אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

נוטריון על תפקידיו

 

 

משימותיו ופעולותיו של הנוטריון הן  רבות. כיוון שמוטלת על הנוטריון אחריות גדולה, אי אפשר להיות נוטריון, אלא לאחר פרק זמן של עשר שנים לפחות במשרה של עורך דין, ובתנאי שהמועמד לא הורשע באף עבירה פלילית. כך, נוטריון, בדומה לתפקידים משפטיים אחרים (כמו שופטים וקטגורים), מחייב מתן אמון באדם שמאייש את התפקיד. 

התפקידים השונים  

1. תרגום מסמכים – במידה שרוצים לתרגם מסמכים משפה לשפה ולקבל תרגום מאומת ומדויק, נדרש אישור נוטריוני מכל נוטריון, שמעיד שהתרגום נאמן ומתאים למסמך המקורי. אנשי עסקים, סטודנטים וחולים הנדרשים להעביר מסמכים רשמיים ממדינה למדינה מסתייעים בשירות של נוטריון. כל אישור החתום בידי נוטריון קביל בכל מדינה.

2. חוק הנוטריון בנושא של תרגום מסמכים נקבע בכנסת בשנת 1967. הוא נותן לכל נוטריון מורשה את הסמכות לאשר תרגומים ומסמכים שונים. על אף שאת פעולת התרגום יכול לעשות כל מתרגם, אין למסמך המתורגם תוקף וכוח משפטי בהיעדר אישורו וחתימה של נוטריון.

3.חתימת הסכמי ממון גם היא בסמכות נוטריון. הסכם ממון אשר נעשה בין בני זוג העומדים לחיות במשותף, או אף לאחר מכן, מקבל תוקף משפטי לאחר חתימת נוטריון.

4. העתק זהה למקור - אם צריך להעביר מסמכים או אישורים רבים, כאשר העדיפות היא שלא למסור את הנייר המקורי מחמת חשיבותו הרבה - חתימתו של נוטריון על גבי העתק המסמך מעידה על מקוריות המסמך. אחרי חתימתו של נוטריון, כל מסמך מועתק שווה למסמך מקורי.

5. חתימת צוואות - על צוואה החתומה על ידי נוטריון קשה לערער, גם אם מתגלות מחלוקות בקרב היורשים.

 

חשיבות חתימת הנוטריון

מפירוט תפקידיו של הנוטריון ברורה חשיבותו. חתימתו היא הנותנת תוקף להסכם הממון, לצוואה, וכן הלאה וכן הלאה – כל מיני דברים שאנו עשויים להצטרך להם במהלך חיינו. במקרה הרע, המדובר הוא בכסף שהושקע בביטחון וירד לטמיון. במקרה הטוב, המדובר הוא בפונקציה שמורידה את עול המערכת המשפטית מהגב. הביטוי "לך תוכיח שאין לך אחות" מקבל משנה תוקף כאשר מדובר בדיון משפטי – ולכן מוטב, כנראה, להיעזר בשירותיו של הנוטריון.

 

 

 

 


אודות מחבר המאמר

נוטריון

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.