אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

סיווג המזרנים וטיפים לבחירה נבונה

מזרני קפיצים

קפיצים מחוברים עשויים פתילי מתכת בעובי לא אחיד ובכמות פיתולים משתנה היוצרים כרית קפיצים. בנוסף יש קפיצים מבודדים עשויים שורות קפיצים שכל אחד מהם עטוף בבד המתחברים לשורת קפיץ אנכית.

מזרנים ללא קפיצים

מזרונים לטקס בנוי מגומי ומאוויר המופקים מהשרף של העץ. הלטקס הינו חומר אלסטי שיש לו התנגדות נמוכה המאפשרת את איזון טמפרטורת הגוף. יתרון סוג זה הוא רמת אוורור גבוהה, בלאי נמוך ועמיד לזמן ממושך. עוד בשל שהלטקס הינו חומר אורגני הוא דוחה את קרדית אבק הבית. בנוסף יש סוג ויסטו אלסטי המאזן את טמפרטורת הגוף, מצמצם את העומס על הגוף ומונע את תופעת העקצוץ. לכן הוא מפחית את התנגדותו של משטח המזרן לגוף ומצמצם את כמות התזוזה בזמן שינה. זאת ועוד יש סוג ספוג הנמדד על פי המשקל הסגולי. הספוג הפשוט שוקל כ-14 ק"ג וצבעו לבן, הספוג האמצעי שוקל כ-30 ק"ג וצבעו סגול או כחול והספוג האכותי שוקל 40 ק"ג וצבעו צהוב, ירוק או ורוד.

יתר על כן יש סוג מים העשוי חומר אלסטי חזק, שיש בו שסתום מים. סוג זה כולל גוף חימום המאפשר לשלוט על טמפרטורת המים. החסרונות של סוג זה שהוא כבד ודורש מסגרת מיטה מתאימה – קשיחה וחזקה. יתרה מכך יש סוג של אוויר העשוי חומר אלסטי חזק, שיש לו שסתום לחץ אוויר. יש מזרנים המתנפחים במשאבה ידנית ויש מזרנים הנקנים כשהם כבר מנופחים. כאשר המזרן מנופח הם הופכים לשכבה רכה שיש לה התנגדות המותאמת ליחס בין לחץ האוויר בתא האוויר לבין לחץ האוויר מחוץ לתא האוויר. לבסוף יש סוג ממולא העשוי מעטפת בד שלה מילוי רך המשתנה בהתאם לסביבה. המילוי יכול להיות קש, כותנה, צמר, פוך ועוד. מרבית המילויים רגישים ללחות ונוטים לספוג את נוזלי הגוף המופרשים בשינה. אפשר למצוא סוג זה במדינות העולם השלישי.

בחירת מזרן מתאים

יש לבחור סוג התומך בכל הגוף, ובעיקר בחוט השדרה. בנוסף יש להקפיד שחומר הריפוד נוח ומתאים לצרכן. זאת ועוד יש לבחור סוג שיש לו איכות גבוהה. יתר על כן יש לבחור סוג המאזן את טמפרטורת הגוף. יתרה מכך יש להקפיד שהמשטח מתחת מזרן הינו נושם. עוד יש לוודא שהסוג גדול דיו. גם יש לוודא שלסוג שבחרתם יש תו תקן. אפשר גם לבקש לנסות את שבחרתם כדי לוודא שבחירתכם נכונה. לבסוף יש לקנות את המזרן בחברה מוכרת ואמינה.  


אודות מחבר המאמר

יועץ בכיר בחברת נקסטסייט מומחים לקידום אתרים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.