אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פתרונות ומענות לנהיגה בשכרות

 

ברי הוא כבר לכל, כי נהיגה בשכרות היא אחד הדברים המסוכנים ביותר שנמצאים היום על הכביש – קל וחומר על הכביש הישראלי. עם זאת, הצורך לטפל בבעיה הזו הולך ויורד כל הזמן. בכל פעם מחדש, משהו מסיח את דעתנו כבוחרים מהבעיה הזו – הבעיות הביטחוניות שלנו. בכל פעם לפני שמתפרסם תקציב, פתאום יש איום מאוד מאוד מוחשי על הצבא שלנו ועל המדינה שלנו – וכאשר אנו עומדים בפני איום על הצבא או על המדינה – למי אכפת מכמה נהגים שיכורים?! כך, המדינה מעבירה את הכסף מידית לצבא. כעת, אף אחד אינו מטיל ספק בצורך שלנו בצבא חזק – אבל בואו נרגיע את המיליטריזם שלנו במקצת. אחרי הכול – יותר ישראלים נהרגו על הכבישים בישראל, מאשר במלחמות שלה – והלא, אם יש דבר אחד שהציבור הישראלי זוכר, הרי הוא מלחמות.

פתרון באמצעות אכיפה

הגיע הזמן להודות בכך בפה מלא – אכיפה הינה מדיניות לא יעילה במגמה להוריד מקרים של נהיגה בשכרות. בסדר, אז אכיפה – לפעמים אנו נתקלים בבדיקת ינשוף. גם כאשר השוטר עובר רכב אחרי רכב, הרי שבמקרים רבים בדיקת הינשוף היא אינה מהימנה די הצורך בבתי המשפט – ועל אחת כמה וכמה, כאשר כל שנדרש הוא ספק סביר על מנת לחמוק מעונש. יותר מזה – גם כאשר השוטר עובר רכב אחר רכב – במקרה שהנהג לא נראה חשוד, הוא יכול לשחרר אותו מבלי שבדק אותו. לדידנו, כך זה צריך להיות – אבל לא מן הנמנע שהאכיפה היא איננה יעילה די הצורך.

הפתרון המיטבי

כרגיל, כמו כמעט בכל תחום אחר של פשיעה – אין כמו החינוך כדי לפתור בעיות. רוב רובם של הפושעים לא נתפס מעולם – זו היא עובדה סטטיסטית. בקרב אלה שנתפסים – רק חלק באמת ניצב מול כתב אישום. ואפילו אז – יש עוד משפט שלם שגם אשמים מצליחים לחמוק ממנו. אין דרך למנוע בכוח ההרתעה בלבד נהיגה בשכרות, שכן כאמור, הפיקוח, האכיפה וגם העונש כולם מוטלים בספק. הדרך היחידה היא למנוע מאנשים לרצות לנהוג בשכרות. האם זה קל יותר? בפירוש לא. אבל לזה יש סיכוי לעבוד.


אודות מחבר המאמר

פתרונות ומענות לנהיגה בשכרות

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.