אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיפים לבחירת קסדות לאופנועים

כולם יודעים כי קסדה לאופנוע טובה מצילה חיים. כל בעל רכב דו גלגלי מאד רגיש למראות של קטנועים או אופנועים המרוחים בצד הכביש ונהג שיושב על המדרכה הלום מהתאונה כשצוות של מד"א מנסה להבין האם הוא בסדר. כל אחד מייחל שלא יקרה לו דבר כזה, אבל הסטטיסטיקה הנוראית מחייבת אותנו להצטייד באביזירי בטיחות ובראשם קסדות. קסדה איננה בחירה. קסדות לאופנועים הן חובה על פי החוק, אבל כל מיני סוגים וצריך לדעת כיצד לבחור קסדה נכונה ובטוחה.

את הקסדה יש להחליף כל כמה שנים במידה ולא היתה מעורבת בתאונה ואחרי כל תאונה חובה להחליף את הקסדה כי לעולם אין לדעת מה מצבה לאחר החבטות שספגה.

 

מספר עצות לבחירת קסדות לאופנועים

סוג - קסדה חצי לא מומלצת בכל מצב ובכל מקרה ולכן הוצאה לאחרונה מהחוק. קסדת חצי לא ממש מגינה על הראש ובעת החלקה היא עלולה לזוז ממקומה ולא להגן עליכם כמעט כלל. מבחינה בטיחותית היא לא מגנה על חלקים ניכרים מהראש שלכם והיא מהווה סכנה. לכן ההמלצה היא לבחור קסדה מלאה וסגורה לכל עונות השנה. ובמידה ואתם חייבים קצת אוויר התפשרו על קסדות 3/4 אבל לא קסדת חצי.

התאמה - יש להתאים את מידת הקסדה לראש. למרות שזה נשמע מובן מאליו רבים לא ממש מבינים את החשיבות של רכישת קסדה לאופנוע שתתאים בול לראש. אחיזת הקסדה בראש חשובה מאין כמוה לבטיחות שהיא אמורה לספק לכם בעת תאונה. קסדה רופפת לא תעזור ואולי אף תזיק לכם יותר. קסדה לאופנוע מתאימה תשאר על ראשכם בכל מצב ובכל תאונה.

סגירה – יש לוודא כי הקסדה נסגרת כמו שצריך ושקל לפתוח ולסגור אותה. על הרצועה להיות מהודקת לסנטר בכל נסיעה קצרה כארוכה ויש להקפיד על סגירת הרצועה תמיד. בעת תאונה כשעפים מאופנוע הקסדה רוצה לעוף לכם מהראש. אם לא יהיה משהו שיעצור אותה תשארו עם ראש חשוף. קסדות לאופנועים מאד חשוב לסגור בעת הנסיעה.

קסדות לאופנועים יפות – כן, אפשר לשמור גם על אסתטיקה כשרוכשים קסדות לאופנועים. יש כיום בשוק אין ספור עיצובים, החל מעיצובים המחקים קסדות מירוץ ועד לקסדות עם ציורים שונים, צבעים שונים, דוגמאות וכדומה. והעניין הוא שיש אפשרות ובחירה, אז למה לא לקנות קסדה מגניבה בסגנון שלכם?

קסדות לאופנועים בקיץ – בקיץ החם שלנו קשה לעיתים לנסוע עם קסדות מלאות כי החום בפנים רב. במקרה זה מומלץ להצטייד בקסדת 3/4 שתהיה זמינה לחודשי הקיץ ואולי אף לנוסע שישב מאחור.

 

קסדות לאופנועים – הבטיחות מעל לכל

כאשר אתם מתכוונים לרכוש קסדות לאופנועים זכרו שמדובר בבטיחות שלכם ושל הנוסע שאיתכם. מצד אחד אסור לחסוך בבטיחות אך מצד שני אין צורך לזרוק כסף מיותר על שמות מפוצצים סתם כך. עשו תחקיר קטן ותמצאו שיש קסדות מעולות במחירים מאד סבירים ולא תצטרכו לקחת הלוואה בבנק כדי לקנות קסדות לאופנועים שיהיו גם בטוחות וגם יפות.


אודות מחבר המאמר

בחסות אופנוסנטר

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.