אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מבוא לוירטואליזציה של שרתים

על מה אני הולך לדבר במאמר הקרוב:

·         מהי וירטואליזציה

·         מתי  להשתמש בוירטואליזציה

·         איך להימנע מתסמונת "כל הביצים בסל אחד"

·         המעבר משרת פיסי לשרת וירטואלי

·         ניהול תקן של שרתים וירטואלים

·         רשיונות שימוש ותמיכה - על מה צריך להסתכל

מהי וירטואליזציה ובשביל מה זקוקים לה?

וירטואליזציה זוהי שיטה אשר מריצה מספר בלתי מוגבל של מערכות הפעלה בצורה עצמאית ללא תלות אחת בשניה על מחשב פיזי אחד. זאת אומרת כי על מחשב אחד יש לך מספר רב של "windows" או "linux". זוהי דרך מצויינת למנף ולמקסם את ההשקעה של המחשבים הפיזים ודרך מצויינת להשתמש ולמקסם את המשאבים הקיימים במחשב. זאת אומרת כי מחשב אחד יכול להתפצל ל-16 שרתים אשר בכל שרת קיימת מערכת הפעלה שונה ללא תלות, מה שנותן את העוצמה של 16 מחשבים בתוך מחשב אחד. וירטואליזציה זוהי דרך מצויינת להגיע לדחיסות גבוהה מאוד של שרתים.  וירטואליזציה זוהי דרך מצויינת למנף את ההשקעה העסקית. עלות מאוד נמוכה של תחזוקה ומאוד נמוכה של השקעה בתפעול מערכת הפועלת על וירטואליזציה.

מתי משתמשים בורטאוליזציה?

וירטואליזציה זהו פתרון מושלם עבור יישומים הפועלים בקנה מידה קטן ועד בינוני. וירטואליזציה אינה מתאימה ליישומים בעלי צריכה גובהה של משאבים כאשר צריך לאחד מספר שרתים על מנת לגרום ליישום לעבוד. זה לא מחזיר את ההשקעה ולא נותן למערכת לעבוד בצורה טובה. מה שקורה בעצם אנחנו לוקחים שרת במהירות של 12GHZ (4 ליבות כפול 3 GHZ) מפצלים אותו ל 16 שרתים מה שנותר לכל שרת 750 MHZ, זוהי כמות מאוד נמוכה של זיכרון במחשב ולכן אם נשתמש בישומים אשר זקוקות למשאבים גבוהים ביותר אנחנו נתקע את המערכת. כאשר חצי מהשרתים במצב סרק או במצב של שפל המשאבים מתחלקים לשאר החצי שרתים ומה שמגדיל את כמות המהירות של השרתים וזה מעניק לנו 1.5 GHZ  לכל שרת.

חלק מהמקרים בתעשיית השרתים משתמשים במשאבים גבוהים של המחשב וזה נותן אינדיקציה כניצול מלא של המערכת. לפעמים זהו מצב קיצוני מדי מפני ששימוש במתיחות גבוהה כזאת יגרום לנפילה מהירה של השרתים. כלל אצבע פשוט אומר כי לא לתת לשרת להגיע מעבר ל-50% ניצול של המשאבים במהלך עומסי שיא וחשוב ביותר לעולם לא לתת לזמני התגובה של הישומים לעלות מעל לזמן תגובה אשר ניכתב בהסכם שירות, מה שגורם ללקוחות לאבד את הרצון להשתמש בשירותי החברה.

איך להימנע מתסמונת "כל הביצים בסל אחד"

אחד הבעיות שיש בנוגע לשרת וירטואלי ולסביבה ורטואלית זוהי תסמונות הנקראת  "כל הביצים בסל אחד" האם זה חכם לקחת את כל השרתים החשובים ולאחסן אותם במקום אחד? התשובה לשאלות היא בהחלט לא ! הדרך היחידה להימנע מהמצב של השארת הביצים בסל אחד זה לוודא כי השירות שהחברה מספקת איננה מבוססת רק על שרת אחד אלא על מספר רחב של שרתים.

