אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אופיס, קורס אופיס, ומה שבינהם

 

 

אופיס, קורס אופיס, ומה שבינהם

בימנו, אין אפשרות להתמצא במרחב העבודה הבסיסי מבלי לדעת להשתמש בכלי האופיס השונים. כל הדו"חות ופעולות ניהול הנתונים נעשות דרך המחשב ואופיס היא התוכנה הפופולארית ביותר בעולם הנותנת מענה נוח ופשוט לכלל היישומים המשרדיים, הביתיים והתעשייתיים. ניתן לאמר כי אין משרד, או גופים שאינם משתמשים באופיס באופן שוטף. אי לכך קיימת חשיבות מרובה לדעת כיצד לתפעל ולהפיק את מקסימום התועלת שמציג האופיס.

בשוק קיים היום היצע רחב, עשיר ומגוון של קורסים, המכונים קורס אופיס. הנבדלים זה מזה מבחינת תכנים, היקף שעות, עלויות וגופים שונים כגון: מכללות, אוניברסיטאות וכ"ד. לקורסים אלו יש ביקוש לא מועטת ולכן חשוב מאוד לבצע חיפוש מושכל ואופטימלי לבחירת קורס מחשוב בכלל, בכלל וקורס אופיס בפרט.

מהו אופיס

אופיס היא חבילה של אפליקציות, מבית היוצר של Microsoft, המיועדת לביצוע כל מגוון מטלות משרדיות. אפליקציות אלו מכונות desktop applications, ולא כולם נדרשים לניהול היום-יומי של המשתמשים בו, אם בכלל. באמצעות אפליקציות אלו אפשר לכתוב מאמרים ומסמכים, ביצוע חישובים מורכבים, הכנת מצגות, שליחת וקבלת מסמכים, ניהול מסד נתונים וכ"ד.

ניתן לאמר, אם כי באופן גס, כי מייקרוסופט מייצרת מספר חבילות אופיס לכל גרסה, לדוגמא:2003, 2010, 2012 וכ"ד. חבילות אלו נבדלות זו במכלול האפליקציות הכלולות באופיס ומיועדים לקהלי יעד שונים ובעלויות שונות. לדוגמא, אופיס למקצוענים, למשתמשים נאיבים. ולכן חשוב לבחור את האופיס, או קורס אופיס, המתאים לכם. בין האפליקציות הפופולריות היום באופיס ניתן למצוא את וורד, אקסל, פאוורפוינט, אאוטלוק, אקסס וכ"ד.

·         וורד היא בעצם מעבד התמלילים של אופיס. באמצעות וורד ניתן ליצר, לערוך ולעצב ולשמור  מסמכים. לייצר טבלאות עבודה עם כלי גרפיקה שונים וכ"ד.

·         אקסל היא בעצם גליון אלקטרוני המאפשר ביצוע של פונקציות, נוסחאות וכלי חישוב שונים, מיון וסינון נתונים, עריכה ועיצוב של טבלאות, יצירת תרשימים וכ"ד.

·         פאאורפוינט מאפשרת יצירת מצגות באמצות תמונות, מוסיפקה ואפקטים גרפים, עיצוב והנפשה, הוספת קישורים לוורד, לאקסל ולכלים נוספים מתוך אופיס.

·         אקסס היא בעצם בסיסי נתונים המאפשר יצירה של טבלאות נתונים, עדכון באמצעות פונקציות, נוסחאות ועבודה עם מסד נתונים, כגון, מיון וסינון נתונים וקשור בין הטבלאות השונות. כמו כן ניתן להגדיר שאילתות מוכנות לעבודה על מסד הנתונים.

·         אאוטלוק היא תוכנה לשיגור וקבלה של דואר אלקטרוני, ניהול יומן פגישות ומזכרים, ניהול של אנשי קשור ומשימות.

מהו קורס אופיס

קורס אופיס הוא קורס שבא ללמד את כלל ,או סט חלקי, של אפליקציות אופיס. נכון להיום, קיים היצע גדול של קורסים המכונים, קורס אופיס, והם נבדלים מבחינת תכנים, היקף שעות, עלויות וקהלי היעד של הקורס וכ"ד. כמו-כן, קיימים קורסים לגרסאות השונות של אופיס, לדוגמה: קורס אופיס 2003, 2007 וכ"ד.

קורס אופיס מאושר הוא  שקיבל את אישור מייקרוסופט ללמד ומתן אסמכת מייקרוסופט בתום הקורס. נכון לאמר, שרבים מקורסי אופיס הנלמדים במכללות ו/או אוניברסיטאות אינם קורס אופיס מאושר והתעודה המתקבלת בתום הקורס הוא למודי תעודה של אותו אירגון. ניתן לאמר שככל שהגוף המלמד את הקורס, הוא קטן יותר, כן הוא מעביר קורס אופיס המקבל אסמכתת מייקרוסופט.


אודות מחבר המאמר

בהצלחה

אסנת דור

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.