אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

רהיטים יוקרתים - מה הם בעצם ?

רהיטי יוקרה ובכלל כל מוצר יוקרתי מזוהה לרוב עם מעמד חברתי מסוים, כאשר מרבית האנשים מקשרים בתודעתם מוצרים אלו לאנשים עמידים בעלי האמצעים הנדרשים לרכישה של מוצרי יוקרה ובפרט ריהוט יוקרה. אולם, אם נתבונן במה שקורה בפועל, ניווכח לדעת שהקשר הזה איננו מבוסס בהכרח. כיום ישנן לא מעט יצרני ריהוט המעניקים לכלל הציבור הרחב אפשרויות מגוונות עבור רהיטים מעוצבים ואיכותיים, במחירים נוחים לכל כיס. כמו כן אותן החברות המתמחות בייצור ושיווק של רהיטים מעניקות שירות ראשון במעלה אשר אין לו אח ורע.

רהיטים יוקרתים- מאלו חומרים הם נעשים?

במרבית המקרים כאשר אנו מדברים על רהיטי יוקרה אנו מדברים על רהיטים מסוגים שונים של עץ. בשנים האחרונות, ישנה הבחנה ברורה באשר לרהיטים שתפקידם לשמש את דיירי הבית בחלל הפנימי של הבית לבין רהיטים המיועדים לשטח החיצוני של הבית. בהתם לייעוד של הרהיטים ייבנו הרהיטים מעץ כזה ולא אחר. עצים עמידים במיוחד, או עצים קשים יהיו מיועדים עבור חצרות או גינות הבתים ולרוב מחירם יהיה גבוה יותר.

רהיטים יוקרתים מעצים קשים

עצים בעלי רמה גבוהה של קשיות הינם עצים נדירים ומשך הזמן שבו הם צומחים הינו ארוך כמו גם האזורים שבהם הם גדלים אינם נפוצים, ואלו הן רק כמה מן הסיבות בעקבותיהן מחיר העצים הקשים הינו גבוה ביחס לעצים רכים. יש לזכור שהמקום שבו גדל העץ עשוי להשפיע על איכותו, צבעו והמרקם שלו. כמו כן איכות העץ מושפעת באופן ישיר מן האקלים של האזור המסוים בו הם גדלים, סוג האדמה והמינראלים המצויים בה.

רהיטים יוקרתים מעצים נפוצים- עצים רכים

אולם ההבדלים בין סוגי העץ השונים, אינם בהכרח מעידים על כך שעץ מסוים הוא טוב יותר ממשנהו אלא, מצביעים על שוני ברמת הגידול והצמיחה של העץ כמו גם התנאים הסביבתיים שבו הוא גדל. ריהוט מעוצב העלויות משתנות מעץ לעץ בהתאם גם למכסת הכריתה המתאפשרת המשפיעה כמובן על הייצור שלו ועל הנדירות שלו בתעשיית הרהיטים. כך למשל, עצים רכים הם הרבה יותר נגישים ועל כן גם מתומחרים יותר נמוך מעצים קשים. קצב הגדילה שלהם הינו מהיר וכתוצאה מכך מדובר בעצים מאד נפוצים בענף הרהיטים.


אודות מחבר המאמר

יועץ בכיר בחברת נקסטסייט מומחים לקידום אתרים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.