אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חשיבה המצאתית - איך להמציא ולגלות רעיונות חדשים?

חשיבה המצאתית - איך להמציא ולגלות רעיונות חדשים?

אם נתבונן בעניין המצאת ההמצאות וגילוי הרעיונות החדשים, נראה כי באמת כל ההמצאות שאותן ממציא האדם וכל התגליות החדשות שאותן מגלה האדם, כל אלו היו קיימים גם לפני שהאדם גילה אותן. כאשר האדם ממציא המצאה כלשהי או מגלה תגלית כלשהי, האפשרות הזאת שאותה גילה האדם, הייתה קיימת גם לפני שהיא הייתה ידועה לו. התגלית היא הרגע שבו האדם מגלה את האפשרות שכבר הייתה קיימת במציאות.

ואם נתבונן עוד בעניין נראה, כי הסיבה לכך שאותה האפשרות שכבר הייתה קיימת במציאות, הייתה נסתרת מעיניו של האדם, לפני שהוא גילה את התגלית, היא רק משום, שהוא לא ראה את התמונה המלאה של המציאות כפי מה שהיא באמת, אלא ראה רק תמונה חלקית של הדברים בלבד.

והמסקנה המתבקשת היא, כי ככל שהאדם מחפש יותר את האמת, דהיינו מנסה להיצמד כמה שיותר אל האמת בכל התחומים בחייו, על ידי זה הוא מגדיל את הסיכוי שלו לראות את האמת בכל שאר התחומים. מאחר שצורת המחשבה שלו הופכת להיות אמיתית יותר. ועל ידי זה הסיכוי שלו למצוא רעיונות חדשים גדול יותר, מאחר שהוא מתקרב להבנה אמיתית יותר של המציאות. ולכן, חפש את האמת בכל תחום, ואז תגלה המצאות חדשות ורעיונות חדשים.

ובנוסף, אם נתבונן עוד נראה, כי ההמצאה שהייתה נסתרת מעיני האדם, הרי שהיא הייתה נסתרת רק מהראייה הסובייקטיבית שלו. אך מבחינה אובייקטיבית, ההמצאה הזאת הייתה קיימת כבר קודם. וזה אומר, שעל ידי זה שהאדם מתרגל לראות את הדברים בצורה אובייקטיבית בחייו בכלל, על ידי זה הוא מאפשר לעצמו לגלות רעיונות חדשים, שלהם הוא עדיין לא מודע.

ואם נרצה עוד להעמיק נראה, כי בד"כ בכל פעם אחרי שמגלים תגלית כלשהי, בד"כ התגלית גורמת לאדם להבין טוב יותר, גם את הדברים שכבר היו ידועים לו בעבר. המציאות היא כמו פאזל, וכל תגלית ותגלית היא חלק מהפאזל של המציאות. וכאשר האדם מגלה חלק חדש של הפאזל, על ידי זה הוא פתאום מבין טוב יותר את שאר חלקי הפאזל.

וגם אם גילוי התגלית, לא גורם לאדם באופן מיידי, להבין טוב יותר את שאר המציאות, הרי שבסופו של דבר, מאחר שכל התגליות כולן מבטאות הבנה טובה יותר של המציאות, הרי שבסופו של תהליך, ככל שהאדם רואה טוב יותר את החלקים השונים שבפאזל, כך הוא בסופו של דבר יבין טוב יותר, גם את כל שאר חלקי הפאזל.

וכאשר מבינים את הדבר הזה, שכל חלק בפאזל וכל תגלית חדשה מאפשרת להבין טוב יותר את כל שאר חלקי הפאזל, ממילא זה אומר כי קיימת דרך הפוכה לגלות תגליות חדשות. והיא, על ידי הניסיון להבין טוב יותר את חלקי הפאזל הקיימים. כי מאחר ואנחנו מבינים שקיים קשר כלשהו בין כל חלקי הפאזל, הרי שזה אומר שככל שהאדם מבין טוב יותר את הדברים שכבר ידועים לו, כך הוא מגדיל את הסיכוי שלו, לגלות טוב יותר גם דברים חדשים נוספים.

ומה זה אומר בפועל? בפועל זה אומר כי כאשר ברצונו של האדם לגלות תגלית חדשה כלשהי, וכאשר יש לאדם רצון לגלות משהו חדש באיזה תחום, על האדם לבדוק מה הוא כבר יודע לגבי אותו התחום, ולנסות להבין טוב יותר את מה שהוא כבר יודע באותו התחום, ואז באמצעות זה הוא פתאום יגלה דברים חדשים.

ובכלל, ככל שהאדם מבין טוב יותר את מה שהוא כבר יודע בכל תחום, כך קל לו יותר לגלות רעיונות חדשים בכל שאר התחומים. כי מאחר שקיים קשר בין כל הדברים שיש במציאות, הרי שככל שהאדם מבין טוב יותר את מה שהוא כבר יודע, כך קל לו יותר להגיע אל הדברים שאותם הוא לא יודע, באמצעות יכולת הדמיון ודימוי דבר לדבר.

ואיך אפשר להבין טוב יותר את מה שכבר יודעים? תשובה: על ידי זה שמנסים להבין טוב יותר, את הסיבות שבגללן הדבר הוא כפי מה שהוא. על האדם לנסות להבין טוב יותר את הסיבות שבגללן הדברים שאותם הוא יודע, הם כפי מה שהם. ועל ידי זה שהאדם חוקר ומנסה להבין את הסיבות של הדברים הידועים לו, על ידי זה הוא מאפשר לעצמו להבין טוב יותר את שורש המנגנון, שבו הוא פועל ושאיתו הוא מתמודד. ועל ידי זה הוא יכול לגלות דברים חדשים.

ויש להוסיף, כי הרעיון הנ"ל של איך להמציא המצאות, נכון גם לגבי כל אחד ואחד מתחומי החיים. כי כאשר האדם צריך להתמודד עם מצב כלשהו, הרי שבעצם הוא מנסה לגלות ולהמציא איזו דרך יעילה ונוחה להתמודד עם העניין. כך שצורת החשיבה שמאפשרת לאדם להמציא המצאות, נכונה לגבי כל אחד ואחד מתחומי החיים.

לסיכום: כדי להמציא המצאות חדשות ולגלות תגליות חדשות בכל תחום בחיים, על האדם להיצמד אל האמת, ולנסות להבין טוב יותר את מה שהוא כבר יודע. ועל ידי זה, האדם פתאום מגלה גם דברים חדשים ורעיונות חדשים.

ראה גם:

* חשיבה המצאתית. כיצד לגלות רעיונות חדשים ?.

* יצירתיות. איך להיות יצירתי ?.

המאמר מאת להצליח בכח המחשבה

הכנס לאתר וקרא עוד מאמרים על תהליך, יכולת, שורש, רצון ועוד ...


אודות מחבר המאמר

המאמר חשיבה המצאתית - איך להמציא ולגלות רעיונות חדשים?

מאת להצליח בכח המחשבה | ידע - הדרך שלך להצליח

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.