 

בואו נסתכל רגע על סוגי שרתים הקיימים בתחום המחשוב:

·         HTTP

·         FTP

·         DNS

·         DHCP

·         RADIUS

·         LDAP

·         File Services using Fiber Channel or iSCSI storage

·         Active Directory services

אפשר למקם כל אחד מהסוגי שרתים הללו לפחות בשני שרתים פיסיים שונים וכך לקבל יתרון בניצול השרתים. כל אחד מהסוגי שרתים הללו קל מאוד לבצע חלוקה וכל פעם ששרת אחד נופל בצורה קלילה אפשר להעביר את העומס לשרת אחר. כאשר שרת פיסי בודד נופל או זקוק לשירות תיקון בצורה אוטומטית השרתים הוירטואלים תופסים פיקוד ומעבירים אל עצמם את העומס של השרת אשר נפל. בצורה כזאת אנחנו יכולים לשמור שלא כל הביצים ישארו בסך אחד. כאשר יש שילוב כוחות בין שרת פיסי לשרת וירטואלי החלוקה מתבצעת בצורה חכמה ויעילה אשר גורם לבטחון בשימוש בשרת וירטואלי או בשירותי וירטואליזציה.

המעבר משרת פיסי לשרת וירטואלי

כל חברה מכובדת המספקת שירותי וירטואליזציה תציע גם כלי אשר מבצע את המעבר משרת פיסי לשרת וירטואלי. הכלי אוסף את הנתונים של השרת הפיסי ומייצר "תמונה" של השרת הפיסי בתוך השרת הוירטואלי עם כל ההגדרות אשר מתלוות עם השרת הפיסי. היתרון המשמעותי בכלי הזה אינך זקוק למודיפיקציה ידנית כל זה מתבצעת בצורה אוטומטית ללא הצורך בשינוי והגדרה מחדש של השרת. המעבר משרת פיסי לשרת וירטואלי הינו מעבר חלק ואינו כורך בחששות רבות בעזרת הכלים אשר קיימים כבר בשוק המעבר יהיה חלק ויתבצע במהירות.

ניהול תקן של שרתים וירטואלים

ניהול של שרתים וריטואלים אינו בהכרח שונה מניהול של שרתים פיסיים. בכל שרת וירטואלי קיימת מערכת הפעלה עצמאית ושרת אשר מכיל את הנתונים. בכל מקרה תזדקק למערכת אשר תנהל את כל השרתים ותשמור עליהם מאוזנים במקרים של עומסים על השרת. חשיבה לטווח ארוך: אולי בעתיד הקרוב תהיה מערכת שמסוגלת לתזמן את כל השתרים בבת אחת אם לכולם יהיה אותה סביבה של מערכת הפעלה או יישמוים זהים. כרגע זה לא אפשרי וכל שרת צריך להגדיר אותו בניפרד.

רשיונות שימוש ותמיכה - על מה צריך להסתכל

בעיה נוספת הקיימת בתחום הוירטואליזציה זה השימוש בתוכנות והרשיונות שלהם. אף אחד לא רוצה לשלם על 16 רשיונות תוכנה למערכת הפעלה אחת. זה הרבה מאוד כסף למייקרוסופוט ! לכן צריך לבדוק מה הן העלויות ואילו אפשרויות מעניקות לנו החברות אשר מספקות מערכות הפעלה, אבל אם אתה מריץ את התוכנות והיישומים על מערכות בקוד פתוח לא תצטרך לחשוב על זה מכיוון שקוד פתוח הוא חינם לכל החפץ בכך.

לסיכום: מחשוב ענן ווירטואליזציה זהו תחום מעניין אשר אני חושב כי כל אחד צריך לחקור טיפה ולהבין את המושגים אחרת העולם מתקדם קדימה ואתם תשארו מאחור. אם אתה בעל תחשוב על איך הנתונים האלו יעזרו לקדם את העסק שלך ולהוזיל בכמות העלויות !

 


אודות מחבר המאמר

בואו לגלות למה יש צורך בשרת וירטואלי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.