אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הסכמה - מי מסכים / רוצה שלא יסכימו איתו?

הסכמה - מי מסכים / רוצה שלא יסכימו איתו?

הסכמה. לאדם חשוב שיסכימו איתו. ולמה? תשובה: האדם רוצה להרגיש טוב. וכדי להרגיש טוב צריך להישען על משהו יציב. והדבר היציב היחיד הוא האמת. וכדי להרגיש טוב לשם כך על האדם להרגיש שהוא יודע את האמת. וככל שיותר אנשים מסכימים עם האדם על דעתו, כך הוא מרגיש טוב יותר שהוא צודק, ועל ידי זה הוא חי בתחושה של ביטחון עצמי בדעתו וכולי.

אלא שיש אדם אחד שהוא לא צריך שיסכימו איתו. והוא מי שיודע את האמת בידיעה שלמה. כי כל זמן שהאדם לא יודע את האמת בידיעה שלמה, הרי שהוא צריך לקבל חיזוקים לידיעת האמת שלו, על ידי זה שאנשים מסכימים איתו. אך כאשר האדם יודע את האמת בלב שלם, ממילא הוא לא זקוק לחיזוקים כלשהם לגבי ידיעתו את האמת.

והאמת עצמה היא כוללת בתוכה את כל הדעות כולן. וכאשר האדם יודע את האמת עצמה, הוא יודע שכולם כבר מסכימים איתו. מאחר שהוא רואה את ההשתקפות של האמת בתוך כל דבר ודבר שיש בעולם. וגם כאשר האדם חושב את ההפך ממנו, הרי שהוא רואה ומבין כיצד האמת נמצאת בתוך כל הדעות שבעולם.

ואדם כזה שרואה את האמת האחת שיש בתוך כל דבר, הוא לא זקוק שיסכימו איתו. מאחר שאי אפשר שלא להסכים איתו.

ואדם כזה שיודע את האמת האחת, לא רק שהוא לא צריך שיסכימו איתו, מאחר שכולם כבר מסכימים איתו כנ"ל, אלא שהוא רוצה *שלא* יסכימו איתו, כדי שהחיים יהיו יותר מעניינים.

כי כל זמן שהאדם לא מגיע לאמת האחת, הרי שהוא חשוב לו לדעת שכולם מסכימים איתו. כדי לוודא שהוא נמצא בנקודת האמת שאפשר לסמוך עליה. אך כאשר האדם מגיע אל האמת שעליה כולם מסכימים, במקרה כזה האדם אפילו מעדיף שלא יסכימו איתו.

כי אם כולם יסכימו על הכל, הרי שלא יהיה קיום לעולם. כי אם כולם יחשוב באותה הצורה, כולם ירצו את אותו הדבר, ואז לא יהיו בעולם רצונות שונים, ולא יהיה קיום לעולם. וכל היופי של העולם, הוא אי ההסכמה שיש בו. כי על ידי זה שיש רצונות מנוגדים בעולם, על ידי זה יש שינויים בעולם, שזה כמובן כל היופי.

ומהיופי הזה של המחלוקת, מהיופי הזה יכול להנות רק מי שרואה את ההתלבשות של האמת האחת בכל דבר. כי כל זמן שהאדם מפחד להפסיד במשחק, הרי שהוא לא יכול להנות מהמשחק. אך כאשר האדם מגיע לנקודת האמת שיש בכל דבר, עכשיו הוא יכול להנות מכך שיש דעות שונות בעולם, ומכך ש*לא* מסכימים איתו.

כל אחד מהצבעים יכול לפחד מקיומו של חברו. מלבד הצבע הלבן שכולל בתוכו את כל הצבעים, ורק הוא יכול להנות מכך שיש עוד צבעים שונים ממנו, מאחר שכולם כלולים בו.

כך האדם שמגיע אל השלום האמיתי, דהיינו רואה את הטוב שיש בכל דבר. הוא יכול להרשות לעצמו להרגיש רע. כי מי שיש לו הרבה כסף, הוא יכול להרשות לעצמו לבזבז כסף. ומי שהגוף שלו בריא, הוא יכול להרשות לעצמו לא לאכול. ומי שהוא מאושר באמת, הוא יכול להרשות לעצמו לסבול.

וכל זמן שהאדם לא מוצא את הטוב שיש בתוך הרע, הוא לא יכול להרשות לעצמו להרגיש רע. כי זה לא כיף להרגיש רע. אך כאשר האדם מאושר באמת, ברמה כזאת שהאושר לא מעניין אותו יותר, הוא יכול להרשות לעצמו להרגיש רע, מאחר שגם ברע הוא מרגיש טוב.

ואדרבה, ככל שהאדם מחובר יותר לדברים, כך הוא יכול להרשות לעצמו להתרחק מהם יותר, כי עדיין הוא מחובר אליהם. וזו שלמות ההפכים, שהאדם גם רואה את האחדות יש בכל דבר, וגם נמצא בעולם השינויים. כי מי שלא מבין שהכל אחד, הוא דווקא מגביל את עצמו לא להנות מהעולם. אך כאשר האדם מבין שהכל אחד באמת, על ידי זה הוא יכול גם להנות מאיזה דבר כאילו הוא תלוי בו רגשית ומכור אליו, ועדיין להרגיש חופשי וכולי.

לסיכום: כאשר האדם צודק באמת ורואה את האמת שיש בכל דבר ויודע שכולם מסכימים איתו, על ידי זה לא רק שהוא לא זקוק לכך שיסכימו איתו, אלא אדרבה הוא שמח מכך שלא מסכימים איתו, כי על ידי זה אפשר לדבר וכולי...

ראה גם:

* שכנוע עצמי / שכנוע אחרים - מדוע מנסה האדם לשכנע אחרים בצדקת דרכו ?.

* התגוננות - מי צריך להתגונן? ומהי מהותה של ההתגוננות?.

המאמר מאת להצליח בכח המחשבה

הכנס לאתר וקרא עוד מאמרים על תיעדוף, הפכים, לדעת, כסף ועוד ...


אודות מחבר המאמר

המאמר הסכמה - מי מסכים / רוצה שלא יסכימו איתו?

מאת להצליח בכח המחשבה | ידע - הדרך שלך להצליח

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.