיצור, שמתוך המקום שבו הוא נמצא, הוא יכול בקלות להגיע אל היעד הסופי שלו.

הדבר הזה נכון גם בחיים. התכלית הסופית שאליה רוצה האדם להגיע, היא להרגיש טוב אמיתי. ויש 2 סוגים של עצות לגבי איך להגיע אל הטוב הזה. יש את העצות שדוגלות בכך, שעל האדם להילחם בטבעו / להיאבק בעצמו וכולי, כדי להגיע לאיזו הארה וכיו"ב. אך יש גם את העצות הטובות יותר, שהן מאפשרות לאדם לחזק את הנקודות החיוביות שבו, ובלי שום מאבק להגיע אל אותה המטרה.

ומדוע יש כאלו שנותנים עצות של מאבק ויש כאלו שנותנים עצות של שלום? תשובה: הדבר כרוך בעד כמה נותן העצה רואה את התמונה המלאה של המציאות. כאשר האדם שנותן את העצה, לא רואה את המכלול של המציאות, הדבר הזה לא מאפשר לו לראות, כיצד גם האדם שמולו יכול להגיע אל השלמות בדרך האישית שלו, ועל ידי חיזוק הנקודות החיוביות שבו, בלי מאבק כלשהו.

כאשר היועץ לא מסוגל לראות את הטוב שיש באדם שמבקש ממנו את העצה, הדבר הזה גורם לכך שהעצות שלו הן, שעל האדם לעשות שינויים בחייו, ושעליו לשנות את עצמו וכיו"ב. וכל זה, רק משום שאותו נותן העצה, לא יודע כיצד להוביל את האדם אל התכלית הסופית, לפי טיבעו של האדם שמולו. כי לא כל אחד יודע, כיצד להוביל כל אחד לכל מקום, מכל מצב ובכל דרך.

לעומת זאת, האדם החכם באמת, הוא יודע לראות כיצד כל הדרכים שבעולם מובילות לאותה הנקודה. האדם החכם באמת רואה כיצד כל צורות החשיבה של כל בני האדם בעולם, מובילות אל אותה הנקודה בדיוק. אדם חכם כזה כאשר הוא נותן עצה, הוא לא יבקש ממך לחשוב אחרת ממה שאתה חושב, משום שאין צורך לחשוב אחרת. הוא כן יציע לך לחשוב טוב יותר ולהבין טוב יותר את עצמך. כי אם תבין את עצמך טוב יותר, תגיע אל נקודת השלמות, בדיוק כפי שהיית מגיע אליה מכל דרך אחרת.

כאשר החכם יודע ומבין כיצד בכל דבר שבעולם יש בו טוב, וכיצד כל תכונה ותכונה בעולם יש בה איזה שורש חיובי וטוב שממנו היא נובעת, על ידי זה הוא מנווט את האדם אל התכלית הסופית, דרך צורת המחשבה של האדם, ולא מבקש ממנו להחליף צורת מחשבה. אבל הדבר הזה אפשרי, רק אם נותן העצה יודע ומסוגל להוביל את האדם אל השלמות, בכל דרך שבה הוא נמצא.

לסיכום: ככל שזה שנותן לך את העצה חכם יותר, ככל שהוא רואה טוב יותר את התמונה המלאה של המציאות, כך העצה שהוא ייתן לך, תהיה כרוכה בפחות מאבק אישי שלך עם עצמך. וזאת משום, שהחכם האמיתי יודע להוביל כל אחד לאותה הנקודה בדיוק, בכל דרך שתהיה, לפי נטיית ליבו של האדם, בלי ליצור מאבק כלשהו.

ומתי החכם האמיתי בצורה מודעת *כן* יגרום לאדם לנהל עם עצמו מאבק מיותר?

תשובה: לפעמים זה שמקבל את העצה, לא מסוגל להאמין שהפתרון לבעיה שלו הוא פשוט. ואם יראו לו את הפתרון הפשוט, הוא לא יאמין לפתרון. ולכן לפעמים החכם מכניס את מקבל העצה למאבק כלשהו, כדי שהעצה תראה כאילו יותר חזקה ואמיתית, כדי שהאדם יאמין בה, למרות שהיא רק יותר מסורבלת ומסובכת בחינם. אך מצד האמת, החכם מסוגל להוביל כל אחד אל הפתרון הסופי גם ללא שום מאבק.

ראה גם:

* אימון אישי פשוט. מהו ? ומה טוב בו ?.

* אימון אישי עם יכולת הכלה. מהו ?.

המאמר מאת להצליח בכח המחשבה

הכנס לאתר וקרא עוד מאמרים על טוב אמיתי, יכולת, חשיבה חיובית, חשיבה חיובית ועוד ...


אודות מחבר המאמר

המאמר עצה טובה - מהי עצה טובה ובכמה מאמץ היא כרוכה?

מאת להצליח בכח המחשבה | ידע - הדרך שלך להצליח

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.